![]() |
‘PVV mag niet in regering’
‘PVV mag niet in regering’
Geplaatst: 25 november 2009 10:47 van onze redactie politiek AMSTERDAM – Als het aan Fouad Sidali ligt komt Geert Wilders nooit in de regering. De wethouder van de Amsterdamse deelraad Bos en Lommer wil dat zijn partij, de PvdA, daar duidelijk over is. ![]() Wilders als persoon vormt geen gevaar voor de staat. Hij roept niet op tot geweld. Zijn ideeën ondermijnen de democratie, aldus de politicus. Sidali betrekt zijn stelling tijdens een VU-debat gisteravond over de vraag of Wilders staatsgevaarlijk is. Zijn opponent in het debat, rechtsfilosoof Herman van Gunsteren, relativeert de vraagstelling. Elke politieke partij kan een gevaar vormen voor de democratie. Dat gevaar zal zich in de praktijk niet gauw voordoen omdat de democratie is ingebed in instituties en internationale verdragen. ![]() Sidali bepleit geen verbod op de PVV omdat deze partij een legitieme plek heeft in de democratie. Wel vindt hij dat de PvdA nooit met de PVV in een regering moet gaan zitten. De PVV is met de uitlatingen over moslims als groep discriminerend bezig. Daarmee worden mensen in een hoek gedreven, zegt Sidali. ![]() ![]() |
De vraag is kan dit? Of is het een noodsprong van de PvdA ivm hun enorme leden verlies aan de PVVV van Wilders
|
Sommige gezichten zijn leuk om naar te kijken.
|
Citaat:
Maar de Heer Sidali is zo aardig om vergeten te vermelden dat in zijn 'handboek' - en dát is nu precies wat Wilders aankaart - 'uitlatingen' voorkomen over 'andere' groepen, die discriminerend zijn, daarmee worden mensen óók in een hoek gedreven! |
[quote]
Dat die clown nog maar het woordje democratie in de mond durft nemen. :roll: |
Ik lees ook in de opgegeven bron:
". De PVV is met de uitlatingen over moslims als groep discriminerend bezig. Daarmee worden mensen in een hoek gedreven, zegt Sidali." Ik vermoed dat Sidali zich ook in een hoek gedrukt voelt. Zijn kansen op pluche zijn miniem na de volgende verkiezingen. Tenzij er een wonder gebeurt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gezien het partijprogramma van de PVV is het onmogelijk een coalitie met die partij te vormen. Bovendien verandert Wilders zijn standpunten vaak en ontbreekt het de PVV aan visie op gebieden als onderwijs. Een nieuwe regering van CDA, VVD en D'66 zie ik zitten.
|
Ik zou ook nooit de PVV in mijn regering binnenlaten.
|
Citaat:
Knip- en plakwerk: www.pvv.nl www.sp.nl www.watwilwilders.nl www.volkskrant.nl www.nrc.nl |
Dat de PvdA zelf in geen coalitie met PVV wil zitten, is haar volste recht. Maar ze heeft het recht niet anderen te verbieden de PVV in een coalitie op te nemen.
Het eerste is democratie, het tweede is cordon sanitaire-gedoe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be