Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Alexander De Croo wordt voorzitter Open VLD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132544)

solidarnosc 12 december 2009 17:44

Alexander De Croo wordt voorzitter Open VLD

Citaat:

Alexander De Croo wordt voorzitter Open VLD

Alexander De Croo wordt voorzitter Open VLD za 12/12/2009 - 17:28
Alexander De Croo wordt de nieuwe voorzitter van Open VLD. In de tweede ronde van de voorzittersverkiezingen haalde hij het van Marino Keulen. De derde kandidaat, Gwendolyn Rutten, was vorige week al afgevallen.

De Croo behaalde rond de 2.000 stemmen meer dan Marino Keulen. Later meer.

solidarnosc 12 december 2009 17:47

Tekenend voor Open VLD en de partijpolitiek in Vlaanderen in het algemeen mijn gedacht ofte hoe een anti-"establishment" kandidaat met de naam De Croo vanuit nergens de voorzitter wordt van één van de minst kleine partijen van Vlaanderen.

laurensje 12 december 2009 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4489465)
Tekenend voor Open VLD en de partijpolitiek in Vlaanderen in het algemeen mijn gedacht.

Waarom, als ik vragen mag?

Shadowke 12 december 2009 17:49

mai 2.000 stemmekes ma.
betekent dat de partijpolitiek in Vlaanderen wel degelijk langzaam aan het veranderen is.

maar voor de federale van 2011 zal de VLD zwaar de boot ingaan!
samen met SP.a en CDV!

1207 12 december 2009 17:50

dat heeft de top dan goed gearrangeerd hé. alle zoontjes zijn gelanceerd

solidarnosc 12 december 2009 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laurensje (Bericht 4489475)
Waarom, als ik vragen mag?

Omdat er in Vlaanderen (en in minder mate Wallonië) meer zonen en dochter van op belangrijke posities zitten in partijen dan in de rest van Europa samen.

solidarnosc 12 december 2009 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 4489483)

Ik denk dat de top liever Keulen had. Vandaar mijn opmerkingen over de anti-establishment kandidaat........ De Croo.

solidarnosc 12 december 2009 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4489476)
mai 2.000 stemmekes ma.
betekent dat de partijpolitiek in Vlaanderen wel degelijk langzaam aan het veranderen is.

maar voor de federale van 2011 zal de VLD zwaar de boot ingaan!
samen met SP.a en CDV!

Och. Het mag zwart op wit vaststaan dat CD&V een dekmantel is voor een internationaal drugsnetwerk dan hoeft dit nog geen electorale gevolgen te hebben.

Marlboro 12 december 2009 18:00

Haha,arrogante keulen op z'n bek,goede zaak se.

Max van Dietschland 12 december 2009 18:06

Goede zaak, ik had gehoopt dat Alexander zou winnen :twisted:

Nu kunnen we de ware aard van die partij veel beter zien. Keulen was eerder een hypocriet figuur. Met de recht toe, recht aan figuur van een Alexander De Croo zullen we veel beter zien wat de VLD te bieden heeft:

- donkerblauw asociaal liberalisme / kapitalisme
- onvoorwaardelijke getrouwheid aan de koning en het Belgische vaderland
- goede relaties met, lees waterdrager van, het zuiden des lands...

Pietje 12 december 2009 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4489506)
Ik denk dat de top liever Keulen had. Vandaar mijn opmerkingen over de anti-establishment kandidaat........ De Croo.

De Croo wil imo terug een meer donkerblauwe VLD, om misschien ex-kiezers van bij De Decker terug weg te halen. Vandaar misschien de leden hun keuze.

Max van Dietschland 12 december 2009 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4489506)

Uiteraard Keulen kon in 2011 op zijn zogezegde Vlaamse borst kloppen en zo wat stemmen inwinnen. Niet alle kiesvee is even slim.

Max van Dietschland 12 december 2009 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 4489483)

Na Mathias en Jacques is nu Alexander aan de beurt. Een nieuw triumviraat van Johnny's (met of zonder Marino's) is geboren. :lol:

kelt 12 december 2009 18:27

Je moet de O-VLD nageven dat ze op een ordentelijke manier hun voorzitter gekozen hebben.iets waar andere partijen best eens mogen naar kijken.Geen "Oost-Duitse" scores meer.Het concept van enkele kandidaat voorzitters mét hun running-mates vind ik erg aantrekkelijk,er wordt echt op een "team" gestemd,en niet op een godheid wiens edicten straks op de partijraad en de militanten zullen nederdalen....

Zwartengeel 12 december 2009 18:32

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4489465)
Tekenend voor Open VLD en de partijpolitiek in Vlaanderen in het algemeen mijn gedacht ofte hoe een anti-"establishment" kandidaat met de naam De Croo vanuit nergens de voorzitter wordt van één van de minst kleine partijen van Vlaanderen.

De Croo... 'the name you know...'

Bijlage 61174

solidarnosc 12 december 2009 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4489530)
Goede zaak, ik had gehoopt dat Alexander zou winnen :twisted:

Nu kunnen we de ware aard van die partij veel beter zien. Keulen was eerder een hypocriet figuur. Met de recht toe, recht aan figuur van een Alexander De Croo zullen we veel beter zien wat de VLD te bieden heeft:

- donkerblauw asociaal liberalisme / kapitalisme
- onvoorwaardelijke getrouwheid aan de koning en het Belgische vaderland
- goede relaties met, lees waterdrager van, het zuiden des lands...

Allé alles om van de VLD opnieuw de grootste partij van Vlaanderen te maken. ;-)

JP Coen 12 december 2009 18:50

De Belgicisten hebben gewonnen.
De verkiezingen zijn geweest ,maar de verdeeldheid in de VLD is groot.
Belgie is een land ,dat geregeerd wotdt door regenten- families.
Zo heeft de Croo-familie haar macht bestendigd en heeft de oude garde gewonnen,
Conservatisme en Belgicisme van de VLD ,zal de komende jaren de hoodlijnen van de VLD worden.
Mensen die meer Vlaamsgezind zijn en verandering willen, kunnen beter overstappen naar LDD of NVA

dominatrix 12 december 2009 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 4489515)
Haha,arrogante keulen op z'n bek,goede zaak se.

Iets zegt mij dat die dan toch niet zoooooo veel vriendjes heeft binnen de vld... zeg nu zelf: Uw partij liever toevertrouwen aan iemand die nog niets bewezen heeft in de politiek dan aan een 'kopstuk'? Dan is het toch wel al erg he!

Maarja, laten we ons vooral geen illusies maken. Baas is en blijft het triumviraat: Vrhfst, dewael en napoleon de gucht.

Misschien dat ze nu nog een openlijker Belgicistisch discours kunnen gaan varen onder vice-hofnar-decroo-jr.

dominatrix 12 december 2009 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 4489623)
De Belgicisten hebben gewonnen.
De verkiezingen zijn geweest ,maar de verdeeldheid in de VLD is groot.
Belgie is een land ,dat geregeerd wotdt door regenten- families.
Zo heeft de Croo-familie haar macht bestendigd en heeft de oude garde gewonnen,
Conservatisme en Belgicisme van de VLD ,zal de komende jaren de hoodlijnen van de VLD worden.
Mensen die meer Vlaamsgezind zijn en verandering willen, kunnen beter overstappen naar LDD of NVA

Vlaams gezinden naar ldd... wat gaan die daar doen? Op bouckaert na zit je daar onder ondervoorzitter en geldschieter eerste klas Sabbe. Zo Belgicistisch als het maar zijn kan weet je wel?

JP Coen 12 december 2009 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4489538)
Uiteraard Keulen kon in 2011 op zijn zogezegde Vlaamse borst kloppen en zo wat stemmen inwinnen. Niet alle kiesvee is even slim.

Blijkbaar kiest een meederheid van de VLD niet voor Vlaanderen maar voor Belgie. gewoon doorgaan zoals het altijd is gegaan, totdat het schip zinkt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be