Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Van Rompuy is Europees president... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131410)

bentje 19 november 2009 19:10

Van Rompuy is Europees president...

Wat is uw mening?

Mijn mening?
Ik vind het belachelijk, ze zeggen bijvoorbeeld: "als hij België kan besturen kan hij Europa ook aan"
Wat een gelul, niemand wou hem als premier, hij was gewoon die ene sukkelaar die het met België nog eens wou proberen.
Nu goed, de duts in dienst wordt dus Europees president, prima voor mij, die Europa is volgens mij toch een doorn in ieders oog

parcifal 19 november 2009 19:14

Als hij in functie is moogt ge beginnen zagen.

Laat ons nu content zijn dat het een belg is en niet die omhooggevallen bad-eend blair. :)

bentje 19 november 2009 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4451586)

Laat ons nu content zijn dat het een belg is. :)

Ik vind die vent eigenlijk meer een schande voor ons land, wat een sukkel, hij geeft zo de indruk dat ie zomaar over zich heen laat lopen, en dan heeft ie z'n mond nog niet open gedaan...
Nu goed, ja, 't is een Belg, maar of we daar trots over moeten zijn...

Sidharta 19 november 2009 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 4451582)
Wat is uw mening?

Mijn mening?
Ik vind het belachelijk, ze zeggen bijvoorbeeld: "als hij België kan besturen kan hij Europa ook aan"
Wat een gelul, niemand wou hem als premier, hij was gewoon die ene sukkelaar die het met België nog eens wou proberen.
Nu goed, de duts in dienst wordt dus Europees president, prima voor mij, die Europa is volgens mij toch een doorn in ieders oog

Europa krijgt wat het verdient.
De Noordelijke landen drijven steeds verder af .Europa blijft een Latijns project.

Wiley E Coyote 19 november 2009 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4451586)

Laat ons nu content zijn dat het een belg is en niet die omhooggevallen bad-eend blair. :)

Inderdaad. Een aanstelling van Blair, het schoothondje van Bush, zou een absolute schande geweest zijn. Hoe je het nu draait of keert, de President dient toch wat pro Europa te zijn. En "Rompu" voldeed aan het profiel dat sinds de opvolging van Jacques Delors steeds gehanteerd is: een kleurloze niet al te sterke persoon: Santer, Prodi, Barosso.

bentje 19 november 2009 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 4451609)
Inderdaad. Een aanstelling van Blair, het schoothondje van Bush, zou een absolute schande geweest zijn. Hoe je het nu draait of keert, de President dient toch wat pro Europa te zijn. En "Rompu" voldeed aan het profiel dat sinds de opvolging van Jacques Delors steeds gehanteerd is: een kleurloze niet al te sterke persoon: Santer, Prodi, Barosso.

Misschien wel, maar in de buitenlandse pers spreken ze van een pro-Europees land.
Ik weet niet wanneer ik mocht stemmen voor of tegen Europa zoals hij nu gevormd wordt, anders had ik tegen gestemd.
Blijkbaar hebben wij weeral maar eens onrechtstreeks gestemd, zoals we gewoon zijn...
Democratie is een klucht...:roll:

longhorn 19 november 2009 19:37

Wie volgt hem op als premier?

Adam Smith 19 november 2009 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 4451609)

Dat is wel héél negatief over Blair. Blair is altijd pro Amerika geweest, omdat hij van mening is dat in Brits belang is. In feite was zijn standpunt ten aanzien van Bush precies hetzelfde als van Clinton. Laat ons niet vergeten dat het een begenadigd spreker is, maar dat het uiteindelijk de Irak oorlog is die hem de das omdoet. Hoewel de Europese verdeeldheid in die periode ook Schröder en Chirac valt aan te rekenen, maar goed die worden nu ook niet genoemd voor een topfunctie.

Wiley E Coyote 19 november 2009 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 4451633)
Ik weet niet wanneer ik mocht stemmen voor of tegen Europa zoals hij nu gevormd wordt, anders had ik tegen gestemd.
Blijkbaar hebben wij weeral maar eens onrechtstreeks gestemd, zoals we gewoon zijn...

Bij de (Europese) verkiezingen. Als je tegen Europa bent, dan kan je stemmen op een eurosceptische partij.

Dajjal 19 november 2009 19:38

Niemand op zijn tenen trappen.... Niet opvallen... Geen golven maken... En je wordt president van europa !

Dat zegt meer over europa dan over HVR.

kiko 19 november 2009 19:43

Misschien de man het voordeel van de twijfel gunnen ? Ik zeg zo maar wat he.

Another Jack 19 november 2009 19:46

Hoelang zal het duren voor ze daar doorhebben dat het een uit de hand gelopen grap is?

Zeikstraal 19 november 2009 19:47

Ik kijk al uit om de nieuwe taxen te betalen die onze denktank Herman heeft uitgedokterd. En al wat er toe doet op de lange baan schuiven en overlaat aan zen kleinkinderen. Trots zing ik het Europees volkslied al kijkend naar een foto van onze leider. Alle zorgen vallen van men schouders. Vrede op aarde. Lang leve President Herman! Dank aan alle intelligente burgers die ook op deze halfgod hebben gestemd.

Txiki 19 november 2009 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4451691)
Hoelang zal het duren voor ze daar doorhebben dat het een uit de hand gelopen grap is?

2 :clapping:

Wiley E Coyote 19 november 2009 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4451697)
Trots zing ik het Europees volkslied al kijkend naar een foto van onze leider.

Klinkt alvast beter dan de Brabançonne of de Vlaamsche Leeuw... :D 't is nu eenmaal Beethoven hé :D ;-)

Shadowke 19 november 2009 19:54

hoe lang zal het duren voor de communautaire rellen weer beginnen?
ik heb er geen problemen mee!
mss gaat Franstalig België zelfs nog proberen roet in het eten te gooien door te lobby'en.

Sjaax 19 november 2009 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 4451587)
Ik vind die vent eigenlijk meer een schande voor ons land, wat een sukkel, hij geeft zo de indruk dat ie zomaar over zich heen laat lopen, en dan heeft ie z'n mond nog niet open gedaan...
Nu goed, ja, 't is een Belg, maar of we daar trots over moeten zijn...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4416118)
Hij is wel mijn favoriet. Een sukkel. Maar dat moet juist. De Raad van Europa is de meest ondemocratische instelling in de EU. Daar moeten geen sterke figuren leiding krijgen.

Oorspronkelijk ging het over Balkenende. Maar Van Rompuy voldoet ook uitstekend aan de vereiste kwalificatie.

system 19 november 2009 20:00

Een Belg en Vlaming op de hoogste Europese functie. Goed zo! Alleen, ik had liever gehad dat hij Eerste Minister was gebleven. Maar de goden hebben anders beslist.

Sidharta 19 november 2009 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4451725)
Oorspronkelijk ging het over Balkenende. Maar Van Rompuy voldoet ook uitstekend aan de vereiste kwalificatie.

Van Rompuy voldoet aan niets ,omdat hij niets doet.
Hij is net als Breznjev is zijn laatste jaren,een pop die belangrijk is, omdat hij zit.

Barosso is al een klungel en daar komt nu nog eentje bij.
En dan vinden ze het nog gek dat de burgers van de Noordelijke landen Eurosceptisch zijn.

system 19 november 2009 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4451738)
Van Rompuy voldoet aan niets ,omdat hij niets doet.
Hij is net als Breznjev is zijn laatste jaren,e en pop die belangrijk is, omdat hij zit.

Barosso is al een klungel en daar komt nu nog eentje bij.
En dan vinden ze het nog gek dat de burgers van de Noordelijke landen Eurosceptisch zijn.

Balkenende noem ik een zittende eend. Die kan zelfs niet meer vliegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be