![]() |
Zal Leterme in een val trappen?
Onderhandelen met de Franstaligen over BHV ,is niet mogelijk.
Daarom heeft van Rompuy een jaar niets gedaan. Leterme moet nu niet in de val trappen van het onderhandelen, hij moet BHV aan de alarmbellen overlaten. |
Martens zal het wel even regelen.
|
Citaat:
Hij zit voor Jan Joker, op last van de koning, plannen te verzinnen die niet uitvoerbaar zijn. |
Citaat:
Tenzij we er vanuitgaan dat de CVP stopt met hun tjevenstreken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze gaan in elk geval vallen spannen...
alhoewel, ik denk dat Leterme ook nie van gisteren is, en misschien wel al een paar vallen klaar heeft voor diegene die hem erin hebben laten lopen. |
Citaat:
Zomaar een losse gedachte he. :? |
Citaat:
|
Leterme heeft zich al vaker laten strikken, bijvoorbeeld door tegen beter weten in nog maar eens formateur en zelfs premier te worden. Alle reden dus om aan te nemen dat dit ook nu weer zal gebeuren. Op dat vlak is hij misschien nog een grotere vod dan Van Rompuy.
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik wel weet is dat hij wel ergens geprobeerd heeft een doorbraak te forceren en dat de franstaligen en de liberalen er alles aan gedaan hebben om hem in de gracht te rijden. ik had geen rooie cent bij Fortis, niet in aandelen, niet op een spaarboekje, maar ondanks het feit dat hij den boel rap verkocht heeft aan de Fransen, denk ik wel dat hij een drama heeft voorkomen bij veel gewone mensen met een spaarboekje bij Fortis, Terwijl De Gucht, nu ja, ... hij is vrijgesproken he, maar ik denk dat we allemaal wel niet zo naief zijn... Daarom mag hij gerust nog eens proberen van mij , al was het alleen nog maar om de franstaligen wat op stang te jagen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gisteren op het debatprogramma op RTL waren de franstalige kopstukken, Di Rupo, Milquet en Reyders het onderling eens dat er een oplossing voor BHV moest komen. Alhoewel ze geen uitspraak deden hoe het probleem ontmijnd moet worden was het toch wel duidelijk dat het waarschijnlijk geen splitsing zou worden maar eerder een voorlopige oplossing die de terugkeer naar de oude kieskringen zou inhouden.
|
Of van den trap vallen?
|
Leterme als morele overwinnaar??? Dat zou het toppunt zijn maar het zou me niet verwonderen dat ze het zo proberen te spelen.
Kwestie van 5 minuten politieke moed hé. |
Fossiel Martens is vanavond alleszins zijn planning al niet kunnen nakomen.
Misschien wil men Leterm inderdaad uit de wind zetten, door Martens op zijn oude bek te laten gaan, en hem publiek laten verklaren: "het gaat niet". Waardoor men gewoon het parlement zijn 'werk' kan laten doen .... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be