![]() |
Misdadige regimes
Wat is voor jullie de definitie van misdadig regime?
Wat moet een regime doen om als misdadig te worden beschouwd? |
Om deze vraag te kunnen beantwoorden, moet je eerst bepalen wat misdaad is.
Want de belastingdruk die de Belgische en Vlaamse overheden op onze inkomens uit arbeid legt en op ons energieverbruik en op onze voeding is voor mij ook een misdaad gepleegd door een regime. Het uitdelen van belastinggeld aan vreemde inwijkelingen, zonder daar enige verplichting tegenover de betalende gemeenschap te zetten, is voor mij ook een misdaad van het regime. Het uitbouwen van meer dan 100.000 overheidstopfunctie binnen een regime met top lonen betaald met belastinggeld is voor mij ook een misdaad. Het verkopen en terug huren van gebouwen en materieel betaald door de bevolking om de begroting een jaar in evenwicht te houden is voor mij ook een misdaad van het regime. Criminelen behandelen alsof het helden zijn en hun slachtoffers behandelen als uitschot en schuldigen is voor mij ook een misdaad van het regime. Het ondersteunen van bedrijven in moeilijkheden met belastinggeld en tegelijk deze bedrijven miljoenen premie laten uitbetalen aan de schuldigen van de problemen is voor mij ook een misdaad van het regime. Hoewel de meeste regimes dus geen moorden plegen en geen mensen openlijk uitbuit, zijn toch de meeste regimes schuldig an de zaken die ik hierboven vermeld en dus misdadige regimes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
meestal regimes die niet willen meedraaien met usa schijn democratie of imf willen buiten gooien of buiten houden
|
Citaat:
Een regime kan namelijk perfect werken zonder de bevolking te benadelen en uit te buiten, zonder lid te zijn van het imf en zonder democratie naar USA normen te hanteren. |
Het Belgische regime dat er op gericht is van de Vlaamse zelfbeschikking te verhinderen is duidelijk een misdadig regime.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vervolging van politieke dissidenten door o.a. broodroof, uitsluiting, politieke processen... |
Citaat:
|
Citaat:
We moeten dus kijken naar wat moreel gerechtvaardigd is. Hiervoor dienen we een beroep te doen op ons eigen morele besef. Indien het handelen van een bepaald regime in tegenspraak is met ons morele besef, dan is dat regime misdadig. Civiele gehoorzaamheid kan in dat geval medeplichtigheid impliceren. Een voorbeeld. Indien een regime een oorlog steunt door het leveren van wapens en je organiseert een protest actie om het wapentransport te blokkeren, dan overtreed je de wet maar ben je geen misdadiger. Het regime is in dat geval misdadig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be