Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De zondebok (https://forum.politics.be/showthread.php?t=13101)

bozeburger 1 mei 2004 02:03

Eigenlijk valt 90% van de discussies vrij eenvoudig samen te vatten: het is allemaal de schuld van de Walen, Di Rupo en de migranten. Wanneer men echter vraagt: leest u weleens Franstalige kranten? Wist u dat er ook andere partijen bestaan in Wallonië dan de PS? Zijn de Vlaamse partijen zoveel beter? Zijn alle migranten criminelen? Alle Walen profiteurs? ... komt er een 'ja maar...' of 'ik bedoelde dat...' :roll:
Wel, vrienden, is de wereld zo simpel?

Herman Desmedt ©HD 1 mei 2004 02:21

Er is méér dan één kant aan de medaille.
En aan een olifant zitten nog meer kanten.

stab 1 mei 2004 07:06

en ook van Vlaamse collaborateurs.

Marco 1 mei 2004 07:57

Een tijdje geleden hoorde je regelmatig als oplossing voor onze staatsschuld : “Dat die ministers eens wat minder zouden verdienen…” Ook populaire schuldigen zijn de migranten, de Walen, de PS, multinationals, …

Speel niet de man maar de bal. Daar komen al deze discussies rond de Walen en het Vlaams Blok en dergelijke op neer.
:?

Vlaamse Leeuw 1 mei 2004 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab

Kunt u mij zeggen wat dit te maken heeft met de huidige politieke situatie in ons land en de wijze waarop "ons land" niet goed bestuurd kan worden.

Vlaanderen Boven 1 mei 2004 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bozeburger
Eigenlijk valt 90% van de discussies vrij eenvoudig samen te vatten: het is allemaal de schuld van de Walen, Di Rupo en de migranten.

Tja, dan schort er toch iets.

Vlaanderen Boven 1 mei 2004 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

Kunt u mij zeggen wat dit te maken heeft met de huidige politieke situatie in ons land en de wijze waarop "ons land" niet goed bestuurd kan worden.

Hij bedoelde dat het ook altijd de schuld is van...Vlaamse collaborateurs. Snap je?

Vlaamse Leeuw 1 mei 2004 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:

Hij bedoelde dat het ook altijd de schuld is van...Vlaamse collaborateurs. Snap je?

Blijkbaar vindt hij/zij dat. Maar evengoed kan dit dan ook gezegd worden van de Waalse collaborateurs.

CONTRA 1 mei 2004 09:22

Citaat:

Ik heb ja gestemd, maar eigenlijk ben ik met de bovenstaande stelling ook akkoord.

Vlaamse Leeuw 1 mei 2004 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
Citaat:

Ik heb ja gestemd, maar eigenlijk ben ik met de bovenstaande stelling ook akkoord.

:roll: :roll: :roll:

En vindt u dit ook van de Waalse collaborateurs?

Vlaanderen Boven 1 mei 2004 09:35

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Blijkbaar vindt hij/zij dat. Maar evengoed kan dit dan ook gezegd worden van de Waalse collaborateurs.

Nee, ik denk dat hij bedoelt dat bepaalde forumleden ook altijd op 'Vlaamse collaborateurs' hameren, niet dat hij dat zelf vindt...

luc broes 1 mei 2004 12:08

Dit is een voorbeeld van een domme zinloze poll, die niet uitnodigt voor een verstandig gesprek, maar eerder een belediging is voor iedereen die een genuanceerd gesprek wil
Even dom als een poll over: "het" is allemaal de schuld van de Vlamingen en het Vlaams Blok

Vlaamse Leeuw 1 mei 2004 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dit is een voorbeeld van een domme zinloze poll, die niet uitnodigt voor een verstandig gesprek, maar eerder een belediging is voor iedereen die een genuanceerd gesprek wil
Even dom als een poll over: "het" is allemaal de schuldvan de Vlamingen en het Vlaams Blok

Akkoord! Daarom stem ik ook niet op deze poll.

Sinistra 1 mei 2004 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bozeburger
Eigenlijk valt 90% van de discussies vrij eenvoudig samen te vatten: het is allemaal de schuld van de Walen, Di Rupo en de migranten. Wanneer men echter vraagt: leest u weleens Franstalige kranten? Wist u dat er ook andere partijen bestaan in Wallonië dan de PS? Zijn de Vlaamse partijen zoveel beter? Zijn alle migranten criminelen? Alle Walen profiteurs? ... komt er een 'ja maar...' of 'ik bedoelde dat...' :roll:
Wel, vrienden, is de wereld zo simpel?

De P.S is een partij van uitschot en halve gares daar moet men absoluut géén Blokker voor zijn voor dit te beseffen.

Marco 1 mei 2004 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
De P.S is een partij van uitschot en halve gares daar moet men absoluut géén Blokker voor zijn voor dit te beseffen.

Zou het kunnen dat deze objectieve en goed gedocumenteerde opmerking meer zegt over de schrijver dan over het aangehaalde mikpunt? :splat:

Babeth 1 mei 2004 15:52

Pfuh, ge moet maar zoals ik een familielid in Wallonië hebben wonen en dan weet ge al snel hoe gemoedelijk het er daar aan toe gaat qua bijvoorbeeld controle op werklozen en gepensioneerden of alcoholgebruik in het verkeer.
Ik stem niet op deze poll omdat ze onrealistisch en subjectief is, er zijn te weinig mogelijke antwoorden en de "duiding" druipt er gewoon vanaf.
Wèl is het feit dat heel wat geld is verspild geworden door onzinnige projecten omdat Wallonië persé dezelfde voordelen wilt hebben als Vlaanderen (komt er bijvoorbeeld in Vlaanderen een nieuwe brug dan moet er in Wallonië ook eentje komen... ook al is er niets te overbruggen...) en dat een minderheid in de bevolking meer invloed op de besluitvorming kan hebben dan een meerderheid.

Over migranten kan ik kort zijn: ik weet teveel en het is allemaal slecht. Uit eigen ervaring, in mijn eigen onmiddelijke omgeving en niet van horen zeggen. Maakt dat van mij een potentiële racist ?

doornroosje 2 mei 2004 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Pfuh, ge moet maar zoals ik een familielid in Wallonië hebben wonen en dan weet ge al snel hoe gemoedelijk het er daar aan toe gaat qua bijvoorbeeld controle op werklozen en gepensioneerden of alcoholgebruik in het verkeer.
Ik stem niet op deze poll omdat ze onrealistisch en subjectief is, er zijn te weinig mogelijke antwoorden en de "duiding" druipt er gewoon vanaf.
Wèl is het feit dat heel wat geld is verspild geworden door onzinnige projecten omdat Wallonië persé dezelfde voordelen wilt hebben als Vlaanderen (komt er bijvoorbeeld in Vlaanderen een nieuwe brug dan moet er in Wallonië ook eentje komen... ook al is er niets te overbruggen...) en dat een minderheid in de bevolking meer invloed op de besluitvorming kan hebben dan een meerderheid.

Over migranten kan ik kort zijn: ik weet teveel en het is allemaal slecht. Uit eigen ervaring, in mijn eigen onmiddelijke omgeving en niet van horen zeggen. Maakt dat van mij een potentiële racist ?

Neen,dat maakt u hetzelfde als ik, een realist!

dorus 2 mei 2004 01:51

In Vlaanderen is er een reuze groot verschil tussen een Limburger en een West-Vlaming. Wel in Wallonië is dat juist hetzelfde.
Luik is absoluut niet te vergelijken met Charleroi.

De Walen sluiten wel meer aaneen omdat ze zich bedreigd voelen door ons. De Vlaming daarentegen voelt zich in wezen helemaal niet bedreigd door de Walen.
De Vlaming heeft een soort superiotiteitsgevoel ontwikkeld tegenover de Waal. En terecht, want ze kijken naar ons op, na 150 jaar op ons neergekeken te hebben.

Dat is het wat een Di Rupo zoveel macht geeft. Hij doet de Walen geloven dat ze morgen weer op ons zullen kunnen neerkijken.

Of dat gebeurt ligt helemaal in onze eigen handen.

Als we van Vlaanderen de veiligste regio maken, zullen we ook de rijkste blijven.

Hendrik GORIS 2 mei 2004 02:28

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Even dom als een poll over: "het" is allemaal de schuldvan de Vlamingen en het Vlaams Blok

Akkoord! Daarom stem ik ook niet op deze poll.

:roll:
ik verlaat nu deze zinloze draad
:arrow:
mvg,
h

ancapa 2 mei 2004 21:08

di rupo is Italiaan en Minister, frans en zelfs een beetje nederlandstalig...
als de walen en migranten werken en mee helpen de welstand te verhogen "no problemo"

wij kunnen wel niet oneindig solidair zijn en blijven... dat kan geen enkele bevolking volhouden. Helpen waar het kan moet kunnen, ook voor ons !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be