Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Audenaert: "Dan had ik evengoed in de jaren 30 voor de fascisten kunnen gaan spreken" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131336)

Nr.10 18 november 2009 12:03

Audenaert: "Dan had ik evengoed in de jaren 30 voor de fascisten kunnen gaan spreken"

Waarom Audenaert niet ingaat op uitnodigingen om voor een N-VA en LDD publiek te gaan spreken.
N-VA eist dat Turtelboom optreedt tegen Audenaert.

De schoofzak 18 november 2009 12:27

Van de polies en het gerecht mogen wij absolute onpartijdigheid verwachten.

Nu weten we allemaal dat dat een grove overschatting is: zoals zovele voorbeelden het aangeven ..., maar, maar:

het is nooit te laat om iets verkeerds recht te zetten (vrije vertaling: never too late to do the right thing).

Ik vind dus zoiets even erg als dat van diene Wolf uit Gent.

Dus: aan de deur zetten (bij het grof vuil).

(wat mij betreft: zijn pensioenrechten mag hij houden, die "zijn reeds van hem" vind ik)

Allez Truttenboom en Klerk: zelfde moed tonen als de vorige keer.

Jukes 18 november 2009 12:58

Audenaert is een ambtenaar en mag dus, net zomin als moslima's aan de balies van gemeentehuizen, een politieke of godsdienstige voorkeur laten blijken. Hij mag natuurlijk weigeren om voordrachten te geven als die niet in zijn functiebeschrijving zijn opgenomen, maar dan zeker niet op grond van politieke- of geloofsovertuigingen. Doet hij dat toch, dan moet hij de eer aan zichzelf houden en ontslag nemen. Hij kan dan voltijds gaan voordrachten geven voor linkse clubjes.

netslet 18 november 2009 13:29

Hij heeft die woorden ondertussen al ingetrokken middels een persbericht.

Xenophon 18 november 2009 14:01

NVA zit precies niet graag in een cordon.

Pantoffeldiertje 18 november 2009 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 4449053)

Tja, ofwel sta je volledig achter iets en maak je jezelf niet belachelijk door terug te krabbelen, ofwel zeg je zoiets gewoon niet.

Zeer goedkoop politiek trucje. Bedroevend laag.

rookie 18 november 2009 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4449137)

maar is wel de eerste om een ander in een cordon te houden

van Maerlant 18 november 2009 18:00

Citaat:

Citaat:

Ondertussen liet hij verstaan dat zijn uitspraken "niet gelinkt waren aan specifieke politieke partijen" (...)
Tja...

De schoofzak 18 november 2009 18:54

Ik veronderstel dat den Ouden Naart van een nivo is waar je weet dat je dergelijke publikasies op voorhand moet nalezen.
Zeker bij de oelewappers van Humo.

En dubbel zeker als ge gehouden zijn aan een deontologie van onpartijdig ambtenaar.

Daarbij twijfel ik niet dat hij de namen van de politieke partijen wel degelijk vermeld heeft.

Gene zever: ontslag.

born2bewild 18 november 2009 19:52

schoofzak, audenaert is daar komen te zitten door een systeem gefabriceerd door politici die de meerderheid hadden

niet zagen dus, en leg er u al maar bij neer want ge tergt allen uzelf ermee in plaats van iets nuttigs aan te vangen.

case closed.

(plezant he)

De schoofzak 18 november 2009 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4449858)
schoofzak, audenaert is daar komen te zitten door een systeem gefabriceerd door politici die de meerderheid hadden

niet zagen dus, en leg er u al maar bij neer want ge tergt allen uzelf ermee in plaats van iets nuttigs aan te vangen.

case closed.

(plezant he)

Scherp opgemerkt, geboren mens met een zekere opgave,

maar zou het niet gepast zijn dat hij daar ook uitgebonjoerd wordt door een sisteem, gefabrikeerd door politisji die de huidige meerderheid hebben;

maar wel op een legale basis: het statuut van de ambtenaar is klaar en duidelijk: de waardigheid en onpartijdigheid van het ambt zijn geschonden.

djimi 18 november 2009 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4450345)
Scherp opgemerkt, geboren mens met een zekere opgave,

maar zou het niet gepast zijn dat hij daar ook uitgebonjoerd wordt door een sisteem, gefabrikeerd door politisji die de huidige meerderheid hebben;

maar wel op een legale basis: het statuut van de ambtenaar is klaar en duidelijk: de waardigheid en onpartijdigheid van het ambt zijn geschonden.

Ik heb niet de indruk dat Audenaert de eerste is om daar mee te beginnen, en het zou mij sterk verwonderen mocht hij de laatste zijn die daar mee weg komt.

D�*t zou pas een revolutie zijn in dit Heilig Land der Vaad'ren.

andev 19 november 2009 01:12

Een lezersbrief uit DS geeft anders een niet te fraai beeld van dat individu. Beeld dat precies klopt met zijn manier van handelen:

Als oprustgestelde collega kan ik zeggen dat hier een omhooggevallen en politiekgesteunde machtswelusteling spreekt. Typisch en altijd provocerend en hoog van de toren blazen met zijn groot gelijk. Destijds in de oude rijkswacht nog gebuisd in zijn examen BOB.Dat die man eens voorlegt in welke onderzoeken hij gewerkt heeft en welke de resultaten hiervan waren, ik vrees dat we gaan lachen. Glenn niet de onderzoeken die anderen deden en waar je naam aan toegevoegd werd.

En juist dat soort lieden voelen zich meer dan een ander geroepen om anderen die niet in hun kraam passen de les te spellen?

Die anderen zijn dus "fascisten"??? En wat denkt hij dat hij zelf is???

fonne 19 november 2009 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4450501)
Een lezersbrief uit DS geeft anders een niet te fraai beeld van dat individu. Beeld dat precies klopt met zijn manier van handelen:

Als oprustgestelde collega kan ik zeggen dat hier een omhooggevallen en politiekgesteunde machtswelusteling spreekt. Typisch en altijd provocerend en hoog van de toren blazen met zijn groot gelijk. Destijds in de oude rijkswacht nog gebuisd in zijn examen BOB.Dat die man eens voorlegt in welke onderzoeken hij gewerkt heeft en welke de resultaten hiervan waren, ik vrees dat we gaan lachen. Glenn niet de onderzoeken die anderen deden en waar je naam aan toegevoegd werd.

En juist dat soort lieden voelen zich meer dan een ander geroepen om anderen die niet in hun kraam passen de les te spellen?

Die anderen zijn dus "fascisten"??? En wat denkt hij dat hij zelf is???

Een loge-zetbaas aan de top geplaatst door de Ø-VLD. Dan moet je niet competent of onafhankelijk zijn.

guido 007 19 november 2009 12:27

Citaat:

Dat geldt hier niet. Wat hij zei kwam recht uit het hart.

guido 007 19 november 2009 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4449137)

Dit heeft zelfs niets te maken met enig welk cordon, maar om dat te snappen........

Xenophon 19 november 2009 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4450868)
Dit heeft zelfs niets te maken met enig welk cordon, maar om dat te snappen........

... Moet je in de NVA zijn?
... En alle heil voor Vlaanderen verwachten van de CD&V?
... Strijd voeren tegen het VB inplaats van tegen Belgie?
... Zeker geen separatist zijn?

Pietje 19 november 2009 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4450879)

Het VB is het slechtste, op het VNV na, wat Vlaanderen ooit is overkomen.

guido 007 19 november 2009 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4450879)

Ha, ha, ha, de verkiezingsnederlaag nog steeds niet verteerd?

Herr Oberst 19 november 2009 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4450888)
Het VB is het slechtste, op het VNV na, wat Vlaanderen ooit is overkomen.

Ik blijf mij verbazen over uw bekommerheid om Vlaanderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be