Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Taks op frisdrank (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131718)

guido 007 26 november 2009 12:40

Taks op frisdrank

Er is alweer ne Pipo wakker geworden met een nieuw fris idee, nl taks op frisdrank. Dit zou de drinkgewoonte van de mensen moeten veranderen.
Met het geld dat de taks opbrengt zouden preventiecampagnes gefinancieerd kunnen worden.

Als het zo preventiecampagnes (lees affiches) zoals overal langs de wegen staan om de verkeersveiligheid te verhogen........

Ik vrees echter dat onze regering hier gaat opvliegen gelijk nen hond op een frikadel, niet voor de volksgezondheid maar voor de taksen.

Nadat wij bezig het begrotingsgat dicht te rijden, zouden we het ook wel eens kunnen dichtdrinken.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=T42IQAMK

De schoofzak 26 november 2009 13:03

Ik ben voor.

Op voorwaarde dat elders een taks gelijkmatig vermindert.
Voorbeeld voor verse groeten en fruit; of andere dagelijkse gezondere voedingsmiddelen, weet ik veel welke.

Mcnab 26 november 2009 13:05

Da ze doen wat ze niet laten kunnen.
Terugkloten is de meest gepaste reacties op zulke pipo's, allen massaal kraantjeswater drinken.

lantjes 26 november 2009 13:07

Als er evenveel geld naar preventiecampagnes zal gaan als er effectief naar het milieu gaat van wat ze onder het mom van milieubelastingen allerhande uit onze zakken schudden....

Xenophon 26 november 2009 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab (Bericht 4462029)
Terugkloten is de meest gepaste reacties op zulke pipo's, allen massaal kraantjeswater drinken.

VB stemmen.

Daar doe je ze pijn mee.

Met al de rest lachen ze je uit in je gezicht.

Herr Flick 26 november 2009 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab (Bericht 4462029)

Naar t buitenland om uwe frisdrank.

Johan217 26 november 2009 13:13

Belachelijk. Dus omdat een aantal losers liters cola per dag zuipt en dan schrikt dat ze daar dik van worden, moet iedereen meebetalen? Dan kun je even goed gewoon de verkoop van frisdrank en snoep verbieden aan mensen met een BMI hoger dan X.

Het ergste gaat zijn dat hierdoor de prijzen van frisdrank op café gaan stijgen, en dat de bierprijzen daarom mee gaan verhoogd worden.

smokey 26 november 2009 13:22

echt veel inspiratie hebben ze toch niet die politiekers, voor elk probleem dezelfde oplossing BELASTINGEN

cookie monster 26 november 2009 14:36

Ikzuip wat wil !! Ze kunnen erdus dik rond !!

Mcnab 26 november 2009 14:39

Maak gewoon je eigen ice tea met thee, citroen en suiker.

Kan ook enorm lekker zijn en enorm verfrissend in de zomer ;-)

Xenophon 26 november 2009 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4462034)

En dan de politie aan de grens als ze je koffer doorzoeken, hela hela, wat is dat hier? Zes blikjes Cola!

Pølle 26 november 2009 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 4462037)
Het ergste gaat zijn dat hierdoor de prijzen van frisdrank op café gaan stijgen, en dat de bierprijzen daarom mee gaan verhoogd worden.

't Gaat om 1 cent per blikje.

De schoofzak 26 november 2009 16:06

Citaat:

Dat gebeurt nu al.

Langsheen heel de grens met Frankrijk. Gezien het verschil in btw.

Herr Flick 26 november 2009 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4462231)
En dan de politie aan de grens als ze je koffer doorzoeken, hela hela, wat is dat hier? Zes blikjes Cola!

Vrij verkeer van goederen, ze kunnen daar niks op zeggen, ik rij elke keer met nen auto voor wijn en grappa over de grens, daar kunnen ze juist eens verlekkerd naar kijken. Taksen zijn betaald in een andere europese lidstaat, waar die uiteraard wel lager zjin, .... ;-)

De schoofzak 26 november 2009 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smokey (Bericht 4462049)
echt veel inspiratie hebben ze toch niet die politiekers, voor elk probleem dezelfde oplossing BELASTINGEN

En "wij" ?
"Wij" laten ons beïnvloeden door stijgende of dalende prijzen ...
Zonder vb. geldboetes, zouden "wij" nogal onder de indruk zijn van snelheidsbeperkingen ....

Marie van de koster 26 november 2009 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4461992)
Er is alweer ne Pipo wakker geworden met een nieuw fris idee, nl taks op frisdrank. Dit zou de drinkgewoonte van de mensen moeten veranderen.
Met het geld dat de taks opbrengt zouden preventiecampagnes gefinancieerd kunnen worden.

Als het zo preventiecampagnes (lees affiches) zoals overal langs de wegen staan om de verkeersveiligheid te verhogen........

Ik vrees echter dat onze regering hier gaat opvliegen gelijk nen hond op een frikadel, niet voor de volksgezondheid maar voor de taksen.

Nadat wij bezig het begrotingsgat dicht te rijden, zouden we het ook wel eens kunnen dichtdrinken.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=T42IQAMK

Voor mij niet gelaten. Ik drink nooit frisdrank.
En toch heb ik overgewicht. Maar misschien vinden ze nog wel ergens een taksje waardoor ik mijn kilootjes kwijtraak ...

guido 007 26 november 2009 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4462329)
En "wij" ?
"Wij" laten ons beïnvloeden door stijgende of dalende prijzen ...
Zonder vb. geldboetes, zouden "wij" nogal onder de indruk zijn van snelheidsbeperkingen ....

Daar gaat het hem eigenlijk niet over.
Er gaat een preventiecampagne mee betaald worden. En wie gaat daar beter van worden denk je?
En als het zo'n campagne is zoals in de verkeersveiligheid:

"Je Rijdt snel want je grootvader was een piraat".

Van zo'n slogans ben ik echt onder de indruk, ik heb dan de neiging om het gaspedaal nog iets dieper in te trappen.

degzaman 27 november 2009 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab (Bericht 4462190)
Maak gewoon je eigen ice tea met thee, citroen en suiker.

Kan ook enorm lekker zijn en enorm verfrissend in de zomer ;-)

als het zover komt kan je misschien een illegale taksvrije handel in dat vloeibare goud beginnen :lol:

toccata 27 november 2009 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4462024)
Ik ben voor.

Op voorwaarde dat elders een taks gelijkmatig vermindert.
Voorbeeld voor verse groeten en fruit; of andere dagelijkse gezondere voedingsmiddelen, weet ik veel welke.

²

Marlboro 27 november 2009 01:54

Citaat:

Of auchan en tis mss er nog goedkoper ook en neem meteen een hele wagen vol mee :-).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be