Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   hollanders genetisch gehandicapt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132442)

Maximus Aurelius 11 december 2009 07:31

hollanders genetisch gehandicapt

ooow wat zijn die keejzen stil!

Citaat:

Koordeman liet groepen jongeren kijken naar de film 'What happens in Vegas', waarin hoofdrolspelers Cameron Diaz en Ahston Kutcher flink wat alcohol verzetten. De onderzoekster maakte ook een ’brave’ versie van de film door alle alcoholmomenten eruit te knippen. Jongeren die naar de ’drankovergoten’ film keken, liepen tweemaal zo vaak naar de koelkast om een nieuw biertje te pakken.

Op het congres komt ook aan de orde dat jongeren die veel drinken en dat ook steeds meer gaan doen, een genetische afwijking hebben. Nederlandse jongeren zijn de zwaarste drinkers van Europa volgens psycholoog Carmen van der Zwaluw, die de genetische afwijking heeft ontdekt. 'Het blijkt dat het gen dat zorgt voor het serotonineniveau in de hersenen bij jongeren die veel drinken een kleine afwijking vertoont. Serotonine is een stof die zorgt dat je je prettig voelt. Door de afwijking wordt er minder serotonine aangemaakt. Jongeren met deze afwijking drinken aantoonbaar meer dan hun leeftijdgenoten, maar mijn ontdekking is nog zo nieuw dat er nog veel onderzoek moet worden gedaan naar hoe het precies zit', aldus Van der Zwaluw.

De gevonden genetische kwetsbaarheid levert wetenschappelijk bewijs voor het feit dat in sommige families veel meer alcoholisten voorkomen dan in andere
(destandaard.be; vrijdag 11/12/2009)

liberalist_NL 11 december 2009 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4487145)
ooow wat zijn die keejzen stil!

(destandaard.be; vrijdag 11/12/2009)

Gehandicapt? Een bourgondisch gen zou je bedoelen! Oeh... nu maar wachten op System en co. :twisted:

Maximus Aurelius 11 december 2009 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4487157)
Gehandicapt? Een bourgondisch gen zou je bedoelen! Oeh... nu maar wachten op System en co. :twisted:

De échte bourgondiër, de vlaming, drinkt en masse zonder een genetische afwijking te hebben. Dat, beste keejs, is het verschil tussen een primitieve barbaar uit de lowlands en de ware Cultuur van de Vlaming.

liberalist_NL 11 december 2009 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4487172)
De échte bourgondiër, de vlaming, drinkt en masse zonder een genetische afwijking te hebben. Dat, beste keejs, is het verschil tussen een primitieve barbaar uit de lowlands en de ware Cultuur van de Vlaming.

Definieer 'afwijking'. :-)

Maximus Aurelius 11 december 2009 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4487173)
Definieer 'afwijking'. :-)

Voor een technische definitie verwijs ik u door naar de heer Koordeman, bovengeciteerd.

Om u alvast in de juiste sfeer te brengen een ander voorbeeld van genetische afwijking: mongoloïden.

Xenophon 11 december 2009 09:49

Nou... Nou... Dwarsgebakken watermeloen!

Jaani_Dushman 11 december 2009 11:16

Iedere vorm van genetische evolutie is het gevolg van een genetische afwijking.

backfire 11 december 2009 11:43

Citaat:

Dit is érg, joh. Dan heb je een genetische afwijking die je om de haverklap naar de koelkast doet lopen voor een pintje... en dan staat er Heineken in de frigo!

Medelijden.

Dronkoers 11 december 2009 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4487392)
Dit is érg, joh. Dan heb je een genetische afwijking die je om de haverklap naar de koelkast doet lopen voor een pintje... en dan staat er Heineken in de frigo!

Medelijden.

De Nederlanders die hier zitten zullen ongetwijfeld deftig bier in huis hebben, dankzij onze milde bijdrages van goede, en heel goede bieren :-P

...en als ze chauvinist willen zijn, hebben ze nog steeds de La Trappe ;-)

Scarabaeida 11 december 2009 12:46

Heineken staat tot bier als slettebotten staan tot schoeisel?

Dronkoers 11 december 2009 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 4487493)
Heineken staat tot bier als slettebotten staan tot schoeisel?

Heel goed gezien m'n beste :mrgreen:

Maximus Aurelius 12 december 2009 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4487495)
Heel goed gezien m'n beste :mrgreen:

??

HELEMAAL niet.

heineken staat tot bier als plastieken crocky sandalen tegen fuck me laarsjes

Dronkoers 12 december 2009 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4488628)
??

HELEMAAL niet.

heineken staat tot bier als plastieken crocky sandalen tegen fuck me laarsjes

Ik ken zoiets niet als "fuck me laarsjes"

Maximus Aurelius 12 december 2009 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4488635)

gij hebt ook niet veel verbeelding hé...

bon, ik kruip in mijne nest. tot volgende gelegenheid!

Svennies 12 december 2009 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4488635)

Euh..Ikke wel....destijds als 4 en 5 jarige kon ik het nooit nalaten om geregeld een plasje te maken in mijn grootvaders botten....

ik hoor hem nog altijd roepen "miljaarde nondegodverdoemme, heeft die smeerlap wéér in mijn botten gezeken"....:lol::lol:

skaldis 12 december 2009 09:05

Citaat:

Nederlandse jongeren zijn de zwaarste drinkers van Europa volgens psycholoog Carmen van der Zwaluw
In Groot-Brittannië zetten ze acties op tegen bingedrinking omdat hun jongeren de zwaarste drinkers van Europa zijn. In Duitsland hebben ze er geen problemen mee dat hun jongeren de zwaarste drinkers van Europa zijn. Hoogst waarschijnlijk leven de zwaarste drinkjongeren in Rusland of die kanten.
Elk land lijkt te denken dat zijn jongeren het meest drinken van de hele wereld.
Zoveel stupiditeit in de wereld. Je zou voor minder beginnen drinken als jongere.

Xenophon 12 december 2009 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4488719)
In Groot-Brittannië zetten ze acties op tegen bingedrinking omdat hun jongeren de zwaarste drinkers van Europa zijn. In Duitsland hebben ze er geen problemen mee dat hun jongeren de zwaarste drinkers van Europa zijn. Hoogst waarschijnlijk leven de zwaarste drinkjongeren in Rusland of die kanten.
Elk land lijkt te denken dat zijn jongeren het meest drinken van de hele wereld.
Zoveel stupiditeit in de wereld. Je zou voor minder beginnen drinken als jongere.

Je begint het patroon te snappen.

Neem bijvoorbeeld die Belgische uitvinder van het internet, een tijdje geleden was die hier op het nieuws, en trots dat we zijn.

Ondertussen heb ik op het BBC-nieuws ook zo een Engelse uitvinder van het internet gezien.

En daarna op het Duitse nieuws de Duitse uitvinder...

Jazeker 12 december 2009 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4489107)
Je begint het patroon te snappen.

Neem bijvoorbeeld die Belgische uitvinder van het internet, een tijdje geleden was die hier op het nieuws, en trots dat we zijn.

Ondertussen heb ik op het BBC-nieuws ook zo een Engelse uitvinder van het internet gezien.

En daarna op het Duitse nieuws de Duitse uitvinder...

Je weet toch dat Harley Davidson oorspronkelijk gemaakt werd door een BELG? Dat was Henri Davidse, suikernonkel van Bod Davidse. Nadien hebben dat allemaal zitten vervalsen. Maar laat uw BELGISCHE hart fier in uw borst kloppen!

vervreemdebelg 12 december 2009 16:02

Citaat:

Die Vlaamse massa die drinkt heb gewoon andere afwijkingen die niet toe te schrijven zijn aan serotonin.

De ware Cultuur van de Vlaming is zodanig dat ik er nog niet eentje tegengekomen ben die lol kan hebben zonder dat er alcohol aan te pas komt :roll:

Maximus Aurelius 12 december 2009 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg (Bericht 4489287)
Die Vlaamse massa die drinkt heb gewoon andere afwijkingen die niet toe te schrijven zijn aan serotonin.

De ware Cultuur van de Vlaming is zodanig dat ik er nog niet eentje tegengekomen ben die lol kan hebben zonder dat er alcohol aan te pas komt :roll:

Leer eerst schrijven, vooraleer je aan zelfverloochening begint.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be