Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Herman van Veen vs. Geert Wilders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130994)

Egmond Codfried 10 november 2009 17:54

Herman van Veen vs. Geert Wilders

Herman van Veen vs. Geert Wilders

Citaat:

Volgens Van Veen ligt het veel genuanceerder en heeft hij nooit de intentie gehad mensen te kwetsen. In een toespraak waarin de zanger waarschuwde voor het gevaar van totalitaire systemen heeft hij gezegd dat de PVV niet mag worden als de NSB. ''De PVV is geen politieke partij, maar een vereniging, een beweging waar één man het vooralsnog voor het zeggen heeft. Dat is niet democratisch'', aldus Van Veen. Hij zei 'echt geweldig van de leg' te zijn door de vele bedreigende reacties die hij vervolgens via de mail ontving.
http://www.parool.nl/parool/nl/224/B...-kwalijk.dhtml

TOCQUEVILLE, ALEXIS DE, makes a great point while discussing the French Revolution, that only when the reforms were put in place by Louis XVI, the citizens got a true taste for change. They learned that change was really possible and pushed for a total change. The changes which we associate with the French Revolution were started while the Ancien Régime was still functioning.

His view of how the ordinary people were treated reminds me of today, when there really does not seem to be any protection for the truly poor. In Holland they have installed a system where the Prosecutor (Officier van Justitie) pronounces the sentence. Some courts can even decide against revision, that there is no higher court to look at their rulings. The system of free attorneys has been made a hilarious joke.

Now I ask in the light of an organised effort to stem the Wilders revolution, the political parties and Dutch government is only feeding its momentum, because the people might consider these actions by the status quo as proof that Wilders is bringing a positive change.

Then to me the opposition against Wilders sounds very weak, as if people actually agree with his views but have some vague trouble with his methods. Yes, the blacks and Moslems are the problem, but there is disagreement of how to get rid of them; by persuading them to leave or to exterminate them. Off course the first victims, the Blacks and Moslems are never asked how they feel about what is decided about them. This new incident, right at this point in time really makes me feel we are running towards the end.

http://brothersjudd.com/index.cfm/fu...il/book_id/390
http://chnm.gmu.edu/revolution/d/590/

Tashunka 10 november 2009 18:00

Wat heeft de Tocqueville te maken met Wilders?

doubled 10 november 2009 18:02

Als van Veen begint dan klopt er iets niet.
Heb hem nog nooit zo opelijk een politiek stanpunt zien innemen, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.

globalmedia 10 november 2009 18:06

Van Veen draagt onbewust bij aan het underdog imago van deze partij waar juist hun succes in ligt

Hollander 10 november 2009 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4433874)
Van Veen draagt onbewust bij aan het underdog imago van deze partij waar juist hun succes in ligt

Van Veen is een levende legende, maar hij moet zich niet met politiek bemoeien. En men moet zijn woorden niet uit de context halen.

doubled 10 november 2009 18:23

mmmm Ik heb "pauw en witteman" gezien en ik vind het allemaal nogal overdreven eiglijk.
Als wilders regeert zal het iets worden zoals in Italie nu, en niet zoals in 35.
Wat natuurlijk ook al erg is opzich.

Egmond Codfried 10 november 2009 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4433874)

Dat is precies mijn zorg!

globalmedia 10 november 2009 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4433889)
Van Veen is een levende legende, maar hij moet zich niet met politiek bemoeien. En men moet zijn woorden niet uit de context halen.

iedereen heeft het recht zich te uiten over politiek,
maar zijn uiting is contraproductief,en volgens mij heeft hij het zelf niet eens door

Egmond Codfried 10 november 2009 18:32

Citaat:

Volgens mij heeft 'men' hem goed begrepen. Men prikt altijd door vage formuleringen heen. Na uitleg vond ik niet dat men 'zaken' uit de context zou hebben gehaald. Hij gebruikte blijkbaar PVV en de NSB in dezelfde zin. Van veen heeft zijn punt gemaakt en moet dealen met de consequenties. Wij rennen op het einde van deze ontwikkeling af. Nu men Wilders van staatswege gaat aanvallen, kan niets hem meer stoppen, althans de revolutie die hij op touw zette. Ik vergelijk dus de dynamiek van de Franse revolutie, niet de inhoud, met de revolutie van Wilders.

doubled 10 november 2009 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4433936)
Volgens mij heeft 'men' hem goed begrepen. Men prikt altijd door vage formuleringen heen. Na uitleg vond ik niet dat men 'zaken' uit de context zou hebben gehaald. Hij gebruikte blijkbaar PVV en de NSB in dezelfde zin. Van veen heeft zijn punt gemaakt en moet dealen met de consequenties. Wij rennen op het einde van deze ontwikkeling af. Nu men Wilders van staatswege gaat aanvallen, kan niets hem meer stoppen, althans de revolutie die hij op touw zette. Ik vergelijk dus de dynamiek van de Franse revolutie, niet de inhoud, met de revolutie van Wilders.

Dat is nogal zwaar overdreven mijne lieve.
Wilders is een neo-liberaal/fascist naar hedendaags italiaans model "nu".

Egmond Codfried 10 november 2009 18:44

doubled
tashunka
another jack

Hertog van Gelre 10 november 2009 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4433976)
doubled
tashunka
another jack

Nieuwe lijst?

Egmond Codfried 10 november 2009 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4434043)
Nieuwe lijst?

Lijsten zijn leuk. Ze werken ontspannend. Ik maak altijd en masterlist wanneer ik op reis ga, zo hoef ik niks te onthouden. Maandelijks een lijst met inkomsten, uitgaven, meevallers, boodschappen, etentjes, wat ik in google wil zoeken, wie ik ga aanschrijven...

Abraxas 10 november 2009 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4434078)
Lijsten zijn leuk. Ze werken ontspannend. Ik maak altijd en masterlist wanneer ik op reis ga, zo hoef ik niks te onthouden. Maandelijks een lijst met inkomsten, uitgaven, meevallers, boodschappen, etentjes, wat ik in google wil zoeken, wie ik ga aanschrijven...

wtf are you talking about?

Is er een reden om ons te informeren van deze gewoonte om lijstjes bij te houden?

Bovenbuur 10 november 2009 20:36

Persoonsbeveiliging voor Herman van Veen, hij wordt bedreigd!

Abraxas 10 november 2009 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4434365)
Persoonsbeveiliging voor Herman van Veen, hij wordt bedreigd!

Doen! Zo lijkt het net of je heel erg belangrijk bent en elk moment kan neergestoken worden.

off topic: Mooi onderschrift, Bovenbuur

D'ARTOIS 10 november 2009 21:24

Als gewoonlijk : Much to do about nothing.

Inmiddels weten we wel dat er problemen zijn met andersdenkende moslims. Maar we zijn reeds ver over het point of no return. Dus er is geen 'return' naar een situatie als die voor 1960. Al zou dat een hoop rust geven.

Het zijn dus woorden die woorden zullen blijven en nimmer in daden kunnen en zullen worden omgezet.

En Van Veen: ik kan me niet herinneren dat Arabieren zulke Jodenliefhebbers zijn. Als er sprake zou zijn van een NSBinslag bij PVV dan waren zeer veel Moslims lid. Dus niet.

Egmond Codfried 12 november 2009 15:32

Dit is echt walgelijk!

Citaat:

Vrij Nederland: Wilders wordt gefinancieerd uit Amerika en Israël
12 november 2009

In Dit Is De Dag bespreekt journalist Bert Vuijsje de weekbladen. In de Revu onder meer een verhaal over de prijs van goud. Goudhandelaren blijken niet erg betrouwbaar als je goud aan hen wilt verkopen. Vrij Nederland stelt dat Geert Wilders gefinancieerd wordt vanuit Amerika en Israel. Bart Jan Spruit levert in HP De Tijd ook kritiek op Wilders, maar tegelijkertijd op zijn politieke vijanden, want "die zijn minstens zo erg."

Burkide 12 november 2009 15:37

Citaat:

Van Veen is een levende legende, maar hij moet zich niet met politiek bemoeien.

Waarom niet?

Tashunka 12 november 2009 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4434043)
Nieuwe lijst?

Maar wat voor lijst? Spannend, spannend...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be