Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Kunnen ze de mensen nog voor de gek houden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131556)

Yves38 22 november 2009 19:17

Kunnen ze de mensen nog voor de gek houden

Ik hoor in mijn omgeving steeds meer mensen die het spelletje van de machthebbers zowel politiek als economisch doorhebben. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat meer en meer mensen langer gestudeerd hebben.
Ik merk dat iedereen momenteel in mijn omgeving serieus de broekriem heeft aangespannen en zijn consumptie ingekrompen heeft. Te oordelen aan de reactie van de machthebbers speelt hun dit aardig parten. Blijkbaar zijn ze meer en meer bezig om ons te verplichten ons geld uit te geven aan allerlei pseudo-belastingen. Ik vraag mij af hoe lang dit feitelijk nog kan doorgaan.
Ze kunnen de mensen toch niet belasten op een manier dat ze schulden moeten maken om die 'verplichte' uitgaven te doen ?

Nr.10 22 november 2009 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 4456040)
Ik hoor in mijn omgeving steeds meer mensen die het spelletje van de machthebbers zowel politiek als economisch doorhebben. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat meer en meer mensen langer gestudeerd hebben.
Ik merk dat iedereen momenteel in mijn omgeving serieus de broekriem heeft aangespannen en zijn consumptie ingekrompen heeft. Te oordelen aan de reactie van de machthebbers speelt hun dit aardig parten. Blijkbaar zijn ze meer en meer bezig om ons te verplichten ons geld uit te geven aan allerlei pseudo-belastingen. Ik vraag mij af hoe lang dit feitelijk nog kan doorgaan.
Ze kunnen de mensen toch niet belasten op een manier dat ze schulden moeten maken om die 'verplichte' uitgaven te doen ?

Een goed begin.

Nr.10 23 november 2009 15:13

1 Bijlage(n)
.

backfire 23 november 2009 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 4456040)

Ik zou het niet enkel bij belastingen houden, maar doortrekken naar algemene consumptie. 'Doe vooral je geld op, dan blijft de economie draaien'.

smokey 23 november 2009 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4457204)
Ik zou het niet enkel bij belastingen houden, maar doortrekken naar algemene consumptie. 'Doe vooral je geld op, dan blijft de economie draaien'.

en blijf vooral nieuwe consumentjes aanmaken

willem1940NLD 25 november 2009 13:53

Nog meer immigranten aantrekken.

voicelesscharlie 29 november 2009 03:50

Koop goud.
Daarmee kan je de monetaristen het meest pijn doen.

willem1940NLD 29 november 2009 03:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4466099)
Koop goud.
Daarmee kan je de monetaristen het meest pijn doen.

Haha; ja, dan stijgt de prijs van jouw voorraad, alle anderen zijn dan net even te laat.

voicelesscharlie 29 november 2009 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 4466102)
Haha; ja, dan stijgt de prijs van jouw voorraad, alle anderen zijn dan net even te laat.

Daarop zal ik binnen enkele maanden antwoorden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be