![]() |
Heb je liever dat Vlaanderen zich aansluit bij Nederland of samenblijft met Wallonie???? Natuurlijk hebben jullie liever een aparte Vlaamse staat. Maar stel als alleen de keuze tussen deze twee bestond???
|
Achterlijke vraag.
Vlaanderen is en blijft, net als Wallonië Belgisch. |
Citaat:
|
En wij zullen dat huis weer herstellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, of Vlaanderen nu nog 3 of 10 jaar 'in België' blijft, voor mij bestaat Belgie niet meer. Als je verschillende forums (op o.a. internet bekijkt) bemerk je een sterke Vlaamsvoelendheid. Oude politici �* la Decroo die beweren dat "de jeugd niet geïnteresseerd is in de Vlaams-Waalse tegenstellingen" hebben het dus grondig fout!! Ik woon en studeer...(meestal) in Leuven. Dé Vlaamse studentenstad waar studenten van over heel Vlaanderen (en daarbuiten) studeren. In mijn contacten met mede-studenten (en die zijn niet gering; ik ben betrokken bij vele studentenverenigingen) merk ik dat zij zich complexloze Vlamingen voelen. 'Belgie' zien zij louter als een constructie, een staat. 'Belgie' roept bij hen absolùùt geen emotionele gevoelens of enige vorm van 'verbondenheid' op. Vlaanderen wél. Als je trouwens de schildjes van de studentenverenigingen bekijkt, dan bemerk je dat in praktisch elk schild een Vlaamse leeuw is verwerkt. Nergens ook maar de minste verwijzing naar 'Belgie'. Een voorbeeld van zo'n schild: ![]() |
Decroo is uiteraard een idioot hors catégorie als hij beweert dat jongeren niet meer geïnteresseerd zijn in kwesties zoals de Vlaamse onafhankelijkheid en dergelijke.
Hij is zelfs vergeten dat het de VLD-JONGEREN waren die op hun congres ervoor zorgden dat er betreffende de monarchie en de confederalisering scherpe standpunten werden geformuleerd. |
Er zijn 12 stemmen voor aansluiting met Nederland en maar 1 stem voor voortbestaan met Wallonie. Dit had ik niet verwacht. Ik had niet gedacht dat er zo'n grote verdeling was. Is er in Vlamingen een liefde voor Nederland? In Nederland is er wel een bepaalde liefde voor Belgen (Vlamingen). Nederlanders maken wel grappen dat Belgen dom zijn, maar daar geloven ze natuurlijk niet in. Nederlanders vinden jullie heel gezellige mensen. Nu heb ik nog eem vraag voor jullie. Zouden julie liever een apart Vlamingen hebben of een terugkeer naar de vroegere Nederlanden. Voor degenen die het niet weten. Brabant en Limburg zijn verdeeld over Nederland en Belgie. Het Nederlandse brabant heet Noord-Brabant. Het Nederlandse Limburg heet gewoon Limburg.
|
Citaat:
Toch duidelijk waar we bij horen? |
aaauwtsch, kijk s naar die resultaten :-(
zoveel 'kloefkappers' die bij nederland willen zitten :-( beseffen diegene die stemmen voor holland goed dat er daar massas allochtonen zitten?! en da weegt nie op tegen het voordeel van gelegaliseerde toeters hé. de taxen op woningen zijn in nederland ook veel hoger, wat na een 'fusie' met vlaanderen waarschijnelijk zou betekenen dat wonen in belgie nog duurder zou worden. pfff, whatever, da komt er toch nie van :) trouwens we zitten toch al bij holland (en wallonie) want we zitten allen in de EU :-D greetz AdFundum |
Citaat:
http://www.foquz.nl/allochtonen/ |
oorspronkelijk bericht:
Die 2.7 moet 1.8 worden (!) want 2.7 is mét "allochtonen" bij die ook lid zijn van de EU en bij gevolg europeanen zijn, in mijn ogen dus geen allochtonen. |
Het is slechts kwestie om een historisch foutje (zijnde België) ongedaan te maken.
Stap voor stap. En tot spijt van een enkeling gaat het nog steeds die kant op. Het einde van België, werd ingezet van de eerste dag dat dit kunstmatig gedrocht onstond. De Nederlanden 1 |
Citaat:
![]() ![]() |
En waar lag België toen op dat moment?
:lol: |
Citaat:
|
Inderdaad Piano, een goede raad die u ook beste terharte neemt.
Tenzij u hier gaat beweren dat volgens uw geschiedenis België voor de 17 provincieën kwam. Oh boy. |
Citaat:
|
Ah, een nieuwe peiling over een hereniging met Nederland. Nieuwe ronde, zelfde misvattingen bij de tegenstanders.
Citaat:
Trouwens, zoals al gezegd wordt op de pagina waar Jan naar verwijst, een groot deel van de allochtonen in Nederland zijn westerse allochtonen. In mijn familie zitten ook behoorlijk wat allochtonen, nl. Duitse. Mijn tante is bijvoorbeeld in Duitsland geboren, maar zij is Nederlandse en in Nederland opgegroeid. Ik spreek denk ik beter Duits dan zij. Doordat zij in Duitsland is geboren is zij voor de statistieken wel allochtoon, en haar kinderen ook. Allochtoon is nl. iedereen die zelf of waarvan minstens een van beide ouders in het buitenland is geboren. Alleen vakantiegeboorten en tijdelijke emigranten e.d. worden daar niet bijgerekend. Maar ook onder de niet-Westerse allochtonen zijn veel mensen met een Nederlandse achtergrond. Immers: Molukkers, Surinamers en Antillianen komen uit onze voormalige koloniën en spreken, op een deel van de Antillianen na, altijd Nederlands van huis uit. Ze zijn meestal ook christelijk, alleen een groot deel van de Surinamers is Hindoeïstisch en een kleine minderheid van de Molukkers en Surinamers is Islamitisch. Citaat:
Citaat:
Ik ben overigens niet voor een hereniging uit historisch oogpunt, maar vanwege het toekomstperspectief van onze regio in Europa. Samenwerking van twee kleine landen, in dit geval van Vlaanderen en Nederland, die tot hetzelfde cultuurgebied behoren, is erg voordelig voor onze internationale economische en politieke positie. Bovendien lost samenwerking de overbodige onderlinge concurrentie op en zal onze cultuur en de Nederlandse taal in binnen- en buitenland er veel baat bij hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be