![]() |
Aan de moslims hier
1 Bijlage(n)
De dagen rond de dag van 'Arafa, zijn 'Ied dagen, dus 'Ied mubarek (mübarek bayram ulusumuza sağlık of gewoon gelukkige en gezegende offerfeest..)
Moge Allah onze zonden vergeven, en onze imaan hernieuwen en ons laten behoren tot degenen die het paradijs zullen betreden, Amen. |
2 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 60187 Bijlage 60188 |
Voor vleeseters mogen bovenstaande foto's toch geen probleem vormen mag ik hopen.
|
Toch wel verrijkend die multikultuur.
Ik wist b.v. niet dat ze een heel leuke traditie hebben: voor de rituele slachting moet het schaap eerst ingereden worden. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Dat valt allemaal onder multiculturele verrijking. |
'Ied adhaa (offerfeest) 2009 uit China. Ik heb vandaag deze foto's van een chinese broeder gekregen :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Al dat barbaarse dierenleed heeft geen nut en waarde voor God. Hebr 10: 3 Het tegendeel is echter waar: elk jaar worden met dezelfde offers de zonden weer in herinnering geroepen 4 bloed van stieren en bokken kan mensen onmogelijk van hun zonden bevrijden. 14 Want met één offerande heeft Hij (Jezus Gods Zoon) in eeuwigheid volmaakt degenen, die geheiligd worden. 15 En de Heilige Geest getuigt het ons ook; 16 Want nadat Hij te voren gezegd had: Dit [10:16] Jer 31:31, 32, 33, 34. Rom 11:27. Hebr 8:8.is het verbond, dat Ik met hen maken zal na die dagen, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten geven in hun harten, en Ik zal die inschrijven in hun verstanden; |
Citaat:
|
Ik zit met een vraagje :
Of een vrouw al dan niet een hoofddoek moet dragen daar is discussie over. Ik zou stellen dat een vrouw met een hoofddoek duidelijk aangeeft moslim te zijn, terwijl een vrouw zonder hoofddoek dit vrijwillig of onvrijwillig een beetje verbergt (de mannen verbergen het blijkbaar altijd in niet-moslimlanden). Nochtans zie ik in onze west-europese steden voortdurend vrouwen met hun gezinnen haram-vlees eten, ttz; niet "verborgen" haram maar wel duidelijk : de hamburgers in de bekende ketens zijn absoluut niet van halalvlees gebakken : zijn dat zondaars ? Of niet omdat ze aan de pseudo verplichting een hoofddoek te dragen voldoen ? Een ander probleem dat ik heb is de stellige overtuiging dat de Koran een voor een bepaalde termijn afgesloten huwelijk zou erkennen om aldus een korte sexuele relatie (met al dan niet commerciële bedoelingen) mogelijk te maken. In een onverdachte islamietisch iraanse film zag ik zo een discussie tussen moeder en zoon, waarbij de moeder zich op het standpunt stelde dat dit een zeer onethische macho mannelijke aangelegendheid is en de zoon lakoniek zich beroep op een mollah die bevestigde dat deze vorm van hoererij door de koran absoluut toegelaten is. Nog eentje : het islam-bankieren ttz. geld lenen en deponeren zonder interesten. Hoe betalen die banken hun personeel en aandeelhouders ? Zou in dubaï voornamelijk "geislambankiert" zijn & is dit niet voordelig om de momenteel heersende vastgoedkrisis daar te bedwingen ? Om af te sluiten : wat denkt de modale moslim over wereldvrede en hoe zou die tot stand gebracht kunnen worden ? ---- Om me niet verkeerd te verstaan : alle godsdiensten inclusief het atheïsme hebben hun punten van zwakte en hypocrisie, als westerling zijn die van het christendom en het atheïsme me wel bekend - door een tijdje in een islamland te hebben gewerkt heb ik wel een kijk op de 5 fundamenten van de islam, maar soms kom ik onverwachte anomalieën tegen.. Als je deftig wil kunnen dialogeren moet'en dergelijke misverstanden de wereld uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe denk je dat ze een hamburger maken? Van de bomen plukken? |
Citaat:
|
Citaat:
What Is Iman? Imaan is vaak niet stabiel, soms wordt dat sterk en soms zwak .. |
Citaat:
|
Citaat:
De mensen worden die middeleeuwse capriolen beu. |
Citaat:
Eten, drinken en slapen is ook middeleeuws. Ben jij dat nog niet beu? |
Citaat:
Voor moslims zijn de middeleeuwen net aangebroken, nog nieuw, maar dat zal wel over gaan, hoop ik althans. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be