Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Superieur camera systeem in Mechelen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132211)

Mambo 5 december 2009 16:17

Superieur camera systeem in Mechelen?

Mechelen gaan ze nu volproppen met intelligente camera’s, of toch iets in dien aard.
Somers (ons nationaal haantje) geeft er een uitleg aan van …dan kunnen we zien wie er komen inbreken is de dag daarvoor.
Dat moet je eens uitleggen; 10000 auto’s die passeren en de inbreker er van tussen halen? Knap moest het waar zijn.
Nee het is dus niet waar, tenzij zeer toevallig en er een bordje aan hangt “ ik ben de dief”
Het is een systeem dat ze in het buitenland ook gebruiken, al wat passeert krijgt zijn controle via computers. Op snelheid, op openstaande boeten, op vervallen verzekeringen, op keuringsbewijzen…enfin zo van alles dat maar te controleren is. Terwijl ze u scannen staan ze u achter de hoek al op te wachten om eens te mogen ontvangen….contant natuurlijk of het boeltje wordt weggesleept en de mensen gearresteerd en zo van die klootzakkerij waar ze in de Vlaanders tegenwoordig zo trots op zijn.
T’ is maar dat je het weet wat de ware bedoelingen zijn, en niet die vettige leugens zoals altijd hier.
Sommige politiekers zouden beter zo’n vierkante moustach onder hun neus laten groeien hun haar voor hun ogen kammen. Gelijk hun groot voorbeeld.

cookie monster 5 december 2009 16:24

Als jemoeten hebben , vinden zeje toch !!
Alsniks teverbergen hebt , pffff , laat maardoen !!

Mambo 5 december 2009 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 4478113)

En als ik me wel wil verbergen?
Of is dat mijn recht niet meer tegenwoordig?
Het recht u te verbergen?

Of moeten we ook een whereabout invullen?

Karma 5 december 2009 16:40

Het is begonnen met die chip in de identiteitskaart die binnenkort ook zal dienen als sis-kaart zodat je ze wel moet gebruiken en die chip er in niet kan kapot slaan.
Op die manier kunnen ze al je gegevens scannen, waar ook ter wereld dat je bent.

Tja ... hebben die conspiracy verkondigers dan toch gelijk?

rikbe 5 december 2009 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4478104)
Mechelen gaan ze nu volproppen met intelligente camera’s, of toch iets in dien aard.
Somers (ons nationaal haantje) geeft er een uitleg aan van …dan kunnen we zien wie er komen inbreken is de dag daarvoor.
Dat moet je eens uitleggen; 10000 auto’s die passeren en de inbreker er van tussen halen? Knap moest het waar zijn.
Nee het is dus niet waar, tenzij zeer toevallig en er een bordje aan hangt “ ik ben de dief”
Het is een systeem dat ze in het buitenland ook gebruiken, al wat passeert krijgt zijn controle via computers. Op snelheid, op openstaande boeten, op vervallen verzekeringen, op keuringsbewijzen…enfin zo van alles dat maar te controleren is. Terwijl ze u scannen staan ze u achter de hoek al op te wachten om eens te mogen ontvangen….contant natuurlijk of het boeltje wordt weggesleept en de mensen gearresteerd en zo van die klootzakkerij waar ze in de Vlaanders tegenwoordig zo trots op zijn.
T’ is maar dat je het weet wat de ware bedoelingen zijn, en niet die vettige leugens zoals altijd hier.
Sommige politiekers zouden beter zo’n vierkante moustach onder hun neus laten groeien hun haar voor hun ogen kammen. Gelijk hun groot voorbeeld.

Ze maken inderdaad misbruik van de stijgende kriminaliteit en het daarmee gepaarde onveiligheidsgevoel. Maar waardoor zou dat komen denk je?

Fallen Angel 5 december 2009 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4478128)
Het is begonnen met die chip in de identiteitskaart die binnenkort ook zal dienen als sis-kaart zodat je ze wel moet gebruiken en die chip er in niet kan kapot slaan.
Op die manier kunnen ze al je gegevens scannen, waar ook ter wereld dat je bent.

Tja ... hebben die conspiracy verkondigers dan toch gelijk?

De chip op mijn identiteitskaart is al jaren defect. Om de één of andere manier gaat die nogal gemakkelijk kapot. En niemand kan daar iets tegen inbrengen. :twisted:

420yeahbaby 5 december 2009 16:56

De politiekers worden benauwd van het volk he. Dermee moeten ze daar toch beter zicht op krijgen.
Indoctrinate the horde

Fallen Angel 5 december 2009 16:56

Wat me vooral stoort is de hoeveelheid belastinggeld die hier weer verknoeid wordt voor een "feel good" maatregel die totaal niets aan de inbraken gaat doen.

Ik ken iets dat al eeuwenlang effectief is tegen inbrekers (en totalitaire regimes). Alleen is dat de laatste decennia onbespreekbaar geworden hier in Europa.

metten 5 december 2009 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 4478113)

Maar ondertussen is iedereen die Mechelen in- of uitrijdt een verdachte!

Blue Sky 5 december 2009 17:18

Citaat:

U zal misschien uw mening bijstellen wanneer u verschillende malen het slachtoffer bent van een inbraak en ze heel uw kot ondersteboven gehaald hebben en op de koop toe ook nog eens een heleboel schade hebben aangericht. Hier wordt aan de lopende band ingebroken; ik heb dan ook totaal geen problemen met de aanwezigheid van camera's - wel integendeel.

Fallen Angel 5 december 2009 17:19

1 Bijlage(n)
Soit misschien een beter en goedkoper ideetje ;-)

Bijlage 60722

Raven 5 december 2009 17:49

ja, die camera's zijn intelligent en halen er idd een zakkenroller uit de meute. Occasioneel kan een aanrander misschien wel vergist worden met die zakkenroller, maar de technologie erachter is wel degelijk indrukwekkend.

De schoofzak 5 december 2009 18:18

Citaat:

Het is een systeem dat ze in het buitenland ook gebruiken, al wat passeert krijgt zijn controle via computers. Op snelheid,

Dat vind ik een goeie zaak. Mij gaan ze daar niet vlug op pakken.

Citaat:

op openstaande boeten,

Dat vind ik een heeel goeie zaak.

Citaat:

op vervallen verzekeringen,

Citaat:

op keuringsbewijzen

Citaat:

enfin zo van alles dat maar te controleren is. Terwijl ze u scannen staan ze u achter de hoek al op te wachten om eens te mogen ontvangen….contant natuurlijk of het boeltje wordt weggesleept en de mensen gearresteerd en zo van die klootzakkerij waar ze in de Vlaanders tegenwoordig zo trots op zijn.

Die kamera's doen me denken aan de beelden van de moordenaar van dat ventje met zijn aaipot in het Sentraal Stasion van Brussel.
Ze doen me vooral denken aan het gegeven dat die moord nooit opgelost zou geweest zijn, zonder die kamerabeelden.
Ze doen me ook denken aan die beelden van die winkel daar in Glimburg, waar die dief een aantal flessen lekkers achterover sloeg. Die meneer zit nu in 't gevang.

Die kamera's deren mij geen rooie kloot.

maddox 5 december 2009 18:33

Ja Schoofzak, voor zulke zaken is het zeker bruikbaar. Maar hoe lang gaat het duren voor er nog andere zaken mee gaan gecontroleerd worden?

Maar wat vind je van dit idee.
Dat camera systeem aan een automatische databank, die volautomatisch een boete mag uitdraaien en in de post deponeren.

Mambo 5 december 2009 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4478167)
U zal misschien uw mening bijstellen wanneer u verschillende malen het slachtoffer bent van een inbraak en ze heel uw kot ondersteboven gehaald hebben en op de koop toe ook nog eens een heleboel schade hebben aangericht. Hier wordt aan de lopende band ingebroken; ik heb dan ook totaal geen problemen met de aanwezigheid van camera's - wel integendeel.

En u zal uw mening bijstellen als u verschillende malen slachtoffer zal zijn van een gestolen auto of nr plaat waarmee ze op hun dooie gemakje zullen gaan inbreken en waar u zal voor opdraaien.
In Engeland, dankzij hun camera systeem ongeveer 1000 per jaar. En stijgend!

Ik wens het u dus ook toe.

En probeer intussen eens deftige sloten en ander inbraakwerend materiaal.

rikbe 5 december 2009 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4478123)
En als ik me wel wil verbergen? Of is dat mijn recht niet meer tegenwoordig?
Het recht u te verbergen?

Of moeten we ook een whereabout invullen?

Heb je daar en goede reden voor?

420yeahbaby 5 december 2009 19:05

Daar slaat mambo wel de spijker op de kop.
Zo'n big brother gedoe, ik vind het wat overdreven.

Criminaliteit gaat zowiezo buiten de wet, past de wet zich aan, past de crimineel zich aan. Zoals bv:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4478251)
En u zal uw mening bijstellen als u verschillende malen slachtoffer zal zijn van een gestolen auto of nr plaat waarmee ze op hun dooie gemakje zullen gaan inbreken en waar u zal voor opdraaien.
In Engeland, dankzij hun camera systeem ongeveer 1000 per jaar. En stijgend!

Ik wens het u dus ook toe.

En probeer intussen eens deftige sloten en ander inbraakwerend materiaal.

toccata 5 december 2009 19:18

Ik hoop dat Groen!-Mechelen hier duidelijk stelling tegen neemt

maddox 5 december 2009 19:20

't zal je maar overkomen als inbreker die een beetje nadenkt. Je steelt de nummerplaat van een wagen van hetzelfde merk en kleur als de jouwe. Goed voor een nachtje op zijn minst, zeker als je wat creatief bent, en de nummerplaat hebt vervangen door dezelfde maar dan zonder het merktekentje. Eer dat de eigenaar van de andere wagen het doorheeft dat ie met een slechte rondrijd, ben je waarschijnlijk al een week later.

Word je na een succesvolle inbraak tegengehouden omdat die andere nummerplaateigenaar geen verzekering meer heeft.

metten 5 december 2009 19:29

Citaat:

Voor openstaande boetes zijn gerechtsdeurwaarders om die te innen. Het feit dat je een openstaande boete hebt betekent niet dat je niet met een voertuig op de openbare weg mag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be