Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nieuwe GSM: tips gevraagd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131761)

Zeno! 26 november 2009 20:37

Nieuwe GSM: tips gevraagd

Mijn GSM heeft zonet de pijp aan Maarten gegeven. Zal dus morgen een nieuwe moeten gaan kopen: maar welke?

Kunnen jullie mij wat tips geven? Ik ken er weinig van...

- ik wil een Nokia (ben dat nu gewoon)
- max 200 euro
- gaan die uitschuifbare dingen wel lang genoeg mee?
- internet op gsm: nuttig? hoe werkt dat?
- is zo'n touchscreen niet onhandig?

van Maerlant 26 november 2009 20:44

Smijt die godverdomse Finse bucht het venster uit en koop u een Samsung. Betrouwbaar, heel gebruiksvriendelijk, en gaat langer mee dan Kay_gell zijn job.

Jaani_Dushman 26 november 2009 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4462799)
die godverdomse Finse bucht

Nooit problemen mee gehad.

Maar onthoud: wat je ook doet, neem nooit een Motorola.

Pietje 26 november 2009 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 4462790)
Mijn GSM heeft zonet de pijp aan Maarten gegeven. Zal dus morgen een nieuwe moeten gaan kopen: maar welke?

Kunnen jullie mij wat tips geven? Ik ken er weinig van...

- max 200 euro

Momenteel een Nokia E51 (werkt prima) Voordien een Samsung E250 (met slede) werkte ook prima. Moet een beetje geluk hebben. En internet gebruik ik helemaal niet op een gsm.

maddox 26 november 2009 21:27

Ik heb een LG Cookie, aardig toestelletje. Tof groot scherm onder andere.
En een touch screen is helemaal niet ongemakkelijk.

Wat betreft internet op je GSM, het heeft voordelen moet ik zeggen. Snel even weten of een bepaalde winkelketen een filiaal heeft in de buurt waar je bent en welke sluitingstijden deze hanteerd. Om maar een voorbeeldje te geven.

Nynorsk 26 november 2009 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4462878)

Wat betreft internet op je GSM, het heeft voordelen moet ik zeggen. Snel even weten of een bepaalde winkelketen een filiaal heeft in de buurt waar je bent en welke sluitingstijden deze hanteerd. Om maar een voorbeeldje te geven.

én je kan altijd en overal de dt-regels opzoeken op het internet.
ook een voordeel :mrgreen:

Jazeker 26 november 2009 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 4462790)
verandering van spijs doet eten.
- max 200 euro
lijkt me een goed budget voor een low end smart phone. Heb deze nog gekocht aan een 170 euro, nu blijkbaar beschikbaar voor een kleine 130 euro. Heel tevreden van - voorlopig ;-) )
Afgaande op ervaringen uit mijn kenissenkring is dat uitschuifgedoe nu net de achilleshiel van zulke apparaatjes. Nogal vaak gaat de electronische verbinding tussen de twee delen stuk.
Ben je kapitaalkrachtig of krijg je een 3G abo van je werk dan kan je daar eens naar kijken. Indien niet... hou het maar bij bellen en SMS. Hoewel... mijn voornoemd toestel ondersteunt geen wifi, maar als thuis een wireless router hebt zou je daarheen kunnen connecteren met je mobieltje en kost het je niets. Ik zie helaas geen grote use cases buiten het feit dat je dan misschien online een krantensite kan lezen terwijl je op het toilet zit. Voor andere dingen heb je vast de laptop of je desktop. Maar als je gaat internetten over het netwerk van je simkaart-provider dan voorspel ik veel boterhammen met choco naarmate de maand eindigt.
Medaille voor je vraag en die heeft dus twee zijden. Ik zal beginnen met het slechte. Als je van plan bent om een survival tocht te doen doorheen de woeste doornstruiken in een nog niet in kaart gebracht deel van het regenwoud, dan zou je minder tevreden zijn over zo'n ding. Zijn scherm (en schermpjes zijn fragiel) zou het niet overleven. Dus je moet altijd wel een beetje opletten qua krassen e.d. want je scherm is je enige interface met de telefoon.

Het goede nieuws dan. De voornoemde LG 500 is mijn eerste touch-screen only toestel en ik ben wel onder de indruk van het gemak van zulks ding. Eerst even wennen, maar al snel heb je die manier in je vingers. Of nog beter... je vingers moeten minder moeite doen. In plaats van piepkleine toetsjes onder een schermpje, heb je ineens grote toetsen op het scherm dat de luxe heeft om het hele apparaat te vullen. In mijn toestelletje zit ook een stylus in de behuizing die het voor het eerst voor me mogelijk maakte om een korte sms in minder dan 10 uur in te duimen. Je draait het toestel 90 graden en het normale klavier wordt plots een Querty toetsenbord waarop je snel met de stylus je sms kan hameren.

Soit. Zolang mijn schermpje blijft werken blijf ik het echt een nieuwe en betere manier van werken vinden, ongeacht het (kort) wennen in het begin.

Mijn twee centjes...

Jazeker 26 november 2009 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4462878)

Heh... toeval dat je dat tikte toen ik aan mijn evangelie bezig was. ;-)

Mitgard 26 november 2009 21:50

ik heb na veel gepruts met veel te kleine knopjes en nutteloze functies terug m'n ouwe 3510i in gebruik. daar kan ik tenminste vlot mee sms'en.
ma die kunde niemeer kopen hé.

genuine 2003 mobile phonin'.

From_Vlaanderen 26 november 2009 22:09

Mijn beste twee GSM's ooit, na dees twee heb ik er een jaar of 5 geen gehad.

bgf324 26 november 2009 23:06

Dit is de beste GSM:

Ik gebruik hem nu trg nu mijn nieuwere gestolen is.
Enig nadeel is de batterij die maar 20u meer mee gaat :?

Zeno! 26 november 2009 23:13

Merci voor de tips!

Ik weet het helemaal niet meer ;)

Andro 26 november 2009 23:22

Ik raad je het volgende model aan: Nokia 5530

Jedd 26 november 2009 23:36

als't enkel voor te bellen en te sms'en is, hebt ge genoeg aan 50€

met die andere 150€ kunt ge vliegtuigtickets naar griekenland kopen

toccata 26 november 2009 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4463104)
a

met die andere 150€ kunt ge vliegtuigtickets naar griekenland kopen

Mét co2 compensatie erbij;-)

Dronkoers 27 november 2009 15:19

Deze heb ik al een jaar of 4-5 denk ik, nooit geen zever mee gehad, handig, en kost bijna niks meer ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be