![]() |
Kunt u goed kalm blijven?
Kunt u goed kalm blijven?
En zo ja, welke disciplines gebrukt u daarvoor? Of religies? Of filosofische overtuigingen? Of andere technieken? |
Ja. Zelfrelativering.
Soms ook niet. In dat geval: welgemikte kopstoten en verbale grofheden. |
Citaat:
|
Goed kalm blijven kan door je emoties te uiten en te plaatsen.
|
Citaat:
Slechte communicatie is goed voor 99% vd conflicten. De boel relativeren is denk ik een zeer wijze houding. |
denk aan "the bottom line" - de vraag stellen "wat zijn de mogelijke gevolgen?"
& "zijn die wenselijk ?" |
Citaat:
Door te relativeren en mijn zijn niet te laten verstoren door andermans overtuiging. Eens ge ruimere perspectieven aangereikt kreeg, is uw levenspad veel breder en gemakkelijker om op te manoeuvreren. Ik richt mijn bewustzijn op heel de battaclan dat verbonden is met een wijsheid ouder de mens. Is da geloof? Voor sommige wel, voor mij ernstige realiteit. IK BEN En ik zal altijd zijn, het oneidige doorheen. In een soep van geen vastheid, maar vorming naar steeds hogere perfectie. WE ARE BECOMING |
Verder denken dan het moment, nadenken over de gevolgen, u inleven in de andere persoon. Dat zijn dingen die voor mij werken.
|
Ieder mens heeft zijn breekpunt. Hoe goed je opvoeding, filosofie , religie enz.
Wat ik gemerkt heb als christen dat vergevingsgezindheid omdat je zelf vergeving hebt ontvangen voor alles door het Kruis en erkenning van je eigen zonde die grens tot dat breekpunt geweldig ver kan verleggen. Maar dit kan je niet aanleren , moet je ervaren. Aan te bevelen voor iedereen. |
Ge kunt ook ipv te vragen "Wat zou Jezus doen" vragen "Wat zou liefde doen".
Het Christen zijn is op zich niet de enige methode, noch DE methode :p |
Citaat:
|
Citaat:
Bedoel je soms dit ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je je kalmte verliest denk je daar niet meer aan. |
Citaat:
|
Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering
|
Citaat:
And action leads to change |
Ik heb ondervonden dat als kalm blijven niet helpt extreem geweld altijd de problemen oplost.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be