Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Minarettenverbod Zwitserland is een idee van............. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132383)

Derk de Tweede 9 december 2009 21:07

Minarettenverbod Zwitserland is een idee van.............

ISTANBUL/GENEVE - Een van de voornaamste architecten van het fel omstreden minaretverbod in Zwitsersland is een in de Turkse plaats Izmir geboren Zwitser van Turkse afkomst.
http://www.nu.nl/buitenland/2140803/...retverbod.html

:rofl:

liberalist_NL 9 december 2009 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4485035)
ISTANBUL/GENEVE - Een van de voornaamste architecten van het fel omstreden minaretverbod in Zwitsersland is een in de Turkse plaats Izmir geboren Zwitser van Turkse afkomst.

Oei... dat moet pijn doen. :-D Zeker nu een aantal Islamitische landen zich al te kakken hebben gezet door zich hysterisch over deze zaak uit te laten.

pollewop 9 december 2009 21:56

En Mahalingam heeft ook een tof artikelke gevonden over hoe de moslims onder elkander verbieden om nog een moskee te bouwen!

:lol:

Derk de Tweede 9 december 2009 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4485125)
Oei... dat moet pijn doen. :-D Zeker nu een aantal Islamitische landen zich al te kakken hebben gezet door zich hysterisch over deze zaak uit te laten.

Ben benieuwd hoe mensen als mevrouw Essed hierop zullen reageren. 8-)

F.Lurk 9 december 2009 22:01

Citaat:

En dan?

Derk de Tweede 9 december 2009 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4485198)
En dan?

Mogen er wellicht bijbels worden gelezen in Saudie-Arabië of nieuwe kerken worden gesticht in Turkije en worden predikanten niet meer Marokko uitgezet.

http://www.refdag.nl/artikel/1450365...+uitgezet.html

hamer 9 december 2009 23:58

Citaat:

Zo zie je maar dat er ook goede Turken zijn.

Boduo 10 december 2009 00:16

"Mevrouw" ???

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4485191)
Ben benieuwd hoe mensen als mevrouw Essed hierop zullen reageren. 8-)

Essed zal hierop NIET reageren.
Essed is een valse slang. Onthou dat !
:x

Xenophon 10 december 2009 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4485445)
Essed zal hierop NIET reageren.
Essed is een valse slang. Onthou dat !
:x

Amai meisje, je hebt het nogal?

Jaani_Dushman 10 december 2009 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4485198)
En dan?

²

Jaani_Dushman 10 december 2009 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4485224)
Mogen er wellicht bijbels worden gelezen in Saudie-Arabië of nieuwe kerken worden gesticht in Turkije en worden predikanten niet meer Marokko uitgezet.

http://www.refdag.nl/artikel/1450365...+uitgezet.html

En uiteraard is er geen verschil tussen Turkije, Marokko en Saudi-Arabië,... :roll:

SDX 10 december 2009 21:41

Zwitserland ... blablabla ... ondemocratisch ... blablabla ... duistere bladzijde ... blablabla ... strenge maatregelen ... blablabla ... moslimpje pesten ... blablabla ... Turkije veroordeelt Zwitserland ... blablabla ... geld weghalen van Zwitserse bankrekeningen ... blablabla ... verontwaardiging ... blablabla ... godsdienstvrijheid ... blablabla .. wég met kerktorens ... blablabla ...

...en dan krijg je dit op je boterham, hoe voelt dat nou?

Jaani_Dushman 10 december 2009 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4486691)
Zwitserland ... blablabla ... ondemocratisch ... blablabla ... duistere bladzijde ... blablabla ... strenge maatregelen ... blablabla ... moslimpje pesten ... blablabla ... Turkije veroordeelt Zwitserland ... blablabla ... geld weghalen van Zwitserse bankrekeningen ... blablabla ... verontwaardiging ... blablabla ... godsdienstvrijheid ... blablabla .. wég met kerktorens ... blablabla ...

Ik weet het niet. Hoe zou ik mij volgens jou moeten voelen?

Overigens heb ik het nooit ondemocratisch genoemd. Het is bovendien langs beide kanten overroepen. Maar verstandig vind ik de Zwitserse beslissing niet. Het zorgt opnieuw voor een verdere polarisering.

Maar goed. Kan je ons even verlichten wat er wereldschokkend zou zijn aan de openingspost? Of zijn de politieke tegenstellingen binnen Turkije zelf dan echt niet gekend hier?

toccata 10 december 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4486679)
²

³

SDX 10 december 2009 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4486740)
Ik weet het niet. Hoe zou ik mij volgens jou moeten voelen?

Overigens heb ik het nooit ondemocratisch genoemd. Het is bovendien langs beide kanten overroepen. Maar verstandig vind ik de Zwitserse beslissing niet. Het zorgt opnieuw voor een verdere polarisering.

Maar goed. Kan je ons even verlichten wat er wereldschokkend zou zijn aan de openingspost? Of zijn de politieke tegenstellingen binnen Turkije zelf dan echt niet gekend hier?

Maar Dushi toch, die vraag had ik niet aan jou gesteld, anders had ik je wel geciteerd, was meer een bedenking in't algemeen.

Wereldschokkend had ik de openingspost nou ook weer niet genoemd èh, beetje geloofwaardig blijven hoor.

Jaani_Dushman 10 december 2009 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4486760)
Maar Dushi toch, die vraag had ik niet aan jou gesteld, anders had ik je wel geciteerd, was meer een bedenking in't algemeen.

Wereldschokkend had ik de openingspost nou ook weer niet genoemd èh, beetje geloofwaardig blijven hoor.

Een uitdrukking als "...en dan krijg je dit op je boterham" lijkt me toch op z'n minst een zekere verwondering te insinueren.

Kan u ons dan even duidelijk maken wat er dan (welliswaar niet wereldschokkend maar toch) verbazend is aan het openingsbericht?

Bijvoorbeeld zorgde de Turkse wetswijziging die hoofddoeken toeliet op universiteiten voor een golf van protest. Blijkbaar valt het voor bepaalde mensen moeilijk te snappen dat je ook binnen één land politieke tegenstellingen en conflicten hebt.

SDX 10 december 2009 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4486767)
Een uitdrukking als "...en dan krijg je dit op je boterham" lijkt me toch op z'n minst een zekere verwondering te insinueren.

Kan u ons dan even duidelijk maken wat er dan (welliswaar niet wereldschokkend maar toch) verbazend is aan het openingsbericht?

Bijvoorbeeld zorgde de Turkse wetswijziging die hoofddoeken toeliet op universiteiten voor een golf van protest. Blijkbaar valt het voor bepaalde mensen moeilijk te snappen dat je ook binnen één land politieke tegenstellingen en conflicten hebt.

Ik ben helemaal niet verbaasd of verwonderd, wou enkel de collectieve verontwaardiging demonstreren en dan dit bericht - en niemand van de verontwaardigden heeft nu kritiek op de mede-ontwerper van dat verbod - is op zn zachtst uitgedrukt een beetje vreemd ?
de enige reacties - inclusief de jouwe - waren; "en dan" - niks; collectieve verontwaardiging meer...zette me zo'n beetje aan't denken...

Jaani_Dushman 10 december 2009 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4486772)
Ik ben helemaal niet verbaasd of verwonderd, wou enkel de collectieve verontwaardiging demonstreren en dan dit bericht - en niemand van de verontwaardigden heeft nu kritiek op de mede-ontwerper van dat verbod - is op zn zachtst uitgedrukt een beetje vreemd ?
de enige reacties - inclusief de jouwe - waren; "en dan" - niks; collectieve verontwaardiging meer...zette me zo'n beetje aan't denken...

Ik ben blij dat het je aan het denken gezet heeft. Mogen we ook weten wat het resultaat is van het denkwerk?

SDX 10 december 2009 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4486803)
Ik ben blij dat het je aan het denken gezet heeft. Mogen we ook weten wat het resultaat is van het denkwerk?

Ik zie in U een intelligent persoon, dat kan en durf ik best toe te geven, maar het 'resultaat' van mijn denkwerk zit al in bovenstaand bericht van mij, dát had U toch zelf al kunnen lezen?

driewerf 10 december 2009 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4486691)

Verandert de nationaliteit van de indiener iets aan het feit dat een meerderheid der Zwitsers een einde maakt aan de gelijkberechtiging?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be