![]() |
Betogen tegen NSV of NSA: contraproductief
Ik las zojuist het standpunt van Vonk over de anti - NSa betoging.
Ik ben het daar volledig mee eens: http://www.vonk.org/200911182512/ove...-quichotes.htm Ik wil er nog dit aan toevoegen: Anarchisten die houden hoe dan ook geen rekening met het effect van hun daden op de publieke opinie. Alleen hun eigen vrijheid van expressie telt. LSP zou echter moeten rekening houden met dit effect. Maar neen, iedereen kan de pot op, als zij maar erin geslaagd zijn om een paar nieuwe leden te maken. (die ze een jaar later terug kwijt zijn). Dergelijke betogingen doen meer slecht dan goed. Mijn oproep: boycot betogingen georganiseerd door LSP wan die komen er enkel vanuit hun eigenbelang.:evil: |
Citaat:
|
goeie tekst, LSP kan zoals gewoonlijk hun (Vonk) veters niet binden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind aandacht besteden aan marginale groepen die politiek absoluut niet relevant zijn capituleren voor de verdeel-en-heers tactieken van de burgerij.
Enfin, tenzij die clubs anderen met geweld bedreigen uiteraard, dan verdienen ze niet beter zelf het ziekenhuis in geslagen te worden. |
Citaat:
Als antifascist is het je verdomde taak om op straat te komen tegen fascistenmarsen. Dat een klein deel van de anarchisten dan geweld gebruiken is een spijtige zaak en doet de beweging niet veel goeds. Maar om daarom niet op straat te komen, dat is belachelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het LVSV Gent dankt in ieder geval de linkse en rechtse idioten van de betoging jongst leden voor het amusement dat ze hen direct hebben bezorgd en de relatieve populariteitsstijging die ze daardoor hebben gekregen.
Ik volg Pelgrim bij zijn analyse. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe kan je dan ooit uit dat stadium van irrelevantie geraken als je niet wil dat er aandacht aan jullie besteed wordt? Of ben je zo iemand die voor eeuwig wacht op de Revolutie?
|
kleine groepkes die tegen andere kleine groepkes betogen of rel gaan schoppen is niet bepaald de aandacht die we nodig hebben. Moest de staat ons belangrijk genoeg achten om ons in cordon sanitaires te duwen of te vervolgen, d�*t zou pas aandacht zijn. :P
|
Citaat:
Wat ik wel vind is dat die linkse organisaties die geïnteresseerd zijn in het mobiliseren en organiseren van zoveel mogelijk studenten en arbeiders eens de koppen bij elkaar moeten steken om het probleem van de anarchistische provocateurs (en dus objectieve bondgenoten van de flikken) op te lossen. |
Citaat:
De tekstschrijver van Vonk heeft gelijk. Er is geen vergelijk met de bruinen uit het interbellum, maken jullie er dan ook geen Weimarrepubliek van. Citaat:
|
Links kan anders de "Reichsbanner" terug oprichten
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be