Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   grandioze overwinning voor Groen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131833)

born2bewild 27 november 2009 20:33

grandioze overwinning voor Groen!

opel antwerpen dicht ->> goed voor het milieu
zaventem kwijnt weg ->> eindelijk rustige nachten

waarom zwieren die groen-roden in feite geen zege-bulletins de wereld in?
zelden een Vlaamse partij zoveel punten weten scoren

Raven 27 november 2009 20:36

twas de bedoeling van groen dat opel werd overgenomen door volvo...

kelt 27 november 2009 20:57

Het is nog erger....

De Vlaamse regering jaagt nog steeds op die belofte om SUV's (jawel SUV's ,gdvrdmme) te bouwen in Antwerpen.Deze belofte is inderdaad een paar jaar geleden,op papier,gedaan door GM!

Dan is de huidige produktie van Astra's nog het beste...hopelijk rekken ze de levensduur van het huidig model nog een paar jaar,tot achter deze crisis. :?

toccata 27 november 2009 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4464541)

geduld, ik ben het persbericht nog aan het schrijven

born2bewild 28 november 2009 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4464566)
geduld, ik ben het persbericht nog aan het schrijven

vergeet ook Bayer niet te vermelden, weer een reden voor feestvieren bij de geitewollensokkendragers

ze hadden het toch maar mooi vooraf gezien (buiten mie vogels): die oosterweelverbinding zal helemaal niet nodig zijn als die stinkende fabrieken eindelijk vertrokken zullen zijn

brother paul 28 november 2009 13:17

en DHL de koning van de transport, is toch prototype gazguzzling zuiniger maken. Zo halen we zeker de CO2 normen.

Nu nog juist alle benzine/kerosene/stookolie extra CO2 belasten, en de dotatie van de mensen is zeker te klein om zich nog op huidig niveau te verwarmen, of onze CO2 output zal zo vanzelf halveren.

De eerste stap naar de 'groene holbewoner economie' is genomen.

kelt 28 november 2009 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4465217)
en DHL de koning van de transport, is toch prototype gazguzzling zuiniger maken. Zo halen we zeker de CO2 normen.

Nu nog juist alle benzine/kerosene/stookolie extra CO2 belasten, en de dotatie van de mensen is zeker te klein om zich nog op huidig niveau te verwarmen, of onze CO2 output zal zo vanzelf halveren.

De eerste stap naar de 'groene holbewoner economie' is genomen.

Bij DHL ligt het toch anders....Voor het vervoer tbv industriele klanten (spare parts),een niet te veronachtzamen zaak,moet je niet meer in West-Europa zijn.Die dingen worden in Oost-Europa vervaardigd en het is echt handiger om die in de nabijheid van de plaats van oorsprong op het vliegtuig te plaatsen voor verzending...Voor het afleveren van die dingen blijft DHL nog met een lokale afdeling in Belgie aanwezig.Het is ook duidleijk dat de "diensten-economie" niet voldoende omzet biedt om in West-Europa te blijven met dergelijke operaties....In Bonn moeten ze zich niet te veel illusies maken,binnen een vijftal jaar gaat daar ook het mes er in....

Het heeft niet eens meer met "nachtvluchten" te maken :|

De verschuiving van de "manufacturing industry" MOET gevolgen hebben voor de logistieke bedrijven,na wat we gezien hebben zal dit een agenda-artikel worden voor EU-politici.West-Europa dreigt het armenhuis van de EU te worden!Er worden al decennialang geen nieuwe industriele jobs meer gecreeerd,en nu wordt ook de dienstensector,van horeca tot logistiek leeg gebloed!

Raven 28 november 2009 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4465288)
Bij DHL ligt het toch anders....Voor het vervoer tbv industriele klanten (spare parts),een niet te veronachtzamen zaak,moet je niet meer in West-Europa zijn.Die dingen worden in Oost-Europa vervaardigd en het is echt handiger om die in de nabijheid van de plaats van oorsprong op het vliegtuig te plaatsen voor verzending...Voor het afleveren van die dingen blijft DHL nog met een lokale afdeling in Belgie aanwezig.Het is ook duidleijk dat de "diensten-economie" niet voldoende omzet biedt om in West-Europa te blijven met dergelijke operaties....In Bonn moeten ze zich niet te veel illusies maken,binnen een vijftal jaar gaat daar ook het mes er in....

Het heeft niet eens meer met "nachtvluchten" te maken :|

De verschuiving van de "manufacturing industry" MOET gevolgen hebben voor de logistieke bedrijven,na wat we gezien hebben zal dit een agenda-artikel worden voor EU-politici.West-Europa dreigt het armenhuis van de EU te worden!Er worden al decennialang geen nieuwe industriele jobs meer gecreeerd,en nu wordt ook de dienstensector,van horeca tot logistiek leeg gebloed!

Jip, hetzelfde met R&D of IT. Maar we hebben nog steeds smet-banen waarschijnlijk

Cut de krap 28 november 2009 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4465288)
West-Europa dreigt het armenhuis van de EU te worden!Er worden al decennialang geen nieuwe industriele jobs meer gecreeerd,en nu wordt ook de dienstensector,van horeca tot logistiek leeg gebloed!

Ik vraag me af hoe lang onze sociale zekerheid al die werkloosheidsuitkeringen nog kan trekken, te meer daar het nu ook als OCMW van gans de wereld fungeert en morgen de kost van de vergrijzing nog zwaarder zal wegen.

Nr.10 28 november 2009 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4464541)

:cheer: :jerry:
:onfire:

brother paul 28 november 2009 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap (Bericht 4465515)
Ik vraag me af hoe lang onze sociale zekerheid al die werkloosheidsuitkeringen nog kan trekken, te meer daar het nu ook als OCMW van gans de wereld fungeert en morgen de kost van de vergrijzing nog zwaarder zal wegen.

Onze sociale zekerheid kan dat niet meer trekken... we zitten met een deficit van 20miljard. Dus we gaan nu lenen om iedereen een inkomen te geven, en leven dus magistraal boven onze stand.

Als de regering eerlijk zou zijn, zou ze iedereen LINEAIR 20% minder inkomen moeten geven en zeggen, kijk voor iedereen gelijk 20% minder.

jef 29 november 2009 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap (Bericht 4465515)

Daarbij komen nog een de torenhoge kosten van de verbruining, men blijft maar parasieten invoeren.

Blomme 29 november 2009 20:20

Waarom smeer je hun dit aan?

Ik heb ze niet zien juichen. En ik denk niet dat iemand dat doet wanneer er ontslagen vallen.

born2bewild 29 november 2009 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blomme (Bericht 4467408)

Ik heb ze niet zien juichen. En ik denk niet dat iemand dat doet wanneer er ontslagen vallen.

dat vind ik het rare. Groen zou nu eens het recht hebben om te juichen want ze hebben wat ze willen

ancapa 29 november 2009 22:04

Groen! mag er fier op zijn...

Hoeveel jobs ? 3500 ?

born2bewild 29 november 2009 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 4467672)
Groen! mag er fier op zijn...

Hoeveel jobs ? 3500 ?

Dat is nog eens een zweeppartij die Haar programma vanuit de oppositie realiseert

Raven 30 november 2009 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blomme (Bericht 4467408)

kom kom, groen stond aan het voortouw om de nachtvluchten te recupereren. Alsof men niet wist dat een boycot van DHL hun uiteindelijke vertrek zou tegen gevolge hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be