Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerpen redden met SUV, en dan SUV verbieden wegens niet te groen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131771)

flatliner 27 november 2009 00:22

Antwerpen redden met SUV, en dan SUV verbieden wegens niet te groen
 
Waar zit de logica,

eerst investeren in groen en verbiedenen van SUV wegens te vervuilend,

dan investeren in ontwikkeling van SUV te antwerpen.

Mooi staaltje van linkse politiek

toccata 27 november 2009 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 4463154)

Mooi staaltje van linkse politiek

U hebt volledig gelijk

Tejokus 27 november 2009 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 4463154)
Waar zit de logica,

eerst investeren in groen en verbiedenen van SUV wegens te vervuilend,

dan investeren in ontwikkeling van SUV te antwerpen.

Mooi staaltje van linkse politiek

Juist.... nog nooit idd. zo'n onzin gehoord.
Een SUV is niet het antwoord.

k9 27 november 2009 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 4463154)
Waar zit de logica,

eerst investeren in groen en verbiedenen van SUV wegens te vervuilend,

dan investeren in ontwikkeling van SUV te antwerpen.

Mooi staaltje van linkse politiek

Het gaat om een kleine SUV type nissan Qashqai die verbruiken niet meer dan een gewone sedan hoor.

Jantje 27 november 2009 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 4463154)
Waar zit de logica,

eerst investeren in groen en verbieden van SUV wegens te vervuilend,

dan investeren in ontwikkeling van SUV te antwerpen.

Mooi staaltje van linkse politiek

Opel-Antwerpen krijgt die SUV dan ook niet.

Het ging trouwens enkel over het ontwikkelen van een milieuvriendelijke SUV.
Die dan nog klein en hybride is.

Maar het milieu en het verbod is gered en Opel-Antwerpen mag de tol betalen.

DONG ZHUO 27 november 2009 19:04

de enige goei manier om opel a'pen te redden is door den boel op te doeken en met het personeel en de kennis die er aanwezig is over te schakelen op betaalbare goeie én mooie electrische wagens.... als we nu de sprong wagen (sic what's in a name) gaan we mss de andere europese landen voor zijn met de wagen van de toekomst.....

onze inginieurs zijn van de beste ter wereld, de autodesigners werken met vlamingen (kijk maar naar Bentley) en onze programmeurs zijn wereldtop om noch maar te zwijgen over het vakmanschap dat we in huis hebben als het op afwerking aankomt !

de toekomst kan schitterend worden, als onze politiekers de juiste mensen aanspreken en aanmoedigen op de juiste manier !

Renesse 27 november 2009 19:08

Voor mijn part mogen ze kernwapens maken in Opel Antwerpen, als de fabriek maar open blijft.

fernand 27 november 2009 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4464448)
de enige goei manier om opel a'pen te redden is door den boel op te doeken en met het personeel en de kennis die er aanwezig is over te schakelen op betaalbare goeie én mooie electrische wagens.... als we nu de sprong wagen (sic what's in a name) gaan we mss de andere europese landen voor zijn met de wagen van de toekomst.....

onze inginieurs zijn van de beste ter wereld, de autodesigners werken met vlamingen (kijk maar naar Bentley) en onze programmeurs zijn wereldtop om noch maar te zwijgen over het vakmanschap dat we in huis hebben als het op afwerking aankomt !

de toekomst kan schitterend worden, als onze politiekers de juiste mensen aanspreken en aanmoedigen op de juiste manier !

electriciteit, groeit dat aan de bomen? want ik hoor zo alles over niet vervuilend. maar men vergeet de productie van de electriciteit. of het moet kernenergie zijn. dat is bij de productie niet vervuilend, maaaar ................ de randomstandigheden van gereedschap, kledij enz welke besmet of bestraald zijn????

kelt 27 november 2009 20:59

Het is inderdaad enigszins verbijsterend dat de fabriek "gered" zou moeten worden met de produktie van wat dode mussen.

Het smerigste wat gebeurd is ,is dat de "grote" landen,zelfs Groot-Brittanie,nu "hun" autofabrieken gered hebben,en wie valt er uit....yep,diegene die zich als echte exporteur profileert,in een klein en noodgedwongen zeer opengesteld, land van de EU.De Europese Commissie heeft echter een vergrootglas klaarliggen en is nog helemaal niet klaar met dit verhaal...

Als inderdaad blijkt dat GM een efficientere fabriek sluit ten voordele van een minder efficiente-, wegens bijvoorbeeld "niet economische" belangen,dan zal het stuiven.De Europese Commissie moet zich meer en meer profileren als "onpartijdig" en dit is een lekker dossiertje aan het worden!

Het feit dat er,alleen al in Duitsland,meer mensen ontslagen zullen worden dan er in Antwerpen werken zal dit niet verhinderen me thinks

Busse87 27 november 2009 21:57

Elec. wagens . Allemaal goed en wel maar wie betaalt graag zijn factuur op het einde van de maand als we nu al voor een bekke elec. al en paar honderd eurokes moeten betalen..

DONG ZHUO 27 november 2009 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 4464486)
electriciteit, groeit dat aan de bomen? want ik hoor zo alles over niet vervuilend. maar men vergeet de productie van de electriciteit. of het moet kernenergie zijn. dat is bij de productie niet vervuilend, maaaar ................ de randomstandigheden van gereedschap, kledij enz welke besmet of bestraald zijn????

elektriek groeit niet aan de bomen........... maar aan windmolekens en aan zonnepaneeltjes !;-)

Blue Sky 27 november 2009 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4464458)
Voor mijn part mogen ze kernwapens maken in Opel Antwerpen, als de fabriek maar open blijft.

Uw visie is bijzonder doordacht, intelligent, duurzaam en toekomstgericht.

flatliner 27 november 2009 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4463296)
Opel-Antwerpen krijgt die SUV dan ook niet.

Het ging trouwens enkel over het ontwikkelen van een milieuvriendelijke SUV.
Die dan nog klein en hybride is.

Maar het milieu en het verbod is gered en Opel-Antwerpen mag de tol betalen.

Hmmmm, kun je dan ergens de limit stellen wanneer de banden worden afgelaten of niet?

Renesse 28 november 2009 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4464677)
Uw visie is bijzonder doordacht, intelligent, duurzaam en toekomstgericht.


Dank u.

speurneus 28 november 2009 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4464448)
de enige goei manier om opel a'pen te redden is door den boel op te doeken en met het personeel en de kennis die er aanwezig is over te schakelen op betaalbare goeie én mooie electrische wagens.... als we nu de sprong wagen (sic what's in a name) gaan we mss de andere europese landen voor zijn met de wagen van de toekomst.....

onze inginieurs zijn van de beste ter wereld, de autodesigners werken met vlamingen (kijk maar naar Bentley) en onze programmeurs zijn wereldtop om noch maar te zwijgen over het vakmanschap dat we in huis hebben als het op afwerking aankomt !

de toekomst kan schitterend worden, als onze politiekers de juiste mensen aanspreken en aanmoedigen op de juiste manier !

Beste vriend tot 2 jaar geleden kon je op de belgische mark geen ir vinden en nu zouden inneens alle knappe koppen zich verzamelen rond een project dat geen enkele kans tot slagen heeft. Keep on dreaming,....

Another Jack 28 november 2009 10:01

Waarom geeft Peeters niet toe, dat GM gewoon vrij kan doen waar ze zin in hebben, dat de politieke wereld niets te koeken heeft over multinationals.

Vroeger niet, nu niet.

Dat zou pas een eerlijk signaal zijn naar de arbeiders toe.

fernand 28 november 2009 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4465063)
Waarom geeft Peeters niet toe, dat GM gewoon vrij kan doen waar ze zin in hebben, dat de politieke wereld niets te koeken heeft over multinationals.

Vroeger niet, nu niet.

Dat zou pas een eerlijk signaal zijn naar de arbeiders toe.

maar de vakbonden gaan toch zeker niet toelaten dat GM sluit? :lol:

Another Jack 28 november 2009 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 4465076)
maar de vakbonden gaan toch zeker niet toelaten dat GM sluit? :lol:

Evengoed leugenaars.

Jantje 28 november 2009 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4464458)
Voor mijn part mogen ze kernwapens maken in Opel Antwerpen, als de fabriek maar open blijft.

Nee, Opel-Antwerpen moet eindelijk eens dicht gaan, zodat die bodemloze put eindelijk gedicht kan worden.
Met al het geld dat men reeds in GM-Antwerpen heeft gestoken, had daar reeds lang een werkzekerheid voor meer mensen kunnen opgebouwd worden.

Opel-Antwerpen is gewoon een melkkoe voor GM en de politiek moet nu laten zien dat ze niet verder meespelen in dit spel en stoppen met hen geld te geven.

Jantje 28 november 2009 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 4465076)
maar de vakbonden gaan toch zeker niet toelaten dat GM sluit? :lol:

De vakbonden kunnen zeggen wat ze willen, de grote baas zegt dicht dan gaat het dicht.
De vakbonden hebben namelijk niets te zeggen over het beleid van een M.N.
Zelfs de Europese politici kunnen daar niets aan veranderen.
Zij kunnen enkel met grote bedragen werken om de werkgelegenheid te behouden.
Maar de vraag is; of het nog verantwoord is om dit te doen tegenover GM, dat zelfs geen eigenaar meer van de intelligente eigendommen die Opel gebruikt, want die heeft GM moeten afstaan om steun van de USA overheid te kunnen krijgen.
Opel is eigenlijk een lege doos, zonder enige patenten en zonder enige eigendommen.
Als morgen de USA-overheid het gebruik van de patenten in fabrieken buiten de USA verbied, kan GM daar zelfs niets tegen inbrengen en moet het alle Opel-fabrieken buiten de USA sluiten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be