Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Frank Vanhecke stapt uit partijbestuur Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131868)

Pietje 29 november 2009 12:51

Frank Vanhecke stapt uit partijbestuur Vlaams Belang

Ik vind dat dit een eigen topic verdient. Het begint wel op een goedkoop romannetje te lijken.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nhecke_ontslag

8-)

BlueThunder 29 november 2009 12:52

hahaha , kiest voor de lady
wie zal volgen...

Frank Vanhecke neemt ontslag uit partijbestuur Vlaams Belang

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...266078-438.art
12:39 - 29/11/2009 De Tijd

Brugge Veilig en Leefbaar 29 november 2009 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4466454)
Ik vind dat dit een eigen topic verdient. Het begint wel op een goedkoop romannetje te lijken.

8-)

Gelijk hebt u. Ook mijn glazen bol was weer juist. 8-)

Max van Dietschland 29 november 2009 13:06

Ik ben eventjes niet goed meer mee, twee weken gelden stond Valkeniers nog aan de kant van Vanhecke en Morel en was het de groep van Dewinter die de visietekst heeft afgekeurd. Dus Valkeniers stond aan de kant van Vanhecke.

Twee weken later is Vanhecke tegen de visietekst van Valkeniers en tegen het partijbestuur ? Is het enkel de reden omdat Morelleke geen ondervoorzitter is geworden ? Of is er ook een inhoudelijke reden over de visietekst ?

HOUZEE ! 29 november 2009 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4466500)
Ik ben eventjes niet goed meer mee, twee weken gelden stond Valkeniers nog aan de kant van Vanhecke en Morel en was het de groep van Dewinter die de visietekst heeft afgekeurd. Dus Valkeniers stond aan de kant van Vanhecke.

Twee weken later is Vanhecke tegen de visietekst van Valkeniers en tegen het partijbestuur ? Is het enkel de reden omdat Morelleke een ondervoorzitter is geworden ? Of is er ook een inhoudelijke reden over de visietekst ?

Het eerste wat ge schrijft waren speculaties in de linkse media. Dat FVH ontslag neemt uit het partijbestuur is een feit. Mijn stem zijn ze in ieder geval kwijt, met spijt in het hart weliswaar, want de problemen (migratie, criminaliteit) worden erger en erger :-(

Pietje 29 november 2009 13:11

Volgens mij is het niet ondenkbaar dat Vanhecke (waarschijnlijk samen met Morel) binnenkort uit de partij stapt. 8-)

George 29 november 2009 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4466500)

Twee weken later is Vanhecke tegen de visietekst van Valkeniers en tegen het partijbestuur ? Is het enkel de reden omdat Morelleke een ondervoorzitter is geworden ? Of is er ook een inhoudelijke reden over de visietekst ?

Tja, wie zal het zeggen, Ik denk dat het een beetje van alles is waarbij het opportunisme van Bruno niet onderschat mag worden

HOUZEE ! 29 november 2009 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4466513)
Volgens mij is het niet ondenkbaar dat Vanhecke (waarschijnlijk samen met Morel) binnenkort uit de partij stapt. 8-)

Misschien wel naar het N-SA. 8-)

toccata 29 november 2009 13:17

Citaat:

De voorzitter bevestigde ook dat Vlaams parlementslid en gemeenschapssenator Karim Van Overmeire heeft geweigerd om in het partijbestuur te zetelen.
Bron

Pietje 29 november 2009 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 4466523)
Misschien wel naar het N-SA. 8-)

Zotteke, hij vindt Dewinter nu al te radicaal. Waarom zou hij dus ...?? 8-)

Max van Dietschland 29 november 2009 13:19

N-SA is niet zoals Lijst Dedecker of de VLD, een opvangtehuis voor politici.

system 29 november 2009 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4466454)

8-)

Eén grote ruzie in het VB-straatje. Totale afgang van het VB. Hét jarenlang boegbeeld van het VB, F. Vanhecke, gooit de handdoek in de ring. Met schreeuwer-hardliner F De Man en radicaal oppertenor F Dewinter en hulpeloze stroman Valkeniers is de zogzegde 'nieuwe' marsrichting nu wel duidelijk. En die richtihng is: terug naar af.

Max van Dietschland 29 november 2009 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4466531)
Eén grote ruzie in het VB-straatje. Totale afgang van het VB. Hét jarenlang boegbeeld van het VB, Vanhecke, gooit de handdoek in de ring. Met schreeuwer-hardliner F De Man en radicaal oppertenor F Dewinter en hulpeloze stroman Valkeniers is de zogzegde 'nieuwe marsrichting nu wel duidelijk. Terug naar af.

Deze vaudeville is inderdaad een bijzonder slechte zaak voor de radicaal Vlaams nationalistische beweging, zeker op korte termijn. Het heeft één voordeel voor de langere termijn, eindelijk zijn alle maskers afgevallen en weten we van ieder waar hij of zij voor staat en wat er mogelijk is en vooral niet mogelijk.

Xenophon 29 november 2009 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4466513)

Citaat:

"Ik denk dat hij consequent is met zijn houding", zei Valkeniers in een interview in De zevende dag. Valkeniers had het ontslag nog geen uur daarvoor vernomen. "Zijn houding was wel zeer moeilijk geworden: tegen stemmen (Vanhecke stemde gisteren tegen het partijbestuur, nvdr.) en dan nog in het partijbestuur zitten.
Dit.

Dat is alles, verder niets aan de hand.

Xenophon 29 november 2009 13:24

Als ik deze draad tot zover lees, laat ons het de draad van de linkse hoop noemen. :lol:

HOUZEE ! 29 november 2009 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4466529)
N-SA is niet zoals Lijst Dedecker of de VLD, een opvangtehuis voor politici.

Dé politieke erfgenaam van Karel Dillen, de man die jarenlang aan het hoofd stond van het VB en desalniettemin daar ongeschonden uitkwam, ongecompromiteerd is gebleven, voor zo iemand MOET er plaats zijn binnen het N-SA. Niet voor Dewinters en voor Annemansen, nooit, maar voor Vanhecke jazeker! Enfin, ik hoop dat het N-SA de gelegenheid ten baat neemt en tenminste een gesprek zal voeren.

Xenophon 29 november 2009 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4466531)
Eén grote ruzie in het VB-straatje. Totale afgang van het VB. Hét jarenlang boegbeeld van het VB, F. Vanhecke, gooit de handdoek in de ring. Met schreeuwer-hardliner F De Man en radicaal oppertenor F Dewinter en hulpeloze stroman Valkeniers is de zogzegde 'nieuwe' marsrichting nu wel duidelijk. En die richtihng is: terug naar af.

Lees: we hebben schrik van het Vlaams Blok.

Pietje 29 november 2009 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4466539)
Dit.

Dat is alles, verder niets aan de hand.

Nu nog niet, nee. 8-)

BlueThunder 29 november 2009 13:25

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091129_007

Geen enkele dictatuur BLIJFT duren. ..

Xenophon 29 november 2009 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 4466545)
Dé politieke erfgenaam van Karel Dillen, de man die jarenlang aan het hoofd stond van het VB en desalniettemin daar ongeschonden uitkwam, ongecompromiteerd is gebleven, voor zo iemand MOET er plaats zijn binnen het N-SA. Niet voor Dewinters en voor Annemansen, nooit, maar voor Vanhecke jazeker! Enfin, ik hoop dat het N-SA de gelegenheid ten baat neemt en tenminste een gesprek zal voeren.

Ik zou hard verschieten als dat moest gebeuren.

Dat zou me bitter tegenvallen ook van Vanhecke als hij dat moest doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be