![]() |
Antwerpen redden met SUV, en dan SUV verbieden wegens niet te groen
Waar zit de logica,
eerst investeren in groen en verbiedenen van SUV wegens te vervuilend, dan investeren in ontwikkeling van SUV te antwerpen. Mooi staaltje van linkse politiek |
Citaat:
|
Citaat:
Een SUV is niet het antwoord. |
Citaat:
|
Citaat:
Het ging trouwens enkel over het ontwikkelen van een milieuvriendelijke SUV. Die dan nog klein en hybride is. Maar het milieu en het verbod is gered en Opel-Antwerpen mag de tol betalen. |
de enige goei manier om opel a'pen te redden is door den boel op te doeken en met het personeel en de kennis die er aanwezig is over te schakelen op betaalbare goeie én mooie electrische wagens.... als we nu de sprong wagen (sic what's in a name) gaan we mss de andere europese landen voor zijn met de wagen van de toekomst.....
onze inginieurs zijn van de beste ter wereld, de autodesigners werken met vlamingen (kijk maar naar Bentley) en onze programmeurs zijn wereldtop om noch maar te zwijgen over het vakmanschap dat we in huis hebben als het op afwerking aankomt ! de toekomst kan schitterend worden, als onze politiekers de juiste mensen aanspreken en aanmoedigen op de juiste manier ! |
Voor mijn part mogen ze kernwapens maken in Opel Antwerpen, als de fabriek maar open blijft.
|
Citaat:
|
Het is inderdaad enigszins verbijsterend dat de fabriek "gered" zou moeten worden met de produktie van wat dode mussen.
Het smerigste wat gebeurd is ,is dat de "grote" landen,zelfs Groot-Brittanie,nu "hun" autofabrieken gered hebben,en wie valt er uit....yep,diegene die zich als echte exporteur profileert,in een klein en noodgedwongen zeer opengesteld, land van de EU.De Europese Commissie heeft echter een vergrootglas klaarliggen en is nog helemaal niet klaar met dit verhaal... Als inderdaad blijkt dat GM een efficientere fabriek sluit ten voordele van een minder efficiente-, wegens bijvoorbeeld "niet economische" belangen,dan zal het stuiven.De Europese Commissie moet zich meer en meer profileren als "onpartijdig" en dit is een lekker dossiertje aan het worden! Het feit dat er,alleen al in Duitsland,meer mensen ontslagen zullen worden dan er in Antwerpen werken zal dit niet verhinderen me thinks |
Elec. wagens . Allemaal goed en wel maar wie betaalt graag zijn factuur op het einde van de maand als we nu al voor een bekke elec. al en paar honderd eurokes moeten betalen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dank u. |
Citaat:
|
Waarom geeft Peeters niet toe, dat GM gewoon vrij kan doen waar ze zin in hebben, dat de politieke wereld niets te koeken heeft over multinationals.
Vroeger niet, nu niet. Dat zou pas een eerlijk signaal zijn naar de arbeiders toe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met al het geld dat men reeds in GM-Antwerpen heeft gestoken, had daar reeds lang een werkzekerheid voor meer mensen kunnen opgebouwd worden. Opel-Antwerpen is gewoon een melkkoe voor GM en de politiek moet nu laten zien dat ze niet verder meespelen in dit spel en stoppen met hen geld te geven. |
Citaat:
De vakbonden hebben namelijk niets te zeggen over het beleid van een M.N. Zelfs de Europese politici kunnen daar niets aan veranderen. Zij kunnen enkel met grote bedragen werken om de werkgelegenheid te behouden. Maar de vraag is; of het nog verantwoord is om dit te doen tegenover GM, dat zelfs geen eigenaar meer van de intelligente eigendommen die Opel gebruikt, want die heeft GM moeten afstaan om steun van de USA overheid te kunnen krijgen. Opel is eigenlijk een lege doos, zonder enige patenten en zonder enige eigendommen. Als morgen de USA-overheid het gebruik van de patenten in fabrieken buiten de USA verbied, kan GM daar zelfs niets tegen inbrengen en moet het alle Opel-fabrieken buiten de USA sluiten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be