Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Terrorisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132023)

Zeikstraal 2 december 2009 15:46

Terrorisme

Kan u terrorsime begrijpen? Als u zich bedreigt voelt, een soort van wanhoopspoging? En dan heb ik het niet enkel over de suicide bomber of whatever maar de ideologie er achter?

En, werkt de opzet? Ik denk dat ze wel wisten dat Amerika graag oorlogje speelt, mede door de oorlog zitten ze nu diep in de stront.

Metternich 2 december 2009 15:50

Het is al zeer moeilijk om de grens te trekken tussen terrorisme en vrijheidsstrijders. Het is mijn inziens beter om te spreken van de bereidheid tot een gewapende strijd en de mate waarin men bereid is om neutrale mensen, gebouwen en gemeenschappen daarbij te betrekken.

roger verhiest 2 december 2009 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4472976)
Kan u terrorsime begrijpen? Als u zich bedreigt voelt, een soort van wanhoopspoging? En dan heb ik het niet enkel over de suicide bomber of whatever maar de ideologie er achter?

En, werkt de opzet? Ik denk dat ze wel wisten dat Amerika graag oorlogje speelt, mede door de oorlog zitten ze nu diep in de stront.

Sarajewo 1914 heeft alleszins gewerkt : de Oostenrijks-Hongaarse dubbelmonarchie is na een wereldoorlogje verdwenen.

Neptunus 2 december 2009 16:24

De moslimterroristen die een aanslag pleegden op de trein Moskou-sint-Petersburg (willen een islamitische staat) hebben alvast hun inpiratie gehaald uit hun handleiding: de koran.

Zeikstraal 2 december 2009 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus (Bericht 4473047)
De moslimterroristen die een aanslag pleegden op de trein Moskou-sint-Petersburg (willen een islamitische staat) hebben alvast hun inpiratie gehaald uit hun handleiding: de koran.

U weet meer, toon aan. Er is al een islamitische staat overigens

Andy 2 december 2009 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4473051)

Awel, in de koran staat hoe je treinen opblaast in Rusland.

SDX 2 december 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4473051)

Jahmaar, het blijft niet met 1, die mannen hebben nooit genoeg eh!

SDX 2 december 2009 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4473088)
Awel, in de koran staat hoe je treinen opblaast in Rusland.

U hebt de koran waarschijnlijk al vaak gelezen - Vindt U het ook zo'n inspirerend boek?

Zeikstraal 2 december 2009 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4473126)
Jahmaar, het blijft niet met 1, die mannen hebben nooit genoeg eh!

Ik denk dat kortzichtigheid, blinde haat ook bij de oorzaak ligt van het fenomeen idd.

cookie monster 2 december 2009 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4473145)
Ik denk dat kortzichtigheid, blinde haat ook bij de oorzaak ligt van het fenomeen idd.

Akkoord !!

kgeefgenefok 2 december 2009 18:53

Citaat:

Die aanslag ruikt zeer sterk naar weer een "false flag psy-ops" om bij het grote Russische publiek hun genocidale praktijken in Tsjesjenië te kunnen rechtvaardigen.

Heeft u zich nooit afgevraagd hoe in godsnaam enkele Tsjetsjenen aan een aantal kilo TNT geraakt zijn? Of hoe ze überhaupt 1500 km (+-afstand Grozny tot Moscow) door Rusland kunnen reizen zonder ook maar 1 keer gecontroleerd te worden door 1 of andere politieman? Die kans is virtueel onbestaande.

Bent u bereid om de wereld vanuit een ander oogpunt gade te slaan, of geraakt uw brein niet voorbij het terrorismeparadigma?

http://www.youtube.com/watch?v=RxixdF2Mjlg

BBC Documentaire: The smell of paradise. Laat uw wereldbeeld daveren op haar grondvesten...

D'ARTOIS 2 december 2009 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kgeefgenefok (Bericht 4473251)
Die aanslag ruikt zeer sterk naar weer een "false flag psy-ops" om bij het grote Russische publiek hun genocidale praktijken in Tsjesjenië te kunnen rechtvaardigen.

Heeft u zich nooit afgevraagd hoe in godsnaam enkele Tsjetsjenen aan een aantal kilo TNT geraakt zijn? Of hoe ze überhaupt 1500 km (+-afstand Grozny tot Moscow) door Rusland kunnen reizen zonder ook maar 1 keer gecontroleerd te worden door 1 of andere politieman? Die kans is virtueel onbestaande.

Bent u bereid om de wereld vanuit een ander oogpunt gade te slaan, of geraakt uw brein niet voorbij het terrorismeparadigma?

BBC Documentaire: The smell of paradise. Laat uw wereldbeeld daveren op haar grondvesten...

Ga maar weer slapen!

Sus Iratus 2 december 2009 19:14

Citaat:

Het riekt eerder 'gewoon' naar een stelletje hakbars die hun religieuze waanzin weer eens kracht menen te moeten bijzetten door middel van grof geweld tegen burgers en burgerdoelen.

Citaat:

Heeft u zich nooit afgevraagd hoe in godsnaam enkele Tsjetsjenen aan een aantal kilo TNT geraakt zijn?

In een land waar uranium en plutonium bij wijze van spreken op elke straathoek te koop is, kijk ik daar in het geheel nietvan op nee.

Citaat:

Of hoe ze überhaupt 1500 km (+-afstand Grozny tot Moscow) door Rusland kunnen reizen zonder ook maar 1 keer gecontroleerd te worden door 1 of andere politieman?

In Moskou alleen al wonen (tien)duizenden Tsjetsjenen en andere hakbars. Die hoeven heus niet speciaal uit Grozny ingevlogen te worden om terroristje te komen spelen.

Citaat:

Die kans is virtueel onbestaande.

Onzin.

Citaat:

Er is hier op het forum al een aantal mooie draden voor uw soort. Begin maar alvast met die 9/11-draad.

Zeikstraal 2 december 2009 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4473298)
Het riekt eerder 'gewoon' naar een stelletje hakbars die hun religieuze waanzin weer eens kracht menen te moeten bijzetten door middel van grof geweld tegen burgers en burgerdoelen.

Toon aan

Sus Iratus 2 december 2009 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4473308)
Toon aan

Waarom?

kgeefgenefok 2 december 2009 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4473298)

In een land waar uranium en plutonium bij wijze van spreken op elke straathoek te koop is, kijk ik daar in het geheel nietvan op nee.

In Moskou alleen al wonen (tien)duizenden Tsjetsjenen en andere hakbars. Die hoeven heus niet speciaal uit Grozny ingevlogen te worden om terroristje te komen spelen.

Onzin.

Er is hier op het forum al een aantal mooie draden voor uw soort. Begin maar alvast met die 9/11-draad.

Die reportage al helemaal bekeken? Amai, gij zijt ne rappe!
Kom mister oogklep, laat maar lekker vallen.

Zeikstraal 2 december 2009 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4473312)
Waarom?

Om de sfeer op te snuiven, ik wil rieken wat jij riekt. Ik zie geen enkele aanwijzing in eender welke richting.

An Arkos 2 december 2009 19:24

Citaat:

Ah tiens, volgens mij heeft combat 18 die aanslag ook opgeëist (geen idee of ze er ook effectief achter zaten)

Sus Iratus 2 december 2009 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4473325)
Om de sfeer op te snuiven, ik wil rieken wat jij riekt. Ik zie geen enkele aanwijzing in eender welke richting.

Mijn rieken was een antwoord op t rieken van "kgeefgenefok". Waarom niet hem/haar in eerste instantie gevraagd het één en ander aan te tonen?

Sus Iratus 2 december 2009 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kgeefgenefok (Bericht 4473324)
Die reportage al helemaal bekeken? Amai, gij zijt ne rappe!
Kom mister oogklep, laat maar lekker vallen.

Die reportage in het geheel niet bekeken zelfs. Op het moment dat er iemand over psy ops en dat soort dingen begint te leuteren, haak ik doorgaans al af. Toegegeven, psy ops, nieuwe wereldorde, samenzweringstheorieën, de x-files en dergelijke zijn erg leuk om over te lezen en te kijken, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be