![]() |
5000 doktersbezoeken
dokter.dhtmlEen wel erg ijverige huisdokter uit Lede riskeert een beroepsverbod omdat hij een licht mentaal gehandicapte vrouw oplichtte. Dokter Jean Cooreman (53) kwam tussen 1995 en 2003 niet minder dan 5.000 keer op huisbezoek bij slachtoffer Christiane Van Der Sypt (70) die in totaal 138.000 euro aan erelonen uitbetaalde. "Maar ze was eigenlijk niet ziek."
Hij profiteerde van haar naïviteit om haar de erfenis van onze ouders afhandig te maken," zegt de familie in Het Laatste Nieuws. De familie had haar een extraatje toegestopt bij de verdeling van de erfenis van de ouders. Maar zowat alles is op nu. Met dank aan de huisdokter. Als Christiane belde dat ze een beetje hoofdpijn had, een lichte hoest, een ingegroeide teennagel of zware benen, stond hij daar. In 2002 leverden de huisbezoeken 'meneer doktoor' 38.000 euro op, 28 procent van zijn hele jaarloon." ------------ Ik zie gelijkenissen met mijn schoonmoeder en haar "huisdokter". Ik had het al ergens anders gepost ooit, ouderen zijn geldautomaten voor "vele" dokters...niet allen. En een controle systeem...bestaat niet. Wat me het ergste doet vermoeden. |
Tandarts licht Riziv op voor 1 miljoen euro
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF24102009_013 het topje van de ijsberg of niet ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ni slecht, vooral omdat hij om aan dat aantal te komen zeker twee keer daags bij haar langs moest komen
|
Weet je wat? Die familie moet sowieso niet zeveren!
|
Citaat:
Als dokter (en hulpverlener in het algemeen) heb je je ook nog een beetje te houden aan een aantal basale ethische principes. Bij dergelijke kwetsbare mensen weet iedere normale en eerlijke dokter wat hem te doen staat: geruststellend advies via de telefoon geven. Een wekelijkse vaste afspraak kan wél, sommigen hebben hier nood aan, ook al mankeren ze niks. Maar wat hij deed doe je niét. Zelfs niet als je zou langs gaan zonder kosten te rekenen: je maakt je patiënten afhankelijk, je streeft net naar het omgekeerde. Maar in dit geval is de mutualiteit hier ook zwaar in de fout gegaan: ze moesten dit gezien hebben en tijdig ingegrepen hebben. Dat hebben ze duidelijk niet gedaan. Tenzij die vrouw haar visites niet binnenbracht, dan kunnen ze het niet weten natuurlijk, maar ze zal die wel binnengebracht hebben want anders zat ze al veel eerder aan de grond. |
Citaat:
|
Citaat:
Hopelijk was dat dan op een dag dat ze echt ziek was :? Nu, het record van mijn huisarts bij mij staat op 3 keer :? Ik was toen ook echt wel in een ijltempo ontzettend ziek geworden. Maar �*cht keer... :? |
Citaat:
Ze heeft er misschien geen 5000 thuis bezoeken op diezelfde tijd opzitten, maar aan de helft zal ze toch wel zitten. En hoe controleer je dat als patient? De dokter(s) kan makkelijk tientallen of honderden "valse briefjes er tussen steken? Tenslotte verliezen ze maar 1 euro hé? Wat me doet vermoeden dat de mutualiteiten ook geld makkelijk zat geld kunnen achterover drukken trouwens. Geen controle. Op goed vertrouwen? |
Citaat:
allez ja. :| |
Tis wel schandalig...
|
Citaat:
Het lijkt mij dat ook hier de sociale dienst van de mutualiteiten wel in actie mag schieten. Of de familie natuurlijk ;-) |
Citaat:
Ja pasters zijn er tegenwoordig niet zo meer he, vroeger vingen die al eens de zwakeren van geest op, of de "zieken" van de parochie. Nu doet mijnheer doktoor dat met veel plezier, dat was 20 euro voor het consult. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor mij hoort die dokter eerstens alles terug te betalen, vervolgens een paar jaar bak te krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be