Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Doe de blauwe stemtest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131834)

Den Duisteren Duikboot 27 november 2009 20:34

Doe de blauwe stemtest

Kies hier de nieuwe Open VLD-voorzitter:

http://www.deblauwestemtest.be/stemtest.html

Mijn persoonlijke uitkomst:
1. Marino Keulen 56%
2. Gwendolyn Rutten 36%
3. Alexander Decroo 28%

Verheugend dat ze alle drie voor samenvallende verkiezingen zijn. :-)

d24e 27 november 2009 22:35

Wat een crappy stemtest, onthoudt niet eens je keuzes.

Maar tot mijn verbazing kom ik het meest met Alexander Decroo overeen. Niet dat ik van de andere veel beter had verwacht.

IronChef 27 november 2009 23:18

Jakkes!

Waarom zou ik dat doen?

garfield 28 november 2009 13:47

Rutten en Keulen scoren goed met mijn voorkeuren.
Nuja den derde is toch een fils-�*-papa

d24e 28 november 2009 13:55

De Post, Belgacom en de NMBS moeten worden geprivatiseerd
akkoord: Alexandere De Croo

Zorg en kinderopvang moeten privaat worden aangeboden, de overheid heeft een controlefunctie

De overheid moet inzetten op een correct werkende private huurmarkt, eerder dan op het bouwen van sociale woningen

Er moet ruimte komen voor private verzekeringen in de gezondheidszorg
akkoord: Alexandere De Croo en Marino Keulen

Waarom zit Rutten in een liberale partij als ze het daar nog niet eens mee is? Keulen heeft ten minste nog één iets dat hij liever niet in overheidshanden ziet.

jamás será vencido 28 november 2009 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4464544)

1. Marino Keulen 56%
2. Gwendolyn Rutten 36%
3. Alexander Decroo 28%

Knap, hoedat ze bij open VLD van de interne verkiezingen een media en promotiecampagne kunnen maken.

Adam Smith 28 november 2009 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 4465289)
Knap, hoedat ze bij open VLD van de interne verkiezingen een media en promotiecampagne kunnen maken.

Ik hoop alleen dat het niet zo nasleep krijgt als de interne verkiezingen bij de VVD tussen Rutte en Verdonk. Die verdeelde de VVD dusdanig, dat Verdonk na verlies voor zichzelf begon, hoewel zij die achterban ook niet vast wist te houden lijkt de VVD nu pas weer wat op te krabbelen (in de peilingen dan hé;-)).

Adam Smith 28 november 2009 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4465646)
Ik hoop alleen dat het niet zo nasleep krijgt als de interne verkiezingen bij de VVD tussen Rutte en Verdonk. Die verdeelde de VVD dusdanig, dat Verdonk na verlies voor zichzelf begon, hoewel zij die achterban ook niet vast wist te houden lijkt de VVD nu pas weer wat op te krabbelen (in de peilingen dan hé;-)).

Wat de test betreft zowel DeCroo als Rutten scoren (redelijk) goed.

jamás será vencido 29 november 2009 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4465646)

Daarvoor zijn er teveel gelijkenissen tussen de voorzitterkandidaten.

BlueThunder 29 november 2009 15:48

Naar wie gaat jouw voorkeurstem? [518 votes total]

Alexandere De Croo (202): 39%
Gwendolyn Rutten (166): 32%
Marino Keulen (150): 29%

jamás será vencido 29 november 2009 16:46

Twee van de drie kandidaten blijken dus tegen de privatisering van de post te zijn. Leuk.

guido 007 29 november 2009 19:55

Citaat:

1. Marino Keulen 56%
2. Gwendolyn Rutten 36%
3. Alexander Decroo 28%

Samenvallende verkiezingen zijn een smaad voor de regio's, de regio's worden dan vertegenwoordigd door de gebuisden op federaal vlak.

guido 007 29 november 2009 19:58

Citaat:

1. Marino Keulen 56%
2. Gwendolyn Rutten 36%
3. Alexander Decroo 28%

Is dat uw uitslag of de uitslag van degen die al gestemd hebben?

Den Duisteren Duikboot 29 november 2009 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4467345)
Is dat uw uitslag of de uitslag van degen die al gestemd hebben?

Denk eens goed na. Er staat "mijn persoonlijke uitkomst". Dat staat er vast niet omdat het vandaag zondag is.

25 stellingen maal zoveel keer turven per kandidaat = percentages. Ik geef toe dat het geniaal is.

guido 007 29 november 2009 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4467361)
Denk eens goed na. Er staat "mijn persoonlijke uitkomst". Dat staat er vast niet omdat het vandaag zondag is.

25 stellingen maal zoveel keer turven per kandidaat = percentages. Ik geef toe dat het geniaal is.

Ik heb nog niet gestemd en heb toch al een uitslag. Daarom dat ik het aan u vraag. Volgens mij hebben er op dit moment reeds 540 mensen gestemd op de laatste vraag: "Wie geniet uw voorkeur?", en geeft de uitslag daarvan het percentage.

Jedd 29 november 2009 20:11

dienen decroo ziet er een vies liberaaltje uit met weinig levenservaring

er is er eigenlijk geeneen van de drie die ik een toppertje vind

Den Duisteren Duikboot 29 november 2009 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4467377)
Ik heb nog niet gestemd en heb toch al een uitslag. Daarom dat ik het aan u vraag. Volgens mij hebben er op dit moment reeds 540 mensen gestemd op de laatste vraag: "Wie geniet uw voorkeur?", en geeft de uitslag daarvan het percentage.

*geduldig als altijd*

Ja, schat, maar ik heb een rekensommetje gemaakt dat niets te maken heeft met dat onderste kadertje. Bij elk antwoord krijg je te zien met welke knakkers je antwoord overeenstemt. Ik heb dat schonekes geturfd (streepjes naast de naam van de betrokkene gezet) en zo kom ik aan die percentages.

jamás será vencido 30 november 2009 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4467339)
Samenvallende verkiezingen zijn een smaad voor de regio's, de regio's worden dan vertegenwoordigd door de gebuisden op federaal vlak.

Het tegenovergestelde lijkt mij zojuist. Als je dan federaal wordt afgestraft bij de verkiezingen, dan ineens ook regionaal. Op deze manier liggen de gebuisden er overal uit en kunnen er geen postjes meer verschoven worden...

Den Duisteren Duikboot 5 december 2009 17:45

Rutten valt af (28%). Keulen (36%) en Decroo (35%) vechten het uit in een tweede stemronde. De scores liggen m.i. verrassend dicht bij elkaar. Ik had gedacht dat Keulen het tamelijk vlot zou halen, maar als de aanhangers van de ene youngster naar de andere overstappen, kan het nog zwaar gaan donderen.

Pietje 5 december 2009 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4478184)
Rutten valt af (28%). Keulen (36%) en Decroo (35%) vechten het uit in een tweede stemronde. De scores liggen m.i. verrassend dicht bij elkaar. Ik had gedacht dat Keulen het tamelijk vlot zou halen, maar als de aanhangers van de ene youngster naar de andere overstappen, kan het nog zwaar gaan donderen.

Keulen heeft nu de beste papieren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be