kelt |
28 november 2009 14:19 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
(Bericht 4465217)
en DHL de koning van de transport, is toch prototype gazguzzling zuiniger maken. Zo halen we zeker de CO2 normen.
Nu nog juist alle benzine/kerosene/stookolie extra CO2 belasten, en de dotatie van de mensen is zeker te klein om zich nog op huidig niveau te verwarmen, of onze CO2 output zal zo vanzelf halveren.
De eerste stap naar de 'groene holbewoner economie' is genomen.
|
Bij DHL ligt het toch anders....Voor het vervoer tbv industriele klanten (spare parts),een niet te veronachtzamen zaak,moet je niet meer in West-Europa zijn.Die dingen worden in Oost-Europa vervaardigd en het is echt handiger om die in de nabijheid van de plaats van oorsprong op het vliegtuig te plaatsen voor verzending...Voor het afleveren van die dingen blijft DHL nog met een lokale afdeling in Belgie aanwezig.Het is ook duidleijk dat de "diensten-economie" niet voldoende omzet biedt om in West-Europa te blijven met dergelijke operaties....In Bonn moeten ze zich niet te veel illusies maken,binnen een vijftal jaar gaat daar ook het mes er in....
Het heeft niet eens meer met "nachtvluchten" te maken :|
De verschuiving van de "manufacturing industry" MOET gevolgen hebben voor de logistieke bedrijven,na wat we gezien hebben zal dit een agenda-artikel worden voor EU-politici.West-Europa dreigt het armenhuis van de EU te worden!Er worden al decennialang geen nieuwe industriele jobs meer gecreeerd,en nu wordt ook de dienstensector,van horeca tot logistiek leeg gebloed!
|