![]() |
Ziekenhuis veroordeeld na redden baby: hoe ver mag je gaan om een leven te redden?
Citaat:
|
Wat een gezever! :evil:
|
Iets voor koetjes en kalfjes, hoe erg het onderwerp ook. Niets maatschappelijks. Of wat is het punt ?
|
Maar wat moet de arts dan doen? Summier inschatten of er nog iets te redden valt?
Ik begrijp niet goed hoe je zoiets iemand kwalijk kan nemen. De tijd komt nog dat de arts niet meer durft van iemand te reanimeren wegens te duur aan boetes als het tegenslaagt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Leggen doctoren in Frankrijk een heel ander soort eed af? Van Hippocrates hebben ze daar niet gehoord zeker ("Ik zal niemand een dodelijk medicijne toedienen, ook niet aan iemand die het van mij vraagt; zelfs een aanwijzing in die richting zal ik niet verstrekken... Ik zal nooit aan een vrouw een middel toedienen ter vernietiging van ontkiemend leven...)
|
Men moet dat kind euthanaseren en de artsen verder met rust laten.
|
Citaat:
Nou ja, dat laatste is wel nog steeds verboden in Frankrijk. |
Als je dat kind graag dood wilt hebben gooi je het toch van een brug af? Of je beweerd gewoon dat het gestikt is in bed. Misschien de volgende keer een condoom gebruiken? Je wil een kind of je wil het niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een verheugend arrest - tenslotte gaat het maar om een kindje - maar het is voor een arts inderdaad moeilijk om te beoordelen wanneer hij moet stoppen met reanimeren. In elk geval moet zo'n gereanimeerd patiëntje, eenmaal het eindresultaat en de toekomstperspectieven duidelijk zijn, snel kunnen rekenen op een genadespuitje.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Mooi arrest. Een menswaardig leven>dood>miserabel leven. Puur sadisme om die kleine nog te laten leven.
|
Tsja, maar hem een spuitje geven wordt in Frankrijk wel geklasseerd als moord. Euthanasie is aldaar immers verboden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be