![]() |
Wanneer zet jij je kerstboom
Ik reed gisteren rond en zag op verschillende plaatsen al kerstbomen en kerstverlichting hangen. Ik vond dat nogal vroeg. 8O
Vandaar mijn vraag: wanneer zetten jullie 'em? |
Citaat:
|
Citaat:
|
geen kerstboom hier. ben toch amper thuis.
|
Citaat:
|
ik heb kerstballen gekocht (chocoladebruin mat en glanzend) dus ik zal er wel een moeten zetten.
zo'n kleintje hé. 75 cm ofzo. lampjes d'r in en al. 't zal nog es geen kerstmis zijn. TRADITIE nog aan toe! |
Heeldie reutemeteut niet huize cookie monster !!
Wegens: 1) Geloof niet 2) Nutteloze Geldverspilling 3) Nutteloze zever 4) Geen "opgelegde" tradities |
Citaat:
|
Citaat:
Geen boom zetten en geen Kerstmis vieren is een opgelegde traditie. |
Citaat:
tenzij ge er een kerststalleke onder zet. en zelfs dat heeft nog z'n charmes. zeker met 'bakske vol met stro' van urbanus op de achtergrond. |
Over een tiental dagen wss.
|
Komend week-end.
|
Citaat:
Elke week kerk , 26dec en dergelijke 2de dagen bv pasen , weer naar kerk !! Waren weziek , mochten thuisblijven , terug genezen , elke gemiste dienst inhalen ?!?! Ouders latenu dopen , alsbaby ben niet instaat zelfbeslissen !! Toemikplechtige communieMOEST doen , tijdens die lessen benal beginnen verder nadenken , iets klopte niet , maar ja , wat ?? Enook als snotneus .... kadookes & feest :oops: Middelbareschool , al vanhet eerste , elke keer dat wenaar eenkerkdienst moesten , ik verrekte communie gaan !! Leraar(s) vroegen waarom ?? antwoordde , ikgeloof niet !! Nooit strafgekregen !! Ook vanpa was ikniet meer verplichte communie , maar .... moest telkens zondagthuisblijven wanneer zeweggingen !! Dus .... , ikbleef thuis !! Nadood van m'n grootmoeder (eerste helft jaren80) , ging helemaalniet meer naar kerk !! Ikmocht toen alleen gaan (15 jaar) , en reed rondin bos , watmij plezier & rust opleverde , de natuur :) (Ikhad toen beterogen dan nu :oops:) Toenm'n middelbare school gedaan , ikmaakte een stookton , engooide er AL mijn papieren en boekskes van datene vak waar geensnars omgaf !! (raadeens welk ??) Ikschrijfhet met k als 1ste letter derde letter = t , de restblijft zoals het !! Ja , opschool waselk jaarvan door !! Opeen gegeven moment hoordedat jeje konlaten uitschrijven , ikvroeg adres en wat doen , stuurdeen brief ivm hiermee naar't bisdom , en kreeg laaaaange tijd nadienbevestiging !! Oh ja , had een postbusgehuurd hiervoor (1991) !! Toen mijnvader overleed , ikzei tegen dene pastoor da'k ni'geloofde !! hijdaarop , danhebhier nog werk !! Ikheb daarop z'n vol vetgegeven , beleefde DUIDELIJKE manier: Ik denkhet niet !! Opzich nooitslechte jeugdgehad , maar .... enkel ivm geloof heb m'n ouders constant in declinch gelegen !! Ondertussen benrustiger geworden , maar meer overtuigd !! Wie ooit eenkadooke geeft ivm geloof , .... diekrijgt hetstampede terug , KOMENDE VAN WIE OOK !! Citaat:
Echter .... Laathet zo zeggen , iedere hetzijne , logisch :) Viert wie vieren wil , mij eenzorg !! Verder , heeldat 2000jaar verhaaltje , en de rest , .... nope , nie'tmijne , ikgeloofer niet in !! Ook , enkel die 25december , vrede op aarde aan iedereen !! SCHIJNHEILIG , derest van't jaar .... !! Dene boom een heidens feest , joelfeest !! wikipedialink & OOk dit ;) |
Citaat:
dan zijt gij nog goed weggekomen hé. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
:-D Vriendeke toch, nu heb ik toch serieus compassie met u. |
Citaat:
Dan ha'k m'nachterwerk eraan gevbeegd !! Oh , opgegeven moment , hebze betrapt da'ze mij volgde !! !! Ik was 22 jaar !! Ikwoonde nog thuis !! Ikhad dital langer door !! Wat ik deed: Ikstopte stampede aan stamkroeg , lag opweg richting kerk , en zwaaide naar hen !! Thuis heelhartig uitgetetterd , moest nietmeer gaan !! Al een heletijd eerder , als niet naarde kerk ga ?? Vader zei: a'geni'ga , geen probleem , maar vliegde buiten !! Heeft menooit buiten gezet !! |
Citaat:
>Het woord biddenkomt niet mijn woordenboek voor !! |
En kerstboom is een heidense traditie , symbool van de vruchtbaarheid bij de germanen .
Ik hou de kerk in het midden , kerstboom en kerststal worden rond 15 december gezet en megaversiert ( leuk voor de kindjes ) . Ik , het grootste kind hang er de lampjes in :-D |
Ik vier enkel Kwanzaa dit jaar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be