Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hypocriete Milquet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132507)

daiwa 11 december 2009 22:48

Hypocriete Milquet

Madam NON is verontwaardigd omdat de Vlaamse regering dreigt een belangenconflict in te roepen ivm maatregelen voor werklozen.
Als het dreigement van een belangenconflict toch wordt uitgevoerd is er volgens haar een zwaar politiek probleem.

Blijkbaar hebben die Franstalige profiteurs het alleenrecht om meerdere belangenconflicten in te roepen. :twisted:

born2bewild 11 december 2009 22:53

"Je trouve cela gravissime, c’est un problème politique majeur. Pour moi, c’est aussi grave que quelque chose qui touche �* BHV. J’espère que le parti qui compte dans ses rangs le premier ministre et le ministre-président flamand pourra ramener le gouvernement flamand �* la raison "

Eindelijk!

Busse87 11 december 2009 22:58

Ja .

Das al langer bekend dat die walen een uitzondering zijn .
Laat dat politiek probleem maar komen .
Dan gebeurt er nog eens iets ( allee dan staat er is iets anders in de gazet dan die zever over het klimaat )

DONG ZHUO 11 december 2009 23:05

wat "gravisime" is.............. is het feit dat een vuile garce gelijk Milquet aan het roer zit om den boel hier mee te besturen.... aléé in de war te sturen bedoel ik !

het laagste, meest crapuleuze, meest denigrerende woord dat er zou kunnen uitgevonden worden zal nog tekort schieten om de gekwadrateerde sletterigheid van dit onmens te verwoorden !:twisted:

solidarnosc 12 december 2009 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4488393)
Madam NON is verontwaardigd omdat de Vlaamse regering dreigt een belangenconflict in te roepen ivm maatregelen voor werklozen.
Als het dreigement van een belangenconflict toch wordt uitgevoerd is er volgens haar een zwaar politiek probleem.

Blijkbaar hebben die Franstalige profiteurs het alleenrecht om meerdere belangenconflicten in te roepen. :twisted:

Het verschil is uiteraard dat haar maatregelen zijn goedgekeurd door de federale regering waar CD&V en VLD deel van uitmaken (en als ik me niet vergis ook de sociale partners). Wat we hier zien is een belangenconflict van één regering waar CD&V deel van uitmaakt tegen een andere regering waar CD&V deel van uitmaakt. (Ofte hoe de Vlaamse regering haar interne problemen probeert op te lossen door de federale regering aan te vallen.)

giserke 12 december 2009 01:03

speurneus 12 december 2009 01:17

Dit gaat weer vlammen geven binnen de CD&V,..

guido 007 12 december 2009 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4488393)

Het ergste is dat wij dit slechts eenmaal kunnen, zij kunnen er daarentegen verschillende inroepen.

born2bewild 12 december 2009 09:43

De federalen bestoken, de vlaamse revering kan er maar beter mee beginnen en niet mee ophouden
de spa zal graag meedoen, tegen Hun ps kameraden in

mooi jaareinde

born2bewild 12 december 2009 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4488507)
Het verschil is uiteraard dat haar maatregelen zijn goedgekeurd door de federale regering waar CD&V en VLD deel van uitmaken (en als ik me niet vergis ook de sociale partners). Wat we hier zien is een belangenconflict van één regering waar CD&V deel van uitmaakt tegen een andere regering waar CD&V deel van uitmaakt. (Ofte hoe de Vlaamse regering haar interne problemen probeert op te lossen door de federale regering aan te vallen.)

Het verschil is dat de cdh marginaal is en kan perfect overboord gegooid worden

Zwartengeel 12 december 2009 10:03

Citaat:

Een federale regering waar de Vlamingen tot nader order nog altijd in de minderheid zijn.

Fieseler 12 december 2009 10:06

Belachelijke Vlamingen.
Na het belangenconflict (oftwel een zoveelste: "hou ons tegen of we houden ons woord") wordt het voorstel Milquet gewoon uitgevoerd.
BHV daarentegen zal óf niet worden gesplitst (federale kieskring) óf het zal Vlaanderen geld én grond kosten.

Maar alla...we zijn toch met onze "doctrine" in beeld geweest...

Den Ardennees 12 december 2009 10:11

Citaat:

ik begrijp niet goed waarop je doelt met het zinnetje dat ik markeerde.

Wat er ook van zij, de uitleg van de Vlaamse Regering die ik gisteren hoorde om het belangenconflict in te roepen, leek me onderbouwd. Het is mijns inziens dan ook van de pot gerukt door Milquet om dit een "communautair conflict" te noemen.

Johan217 12 december 2009 11:09

Als die maatregel zo sterk indruist tegen de belangen van het Vlaamse gewest, had ze nooit mogen worden goedgekeurd! Dit toont nog maar eens aan hoe slecht de Vlaamse politici op het federale niveau kunnen onderhandelen. Dat belooft...

dominatrix 12 december 2009 11:16

Ze zijn daar inderdaad slecht in onderhandelen, wat niet kan gezegd worden van toegeven...

Maar goed, nog maar eens een dossier dat linea recta op ramkoers richting federaal gaat. Samen met het vernietigen van de regularisatie nota belooft dit nog 'vonken en vuur' te geven tegen de Belgische constructie...

Tavek 12 december 2009 11:18

Gewoon politiekers die mekaar willen kloten. Dit heeft niks te maken met algemeen belang.

Jazeker 12 december 2009 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4488746)
Belachelijke Vlamingen.
Na het belangenconflict (oftwel een zoveelste: "hou ons tegen of we houden ons woord") wordt het voorstel Milquet gewoon uitgevoerd.
BHV daarentegen zal óf niet worden gesplitst (federale kieskring) óf het zal Vlaanderen geld én grond kosten.

Maar alla...we zijn toch met onze "doctrine" in beeld geweest...

En we pikken 300.000 asielzoekers op. Geen belangenconflict daar...

guido 007 12 december 2009 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4488745)
Een federale regering waar de Vlamingen tot nader order nog altijd in de minderheid zijn.

Yep, dat is gewoonweg misdadig.

guido 007 12 december 2009 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4488813)
Gewoon politiekers die mekaar willen kloten. Dit heeft niks te maken met algemeen belang.

Dat geloof je toch zelf niet.

dominatrix 12 december 2009 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4488817)
En we pikken 300.000 asielzoekers op. Geen belangenconflict daar...

"gepubliceerd op 07 december 2009 om 11:03

Vlaanderen mag niet lijdzaam toezien hoe door Wallonië wordt opgelicht

Vlaams Belang dient voorstel van resolutie in waarin Vlaamse regering wordt opgeroepen een belangenconflict in te dienen tegen de federale asielzoekerszwendel"

http://www.filipdewinter.be/88-asiel...an-vlaams-ocmw

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be