Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mexicaanse griep wordt een blijvertje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131781)

Gun 27 november 2009 12:46

Mexicaanse griep wordt een blijvertje

Iedereen die niet is gevaccineerd, krijgt uiteindelijk Mexicaanse griep. Maar niet noodzakelijk allemaal tegelijk, en ook niet allemaal deze winter.

abou Anis 27 november 2009 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4463652)
Iedereen die niet is gevaccineerd, krijgt uiteindelijk Mexicaanse griep. Maar niet noodzakelijk allemaal tegelijk, en ook niet allemaal deze winter.

Ja, en? Of verwart u 'e-mailloze dag' met 'trap-een-open-deur-in dag'?

degzaman 27 november 2009 14:02

klopt niet.
bij elke ziekte is er altijd een bepaald percentage van de mensen van nature 'immuun'. Ze krijgen het virus wel binnen, maar worden er niet ziek van.

giserke 27 november 2009 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door degzaman (Bericht 4463763)
klopt niet.
bij elke ziekte is er altijd een bepaald percentage van de mensen van nature 'immuun'. Ze krijgen het virus wel binnen, maar worden er niet ziek van.

Ik ben van nature immuum.
Het jaren lang van roken van groene michels, en pinten heeft daarvoor gezorgd.

Busse87 27 november 2009 16:17

Laat maar komen .

Ik hunker naar een weekje ziekenkas .

hamer 27 november 2009 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4463652)

Mijn dochter heeft dat griepje al gekregen. Een weekje in bed, en t' was gedaan. Ik heb haar verzorgd, en heb niks gehad. De dokter kon wel niet bevestigen of het nu de " gewone " griep was, of de " Mexicaanse " , de " zwijne - " of weet ik veel voor griep. Het zijn namelijk krek dezelfde symptomen, hé.

Mr. Orange 27 november 2009 17:28

Er is geen verschil, behalve dat de Mexicaanse variant iets besmettelijker is. De commotie die door de media gemaakt wordt is gewoon belachelijk.

Raven 27 november 2009 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4464267)
Er is geen verschil, behalve dat de Mexicaanse variant iets besmettelijker is. De commotie die door de media gemaakt wordt is gewoon belachelijk.

Is niet helemaal waar, de mexicaanse griep is in die zake anders omdat het een heftigere reactie uitlokt van het immuun systeem. Daarom zijn net gezonde mensen er sneller slachtoffer van, en riskeren deze net een dodelijke afloop door longcomplicaties.

Bovendien is er de vrees dat de mexicaanse griep aan het muteren is naar virus dat nog dieper in de longen kan doordringen. (eigenlijk is dat geen vrees meer, men weet dit want die variant bestaat). Met alle gevolgen van dien.

Shadowke 27 november 2009 20:59

geen last gehad van de mexicaanse griep.

ik heb niet zo snel griep.

Mr. Orange 27 november 2009 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4464550)
Is niet helemaal waar, de mexicaanse griep is in die zake anders omdat het een heftigere reactie uitlokt van het immuun systeem. Daarom zijn net gezonde mensen er sneller slachtoffer van, en riskeren deze net een dodelijke afloop door longcomplicaties.

Bovendien is er de vrees dat de mexicaanse griep aan het muteren is naar virus dat nog dieper in de longen kan doordringen. (eigenlijk is dat geen vrees meer, men weet dit want die variant bestaat). Met alle gevolgen van dien.

Dat versta ik niet goed. Het immuunsysteem van zieke mensen zou dan betere afweer bieden tov dan dat van gezonde mensen?

Dat laatste is natuurlijk waar; griepvirussen hebben de neiging om te gaan muteren, waaruit nieuwe varianten gaan ontstaan.

Asshen Sukar 28 november 2009 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4464686)
Dat versta ik niet goed. Het immuunsysteem van zieke mensen zou dan betere afweer bieden tov dan dat van gezonde mensen?

2. Kinderen worden sneller ziek dan bejaarden omdat hun (keel)slijmvliezen veel gezonder zijn en makkelijker bacterien en virussen opnemen. Ze genezen ook makkelijker.
Griep wordt verspreid door de lucht en opgenomen door de slijmvliezen.

2.Het zijn de symtonen die de organen verzwakken. Koorts, verstoorde hormonen en suikerspiegel,... Hoe heftiger je lichaam reageert hoe vatbaarder voor andere ziektes.

3. Hou ouder je wordt hoe meer ziektes je lichaam al tegengekomen heeft en hoe beter het erop kan reageren.

Citaat:

Dat laatste is natuurlijk waar; griepvirussen hebben de neiging om te gaan muteren, waaruit nieuwe varianten gaan ontstaan.

Een virus heeft er weinig aan om zijn eigen host te vermoorden. Dan kan het minder goed verspreiden. Vooral jonge virussen vermoorden snel hun host.

Raven 28 november 2009 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar (Bericht 4464910)
Een virus heeft er weinig aan om zijn eigen host te vermoorden. Dan kan het minder goed verspreiden. Vooral jonge virussen vermoorden snel hun host.

is ebola een jong virus volgens jou?

Raven 28 november 2009 18:10

Citaat:

Omdat de mexicaanse griep een fusie is met vogelgriep. Het immuunsysteem is niet iets dat van nul begint bij uw geboorte, maar heeft al genetische voorkennis. Maar goed ook, zonder sommige bacterieen in uw spijsvertering kon je niet overleven, dus is het heel belangrijk dat het immuunsysteem deze kent en gerust laat.

Vogelgriep hoort daar echter niet bij (voor mensen) en het immuunsysteem zal daarom frantisch gaan reageren hierop, in die mate dat het wel de griep bestrijdt, maar veel te veel gezonde cellen erbij mee de dood in jaagt. Dat betekent dat voor gezonde mensen, met een sterk immuunsysteem, de consequenties & verzwakking (tegenover opportunistische infecties) het grootste zal zijn.

Asshen Sukar 28 november 2009 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4465497)
is ebola een jong virus volgens jou?

Ebola is een paar duizend jaar oud volgens wikipedia.

Verkoudheidsvirussen zijn veel ouder dan griep, die zijn nooit dodelijk.

Gun 29 november 2009 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4464267)

:thumbsup:

Infowarrior 29 november 2009 01:05

Kut met peren! Ik heb verleden week griep gehad, en ben minder ziek geweest dan andere jaren. Mijn dokter zij dat ze het onmogelijk kon zeggen of het de "Mexicaanse" was of niet. Ik moest gewoon uitzieken.

5 dagen later, fris als een hoentje.:-D

willem1940NLD 29 november 2009 04:00

Ik denk dat ik al griepen heb gehad die daar iets op leken; de afgelopen 30 jaar wel steeds gemerkt/gevoeld dat er weer "een griep" rondwaarde en zo ook nu weer, maar ik hoefde er nooit meer bij te gaan liggen, kon gewoon doorlopen/doorwerken met verwaarloosbare verschijnselen.

In de 50-60-er jaren kwam het bij mij ellendig veel harder aan.

Mr. Orange 29 november 2009 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4465503)
Omdat de mexicaanse griep een fusie is met vogelgriep. Het immuunsysteem is niet iets dat van nul begint bij uw geboorte, maar heeft al genetische voorkennis. Maar goed ook, zonder sommige bacterieen in uw spijsvertering kon je niet overleven, dus is het heel belangrijk dat het immuunsysteem deze kent en gerust laat.

Vogelgriep hoort daar echter niet bij (voor mensen) en het immuunsysteem zal daarom frantisch gaan reageren hierop, in die mate dat het wel de griep bestrijdt, maar veel te veel gezonde cellen erbij mee de dood in jaagt. Dat betekent dat voor gezonde mensen, met een sterk immuunsysteem, de consequenties & verzwakking (tegenover opportunistische infecties) het grootste zal zijn.

Ok, bedankt voor de info ;-)

Het is wel zo dat de media er serieuse tamtam van maakt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be