![]() |
Waarom wordt Belgie steeds corrupter?
Belgie is weer gestegen op de lijst van de corrupte landen.
Goed voorbeeld voor Europa. http://www.transparency.org/policy_r...cpi_2009_table |
Das nie moeilijk;we zijn het land van melk en honing zoals ze zeggen.
En hoe zou je langs de ene kant zelf zijn;als je een eigen zaak hebt ofzo,ik zou ook foefelen zenne. Zelfs moest ik het nu kunnen zou ik het durven doen,niet ik dit wil maar gewoonweg omdat we hier langs alle kanten bestolen worden. Als je ziet hoeveel belasting ik moet betalen voor hetgeen ik maar verdien?? |
Citaat:
Roemenië (71) Griekenland (71) Bulgarije (71) Italië (63) Slowakije (56) Letland (56) Litouwen (52) Tsjechië (52) Polen (49) Hongarije (46) Malta (45) Portugal (35) Spanje (32) Slovenië (27) Estland (27) Cyprus (27) Frankrijk (24) België staat in een rankschikking van 1-180 op de 21ste plaats. Niets om ons voor te schamen met andere woorden. Ten slotte wil ik er ook op wijzen dat de daling niets te maken heeft met concrete corruptieschandalen (je titel is dus op zijn minst tendentieus), maar met het feit dat "België onvoldoende maatregelen en preventieve instrumenten [heeft] voorzien voor het signaleren van onregelmatigheden en corruptie". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe zou dat komen? |
Citaat:
Of is Vlaanderen helemaal gelatiniseerd? |
Citaat:
Dat is toch een flink verschil 1 New Zealand 2 Denmark 3 Singapore 4 Sweden 5 Switzerland 6 Finland 6 Netherlands 7 Australia 8 Canada 9 Iceland 10 Norway |
Citaat:
|
[quote=Sidharta;4447895]Nederland op plaats 6.
Dat is toch een flink verschil 1 New Zealand 2 Denmark 3 Singapore 4 Sweden 5 Switzerland 6 Finland 6 Netherlands 7 Australia 8 Canada 9 Iceland 10 Norway[/QUOT Europa is beter af met een voorzitter uit het Noorden,zo te zien.:roll: |
Citaat:
|
Worden? Ons operettestaatje is al decennia het meest corrupte van Europa. Al in de jaren '80 kon een bedrijf geen enkele overheidsopdracht binnenhalen als het geen geld 'onder tafel' uitdeelde.
|
Citaat:
Want de Vlamingen zwijgen in alle talen. |
Citaat:
In het gros van de wereld verstaan ze geen Nederlands. |
Citaat:
maar dat heeft met verstandelijke vermogens te maken |
hmm.. tussen Qatar en Barbados...
net als de voetbalranglijst dus...ik zie een correlatie :) |
Citaat:
Echt waar... :lol: |
Iedereen zit hier maar bezig met corruptie zonder zich af te vragen wat corruptie is en hoe dat gemeten wordt. Toch wel relevant niet? Want ge moogt er zeker van zijn dat wat die onderzoekers vinden dat corruptie is, niet hetzelfde is als wat uw buikgevoel erover zegt. Bvb Zwitserland verliest punten omdat het een geheimhoudingswet heeft voor banken. Ge moogt nu voor of tegen die geheimhoudingswet voor banken zijn, maar volgens mij, is dat duidelijk geen voorbeeld van corruptie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de wortel rot is, de stam en bladeren ook verziekt. Dus belgie met wortel en tak omhakken en de gezonde vlaamse tak trug op de goeie boom enten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be