Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Iran roept Zwitserland op het matje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132214)

Gwyndion 5 december 2009 19:42

Iran roept Zwitserland op het matje

Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...et-matje.dhtml

Op zich ben ik zelf geen fan van het verbod, op zijn minst had de verwoording anders moeten zijn. Dit kan natuurlijk deels verklaar worden doordat er maar een vraag was dus er was spijtig genoeg geen ruimte voor nuance. Ik heb geen enkel probleem dat men protest uit op het verbod maar ik maak me toch enkele bedenkingen als ik dit artikel lees.

1) Zoals gezegd, Iran mag klagen maar zouden ze beter niet eerst eens de balk uit hun eigen oog proberen te halen voordat ze de splinter uit Zwitserlands oog proberen te halen? Hun "aanval" op Zwitserland lijkt me, gezien de talloze artikels van schendingen van de mensenrechten en zeker geloofsvrijheid, weinig geloofwaardig.

2) Valt me op hoe ze, in dit artikel insinueren, heb al andere artikels gezien waar ze het ronduit zeggen, dat dit referendum ondemocratisch is. Hoe kan een referendum dat correct uitgevoerd nu ondemcoratisch zijn? Het negeren zou juist ondemocratisch zijn.

3) "Religieuze waarden zouden nooit onderwerp mogen zijn van een referendum". Tart voor mij al helemaal alle verbeelding. Natuurlijk moet men niet alles van een religie aanvaarden.

koppijn 5 december 2009 21:42

1 Bijlage(n)
Bijlage 60728
http://www.libertiesalliance.org/200...n-mekka-staat/

D'ARTOIS 5 december 2009 21:43

Op het moment dat er in Iran mensen van een andere religie, seksuele geaardheid etc worden geëxecuteerd - en de westerse wereld zou met dezelfde heftigheid reageren als de Islam over het minarettenverbod - dan zouden ze direct gaan spreken van inmenging in binnenlandse aangelegenheden.
Welnu dat doet Iran dus nu in het Zwitserse geval.
Een islamiet heeft in Zwitserland niets te zoeken. Zo hij er verblijven wil - en dat met toestemming van de Zwitsers - dan gaarne respect voor de Zwitserse wetten.

Pantoffeldiertje 5 december 2009 21:58

Wat heeft Iran nu in godsnaam te maken met Zwitserland denk ik dan.

djimi 5 december 2009 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje (Bericht 4478431)
Wat heeft Iran nu in godsnaam te maken met Zwitserland denk ik dan.

Als het in het binnenland niet goed gaat, is het altijd handig om een externe vijand te hebben.

Straks kunnen de Iraniërs aan de "Death to America, death to Israël"-koorzang ook "Death to Switzerland" toevoegen.

Dat is goed voor de interne cohesie en de gevoelens van broederlijkheid.

djimi 5 december 2009 22:25

Ook grappig:

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Teheran.dhtml

Buitenlandse media krijgen drie dagen werkverbod in Teheran

De Iraanse regering heeft een werkverbod van drie dagen afgekondigd voor alle buitenlandse journalisten en fotografen in het centrum van Teheran, in een poging om berichtgeving over nieuwe protesten te voorkomen.

...

(de rest staat in de krant)

05/12/09 20u23

:lol:

koppijn 5 december 2009 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4478453)
Als het in het binnenland niet goed gaat, is het altijd handig om een externe vijand te hebben.

Straks kunnen de Iraniërs aan de "Death to America, death to Israël"-koorzang ook "Death to Switzerland" toevoegen.

Dat is goed voor de interne cohesie en de gevoelens van broederlijkheid.

Dat is zo al die protesten zijn georkestreerd door het regime, de protesten tegen Ahmadinejad blijven aanhouden!
Het volk roept:"Khamenei is een moordenaar, en zijn leiderschap vals" of "Dood aan Ahmadinejad" of ook "Wij willen geen atoombom".
http://www.irannieuws.info/iran/alge...et-regime.html

djimi 5 december 2009 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 4478498)
Dat is zo al die protesten zijn georkestreerd door het regime, de protesten tegen Ahmadinejad blijven aanhouden!
Het volk roept:"Khamenei is een moordenaar, en zijn leiderschap vals" of "Dood aan Ahmadinejad" of ook "Wij willen geen atoombom".
http://www.irannieuws.info/iran/alge...et-regime.html

Het zou dan ook erg spijtig zijn mocht 'het Vrije Westen' een oorlog tegen Iran beginnen, want dat zou het regime maar al te goed uitkomen.

Hoe rapper 'wij' onafhankelijk worden van aardolie-producten, hoe beter.

koppijn 5 december 2009 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4478517)
Het zou dan ook erg spijtig zijn mocht 'het Vrije Westen' een oorlog tegen Iran beginnen, want dat zou het regime maar al te goed uitkomen.

Hoe rapper 'wij' onafhankelijk worden van aardolie-producten, hoe beter.

Dat is zo, maar een regime in het nauw doet soms rare sprongen. Ze zullen de wereld blijven provoceren met hun nucleaire ambitie, ik vrees soms voor het ergste.

djimi 5 december 2009 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 4478540)
Dat is zo, maar een regime in het nauw doet soms rare sprongen. Ze zullen de wereld blijven provoceren met hun nucleaire ambitie, ik vrees soms voor het ergste.

Ik verwacht binnen nu en een paar jaar een serieuze ommekeer ginder.

Al dan niet getriggerd door een ferme aardbeving komt er een volksopstand.

De mensen ginder zijn niet zo achterlijk als 'wij' wel eens geneigd zijn te denken, en Ahmadinejad en de rest van de geestelijk-gescleroseerde machthebbers worden er hoe dan ook niet jonger op, hé.

koppijn 5 december 2009 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4478561)
Ik verwacht binnen nu en een paar jaar een serieuze ommekeer ginder.

Al dan niet getriggerd door een ferme aardbeving komt er een volksopstand.

De mensen ginder zijn niet zo achterlijk als 'wij' wel eens geneigd zijn te denken, en Ahmadinejad en de rest van de geestelijk-gescleroseerde machthebbers worden er hoe dan ook niet jonger op, hé.

De Perzen zijn ons hoop op een geestelijke omwenteling in het Midden-Oosten.

Distel 5 december 2009 23:25

Open brief aan de autoriteiten in Iran:

D'ARTOIS 5 december 2009 23:47

Iraniërs zijn zeer correcte mensen. Aleen het systeem achter hun Godsdienst niet.

Dajjal 5 december 2009 23:51

Iran moet zijn fundamentalistische muil houden.

Wanneer mensen "verdwijnen" na een oproep tot meer vrijheid en democratie vertelde Iran ook aan de rest van de wereld dat ze zich met hun eigen zaken moesten moeien.

Mooie boomerang he Mr. Ahmadinejad ?

D'ARTOIS 6 december 2009 00:17

Voil�* dus ......

Gwyndion 6 december 2009 15:25

Ik ben vast veel te optimistisch als ik hoop dat men op een dag consequent is .S. Niet dat ik geloof dat iemand 100% consequent kan zijn maar we zouden er toch baar moeten streven.

koppijn 6 december 2009 16:19

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4478595)
Open brief aan de autoriteiten in Iran:

Het antwoord van de Iraanse autoriteiten:

Bijlage 60778

Andy 6 december 2009 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4478687)
Iran moet zijn fundamentalistische muil houden.

Wanneer mensen "verdwijnen" na een oproep tot meer vrijheid en democratie vertelde Iran ook aan de rest van de wereld dat ze zich met hun eigen zaken moesten moeien.

Mooie boomerang he Mr. Ahmadinejad ?

Zeg je dat ook tegen pakweg Spanje? Een reeks Latijns-Amerikaanse of Zuid-Oost-Aziatische landen?

Johan Bollen 6 december 2009 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 4478412)

Wat een stomme afiche. Laten we ons vooral vergelijken met de meest archaïsche regimes uit de 1 miljard mensen tellende Moslimwereld. :roll:

longhorn 6 december 2009 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4479447)
Zeg je dat ook tegen pakweg Spanje? Een reeks Latijns-Amerikaanse of Zuid-Oost-Aziatische landen?

Hebben die landen ook de Zwitserse ambassadeur op het matje geroepen? Nog niks gelezen over de zware kritiek op het minaretverbod vanuit die landen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be