![]() |
Het verkeer in Antwerpen staat letterlijk stil...
Ben deze week twee keer in Antwerpen moeten zijn, telkens op twee verschillende plaatsen. Het verkeer staat er op bepaalde uren gewoon stil.
Ik dacht dat het wat overdreven was, voor de propaganda, maar nee hoor, je staat echt letterlijk stil, af en toe beweegt er wat, maar wel heel traag. Een traject welke ik op een zondag heb uitgeprobeerd om zeker goed te zijn wanneer ik dat voor mijn werk moest doen, blijkt zonder file (zondag) 7 minuten te duren, maar dus de twee andere keren ( donderdag 9u en dinsdag 16u ) heb ik er telkens meer dan drie kwartier over gedaan. Als je eindelijk de files voorbij bent en over de ring rijdt, dan merk je dat op dat moment ook de ring volledig vast zit, in beide richtingen. ... en zeggen dat ze dan fier zijn dat ze tegen de Oosterweelbrug hebben gestemd... goe bezig! :thumbsup: |
Citaat:
|
Citaat:
Niets aan te doen beste mensen,maak er het beste van. Met de auto.......doe gerust uw krantje mee,en een beetje eten en drinken want.........T'kan lang duren héé!!! |
Citaat:
Ik krijg toch zo het gevoel dat de Vlaamse regering niet echt goed bezig is. Hoe lang zijn ze al een oplossing aan het zoeken voor Antwerpen? Dat begint erg sterk te lijken op onbekwaamheid. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De BAM werd opgericht door de paarsgroene regering Dewael I, die in 1999 aan de macht kwam, op basis van 6 jaar voorstudies. Van toen af is het misgelopen. Dewael had drie jaar nodig om de BAM effectief op te richten. Met als doelstellingen; * er miocht vooral geen geld naar Antwerpen vloeien, de Antwerpenaren zouden hun investeringen zelf betalen via tol-gelden, wat uniek is in Vlaanderen. Alle andere investeringen worden met gemeenschapsgeld betaald. * de uitvoering van het plan moest onttrokken worden aan democratische controle, postjes voor politiekers werden rijkelijk betaald zonder dat daar tegenprestaties tegenover stonden. * politiek bevriende studie-bureaus en bedrijven moesten lekker kunnen meeprofiteren van het vele geld voor de BAM, nog voor er zelfs maar één steen werd gelegd. Verhofstadt-vriendje Slangen werd schandalig overbetaald om vooral niet te communiceren en mist te spuiten rond het project. Het is de klungelachtige communicatie van Slangen die het wantrouwen voor het project zo heeft gevoed dat het het hele plan een gemakkelijke prooi was voor de linkse agit-prop. Waarna de SP.A die 10 jaar lang het project mee op poten had gezet zijn staart introk, uit schrik voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Karel Vinck is er niet in geslaagd nog een en ander recht te trekken. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het openbaar vervoer gratis en efficiënt maken? :D
|
Openbaar vervoer
Citaat:
Aan het station is een grote parking; wie daar (zeer goedkoop!) parkeert, rijdt met de bus, gratis met ALLE inzittenden v.d. wagen naar overal in de stad, zelfs naar Zeebrugge. Om de 3' is er een bus naar het centrum. Een ideetje voor A'pen ? :roll: |
Dat is wellicht de schuld van die Waalse truckers die de transfers van Vlaanderen naar Wallonië moeten vervoeren. Want bon aangezien wegen al decennia een Vlaamse bevoegdheid is en we zo goed zijn in alles wat we doen zie ik geen andere reden. ;)
|
Citaat:
dat plakt zene |
Citaat:
|
Citaat:
't is toch dat wat je probeerde te zeggen? |
Citaat:
|
Citaat:
En in afwezigheid van een degelijke kostenberekening, die niet mogelijk is wanneer er geen prijzen worden gevraagd, kan er geen efficiëntieberekening zijn. We zouden al eens kunnen beginnen met het afschaffen van verkeerslichten die voor onnodige wachttijden zorgen, snelheidsgeboden die het verkeer hopeloos vertragen en vaste rijstroken die de capaciteit van wegen beperken. Het is namelijk al verscheidene keren aangetoond dat die dingen een zware negatieve impact hebben op de verkeersdoorstroming. En misschien ook eens wat intelligenter omspringen met verkeersknooppunten. Voetgangers en gemotoriseerd verkeer over dezelfde paar vierkante meter laten passeren is echt geen goed idee bij drukke wegen. Benadrukking van verkeerscompetentie (bestuurscompetentie) in plaats van verkeersprotocollen (verkeersregels) zou ook een ferme stap in de goeie richting zijn. |
Citaat:
|
Als Patrick zijn partijtje maar achteruitgaat.
|
Het is complete waanzin om Jan met de Pet per referendum te laten beslissen over zulke belangrijke dossiers. Het grote publiek kan onmogelijk een goed overzicht hebben van de voor- en nadelen en de mogelijke gevolgen. Dat is werk voor verkeersdeskundigen.
Trouwens, over de brug aan het Sportpaleis, die er nu al decennia, is, rijden ook dagelijks duizenden voertuigen, die dan nog dikwijls stilstaan en zo oneindig meer vervuilend zijn en fijn stof produceren dan vlot rijdend verkeer. Zoek de logica in de 'neen'-stem voor de Lage Wapper... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be