![]() |
Moet het hertogdom Brabant in ere hersteld worden?
Waarom wel Vlaanderen een zelfstandig Gewest en Brabant niet.
Brabant is vroeger, naast Holland een van de belangrijkste regio's geweest in De Nederlanden. Het zou goed zijn om ook van Brabant een zelfstandig Gewest te maken. http://hertogdom-brabant.tripod.com/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een Gewest binnen de Nederlanden .Dat zou toch kunnen. |
Citaat:
Noord-Brabant met daarnaast Zuid-Brabant (Antwerpen/Vl-Brab) zou beter zijn. |
Citaat:
Daarom is dit ook maar een compromis-voorstel, om de Zuid Nederlanders tegemoet te komen. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nederland is na de val van Antwerpen de enige echte cultuurdrager van de Lage Landen geworden. Daarmee zeg ik niet dat Nederland beter is dan Vlaanderen, maar wel anders. De Vlamingen hebben zich een andere, wezensvreemde cultuur laten aanmeten. Ik ben er heilig van overtuigd dat als de vroegere Vlamingen hun nageslacht zouden kunnen zien, dat ze zich dan zouden omdraaien in hun graf. Vlamingen zijn door eeuwen van bezetting fundamenteel anders geworden, terwijl Nederland zich min of meer vrij heeft kunnen ontwikkelen. |
Citaat:
We moeten onze energie steken in de hereniging van de Nederlandstalige provincies tot een Nederlands-Vlaamse (con)federatie. Als dat politieke en staatkundige stadium ten langen leste bereikt is, dan is er ruimte voor een Noord- en een Zuid-Brabant, analoog aan Noord- en Zuid-Holland en West- en Oost-Vlaanderen. In het document van Shadowke en mij, "Nederland en de toekomst van Vlaanderen", staat een kaartje met een provinciale indeling die gebaseerd is op inwonertal en economisch gewicht in de Nederlanden. Een provinciaal monstrum als 'het hertogdom Brabant' past niet in dit streven en is onrealistisch. |
Citaat:
U zult ons vanalles en nog wat komen wijsmaken. U denkt toch niet dat de Friezen in die tijd dezelfde cultuur hadden als de Hollanders? Meer nog, de Friese 'cultuur' werd door de Hollanders beschouwd als een boerse onbeschaafde cultuur die wezensvreemd was aan de Hollandse en die er schril tegen afstak. En de Friese taal beschouwden de Hollanders als de een primitieve taal die thuishoorde in de koeienstal. D�*t zijn de feiten. |
Citaat:
Dus ik heb me vergist. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be