![]() |
Taks op frisdrank
Er is alweer ne Pipo wakker geworden met een nieuw fris idee, nl taks op frisdrank. Dit zou de drinkgewoonte van de mensen moeten veranderen.
Met het geld dat de taks opbrengt zouden preventiecampagnes gefinancieerd kunnen worden. Als het zo preventiecampagnes (lees affiches) zoals overal langs de wegen staan om de verkeersveiligheid te verhogen........ Ik vrees echter dat onze regering hier gaat opvliegen gelijk nen hond op een frikadel, niet voor de volksgezondheid maar voor de taksen. Nadat wij bezig het begrotingsgat dicht te rijden, zouden we het ook wel eens kunnen dichtdrinken. http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=T42IQAMK |
Ik ben voor.
Op voorwaarde dat elders een taks gelijkmatig vermindert. Voorbeeld voor verse groeten en fruit; of andere dagelijkse gezondere voedingsmiddelen, weet ik veel welke. |
Da ze doen wat ze niet laten kunnen.
Terugkloten is de meest gepaste reacties op zulke pipo's, allen massaal kraantjeswater drinken. |
Als er evenveel geld naar preventiecampagnes zal gaan als er effectief naar het milieu gaat van wat ze onder het mom van milieubelastingen allerhande uit onze zakken schudden....
|
Citaat:
Daar doe je ze pijn mee. Met al de rest lachen ze je uit in je gezicht. |
Citaat:
Naar t buitenland om uwe frisdrank. |
Belachelijk. Dus omdat een aantal losers liters cola per dag zuipt en dan schrikt dat ze daar dik van worden, moet iedereen meebetalen? Dan kun je even goed gewoon de verkoop van frisdrank en snoep verbieden aan mensen met een BMI hoger dan X.
Het ergste gaat zijn dat hierdoor de prijzen van frisdrank op café gaan stijgen, en dat de bierprijzen daarom mee gaan verhoogd worden. |
echt veel inspiratie hebben ze toch niet die politiekers, voor elk probleem dezelfde oplossing BELASTINGEN
|
Ikzuip wat wil !! Ze kunnen erdus dik rond !!
|
Maak gewoon je eigen ice tea met thee, citroen en suiker.
Kan ook enorm lekker zijn en enorm verfrissend in de zomer ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Langsheen heel de grens met Frankrijk. Gezien het verschil in btw. |
Citaat:
|
Citaat:
"Wij" laten ons beïnvloeden door stijgende of dalende prijzen ... Zonder vb. geldboetes, zouden "wij" nogal onder de indruk zijn van snelheidsbeperkingen .... |
Citaat:
En toch heb ik overgewicht. Maar misschien vinden ze nog wel ergens een taksje waardoor ik mijn kilootjes kwijtraak ... |
Citaat:
Er gaat een preventiecampagne mee betaald worden. En wie gaat daar beter van worden denk je? En als het zo'n campagne is zoals in de verkeersveiligheid: "Je Rijdt snel want je grootvader was een piraat". Van zo'n slogans ben ik echt onder de indruk, ik heb dan de neiging om het gaspedaal nog iets dieper in te trappen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be