Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De verbanning van 'De Prof' op Pi (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132569)

De Prof 13 december 2009 20:51

De verbanning van 'De Prof' op Pi

Ik merk dat er hier toch wat forumleden zijn die vroeger op Pi actief waren.
Die mij daar nog van kennen en verontwaardigd zijn dat ik daar definitief verbannen ben.
Ik wil daar wel ff een woordje uitleg over geven.

De prof is op Pi jaren actief geweest, van in de tijd dat het nog een forum was met ‘blauwe balken”. Ik werd er op handen gedragen door de VB’ers omdat ik me in veel van hun standpunten kon terug vinden.
Moderator en VB'er Blauwvoet stuurde me zelfs Pm’s om me te waarschuwen bij schrijffouten, omdat de tegenstanders dit zouden aan grijpen om me proberen te kelderen.
Achteraf is gebleken hoe hypocriet de man is, vanaf ik in het ‘verkeerde’ kamp zat draaide de rollen om, en schepte hij er plezier in wanneer VB’ers me konden vernederen op schrijffouten.

Ik durf de hand ook in eigen boezen steken, en zal dus mijn “fouten” even opsommen.

Men eerste ban was jaaaaaren geleden toen Maarten Malaise het daar nog voor het zeggen had. Ik had voor de grap een dubbel nickname aangemaakt op naam van (punt)”.”the piano
Niet dat het veel te betekenen had, ik heb er hooguit een paar berichten mee geplaatst, om wat te plagen. Nu ja, het was een zware fout, en kreeg een ban van 24 uur, als ik het goed voor heb. Ik heb deze “misdaad” dan nooit meer herhaalt.

Zo bleef ik zeker 4 , 5 jaar of mss wel langer zuiver van welke opmerking ook.
Het begon te kantelen na de gemeenteraadsverkiezingen, het Vb haalde niet het betoogde resultaat en ik uitte kritiek. In begin hadden de VB’ers geen bezwaar, ze dachten dat gaat wel over. Het VB trok volgens mij geen lessen na die verkiezing, daarom bleef ik kritiek spuien.
Tot groot ongenoegen daar, want je kan beter een ‘linkse’ zijn die kritiek uit, dan een rechtse
kiezer die men ‘verliest’.
Op een geven ogenblik liepen de spanningen op, ik kreeg van Dina een per PM verwittiging.
Hier beging ik de tweede “zware fout”, ik was zo boos dat ik de PM publiek maakte.
En men zag nu schoon de kans om me ‘op te ruimen. Prompt een verbanning.

Oké, een PM openbaar maken is tegen het reglement, ik excuseerde me. En vroeg de ban op te heffen. Wat ook gebeurde.
Maar dat was tegen de verwachtingen van de VB’ers aldaar, ‘De Prof’ zen kritiek was men spuugzat. Ik werd bestempeld als een provocateur, een ruziestoker, enz…
Echter de moderatie vond geen reden om terug te verbannen.
Tot op een bepaald ogenblik een forummer openlijk opriep dat ik allang van het forum moest gegooid zijn. Ik maakte daar een opmerking over op het forum, en de moderator gaf de persoon ( een VB’er) die opriep tot verbanning een waarschuwing. (om wss aan te tonen dan ook VB'ers op de vingers kunnen getikt worden)
De man een vaste en veelvuldige poster bleef weg, omdat hij geen gelijk had gekregen.
Nu werd er geïnsinueerd, door de andere VB’ers, dat Antsisos die vrijwillig wegbleef, zogezegd verbannen was, en ik, de boeman gewoon met rust gelaten werd..Wat totaal onjuist was!
Toen ontplofte de boel
Een zekere Thomas O’Malley , trok het voortouw en zou me eens een lesje leren.
Hij dreef me in het nauw, tot ik zeer boos werd, zonder direct gevolg, maar hij sleepte zowat alle VB’ers mee, om aan te tonen dat ‘het forum’ niet leefbaar meer was met mij. Het was zowat met zen allen tegen mij.
Blauwvoet en Dina stonden onder zware druk.
Ik zag ook in dat het zo niet verder kon, en een zekere VB’er ‘Moedertje’ vroeg me om er mee op te houden en terug op een normale manier te discuteren. Ik was daarmee akkoord, echter met één opmerking. Het moet van “twee” kanten komen. ( Lees de laatste berichten van ‘De Prof’ op Pi er maar eens op na!!)
Dat was blijkbaar niet naar de zin van de moderatie, alle “schuld” van de onenigheid lag aan mij en niemand anders. Tenminste, dat kon ik enkel opmaken aan het resultaat. Nog geen uur later ZONDER enige verwittiging of wat dan ook kreeg ik de vermelding : Je bent definitief verbannen van dit forum.

btw, dat er met twee maten en gewichten daar op het forum gemodereerd daar mag je zeker van zijn. Een zeker Toverzicht plaatse mss twee maar toch zeker één PM van Dina ( ook over een verwittiging) op het forum. Ze kreeg wss een waarschuwing en daar bleef het bij. Voor ‘De Prof’ was deze overtreding goed voor een verbanning van onbepaalde duur.
Nu weten jullie in grote lijnen van hoe men daar te werk gaat.

En dan zwijg ik nog over topic’s van mij die men liet ‘verdwijnen’, PM discussies met Moderator Blauwvoet, die hij op een arrogante manier misbruikte om topic’s van mij te sluiten enz…

Derk de Tweede 13 december 2009 21:09

Iedereen is weleens een keertje stout!...8-)

skaldis 13 december 2009 21:33

Ach wat we halen het einde van deze eeuw toch niet meer.

Den Ardennees 13 december 2009 21:36

maar kom Prof, wat die PM's betref, het moet de druppel geweest zijn die de emmer deed overlopen.

Eén van de problemen van PI was dat er op het einde bijna alleen maar VB'ers meer waren, we hebben daar iets aan trachten te doen, maar tevergeefs. Onder die omstandigheden stond de moderatie natuurlijk onder zware druk. Maar vergeet toch maar niet dat ook notoire VB'ers als Vicky en Knut Noordland (heimwee vervult ons hart) werden gebannen, dat moet al rond 2004 geweest zijn. Je redenering gaat dus niet helemaal op.

Nu ja, hoe het daar de laatste jaren is, weet ik niet, want ik ben er al zolang niet meer geweest, maar van Blauwvoet en Dina kan ik persoonlijk alleen maar goed vertellen...

Raf 13 december 2009 22:04

Een vluchteling die van het riool van het internet naar hier komt. Stel je voor zeg... Meestal is het omgekeerd.

Xenophon 13 december 2009 22:04

Erg, heel erg.

Den Duisteren Duikboot 13 december 2009 22:10

Om het met de vaderlijke raad van Herman van Rompuy te zeggen: sla die bladzijde om.

Den Ardennees 13 december 2009 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4491328)
Om het met de vaderlijke raad van Herman van Rompuy te zeggen: sla die bladzijde om.

ik herinner me dat je moord en brand schreeuwde toen Blauwvoet moderator werd, maar uiteindelijk moest toch iémand het doen, en zoals ik boven al stelde: ook Vicky en Knut zijn eruitgevlogen.

Den Duisteren Duikboot 13 december 2009 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4491333)
ik herinner me dat je moord en brand schreeuwde toen Blauwvoet moderator werd, maar uiteindelijk moest toch iémand het doen, en zoals ik boven al stelde: ook Vicky en Knut zijn eruitgevlogen.

Dat was ook een regelrechte schande, maar ik maak mij daar niet meer druk om: ik zit nu hier en ik zit hier goed.

Vicky is zelf opgestapt. Knut Noordland post daar nog steeds.

Den Ardennees 13 december 2009 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4491342)
Dat was ook een regelrechte schande, maar ik maak mij daar niet meer druk om: ik zit nu hier en ik zit hier goed.

Vicky is zelf opgestapt. Knut Noordland post daar nog steeds.

No way, Knut is nog een paar keer teruggekomen onder een andere nick, maar telkens opnieuw gebannen, uiteindelijk heeft hij -om het met jouw woorden te zeggen- zijn ware thuis gevonden in de smeulende beerput van Vlaanderen-Actueel.

Hoe Blauwvoet modereerde, daar kan ik me niet over uitspreken, want in die periode had ik minder tijd, en kwam ik nog weinig op het forum, maar van Dina kan geen kwaad gezegd worden. Ook Condor was moderatie op het beste niveau.

Beter alleszins dan hier, waar je geen scheet mag laten of je krijgt een ban:roll:

Den Ardennees 13 december 2009 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4491316)
Een vluchteling die van het riool van het internet naar hier komt. Stel je voor zeg... Meestal is het omgekeerd.

:evil:

Raf 13 december 2009 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4491372)
:evil:

Scheelt er iets?

bgf324 13 december 2009 23:12

Wat een drama

Bovenbuur 13 december 2009 23:14

Fijn, naast "ik ben hier weg"-topics nu ook "ik ben daar weg"-topics.

toccata 13 december 2009 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4491385)
Fijn, naast "ik ben hier weg"-topics nu ook "ik ben daar weg"-topics.

:rofl:

Den Duisteren Duikboot 13 december 2009 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4491347)
No way, Knut is nog een paar keer teruggekomen onder een andere nick, maar telkens opnieuw gebannen, uiteindelijk heeft hij -om het met jouw woorden te zeggen- zijn ware thuis gevonden in de smeulende beerput van Vlaanderen-Actueel.

Vlaanderen-Actueel bestaat bij mijn weten allang niet meer. En Knut? "Knut Leeft" is niet toevallig zijn recentste verschijningsvorm...

De Prof 13 december 2009 23:31

[quote=Den Ardennees;4491279]maar kom Prof, wat die PM's betref, het moet de druppel geweest zijn die de emmer deed overlopen.

Dit begrijp in niet goed.
Suggereer je nu dat mijn pm's de oorzaak zijn van een verbanning, dat zou iets nieuw zijn.8O

Citaat:

Eén van de problemen van PI was dat er op het einde bijna alleen maar VB'ers meer waren, we hebben daar iets aan trachten te doen, maar tevergeefs.

... met dit verschil dat Pi 'nu' nog leeft van een 3 man en een paardenkop.

Citaat:

Dat is nu nog Onder die omstandigheden stond de moderatie natuurlijk onder zware druk. Maar vergeet toch maar niet dat ook notoire VB'ers als Vicky en Knut Noordland (heimwee vervult ons hart) werden gebannen, dat moet al rond 2004 geweest zijn. Je redenering gaat dus niet helemaal op.
Waar jij nu over spreekt zou dus van zo'n vijf jaar geleden zijn.
Toen was Blauwvoet nog geen moderator, en Dina een bleuke :lol:
Het zou me zeer verwonderen dat "zij" Knut en Vicky toen al zou verbannen hebben. Hoewel Vicky...

Citaat:

Nu ja, hoe het daar de laatste jaren is, weet ik niet, want ik ben er al zolang niet meer geweest, maar van Blauwvoet en Dina kan ik persoonlijk alleen maar goed vertellen...
Zolang je aan "de goede kant" staat heb je er weinig problemen mee.
Ik heb daar meer dan 10.000 berichten geplaatst, waarvan mss een 10 tal van 'bedenkelijke aard'. weegt dat op om iemand definitief te verbannen?

De Prof 13 december 2009 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4491316)

Zoals ik eerder schreef, aan "links gespuis" hebben ze daar een hekel, maar als een 'rechts' iemand hen de rug keert. Ben je de duivel. ;-)

SDX 13 december 2009 23:42

Prof, kijk eens door dit:

i.p.v. steeds door dit:

Soms zie je daarbuiten leuke dingen.

Now get on with your life...

De Prof 13 december 2009 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4491328)

Ach, ik ben ondertussen dat politiek forummen een beetje verleerd, waar ik niet rouwig om ben. ;-)

Soms doet een ban zelfs deugd, om even stoom af te blazen, maar iemand volledig uitsluiten op een politiek forum, omdat je even buiten de lijntjes kleurt. Zegt meer over de moderator dan over de gebruiker ervan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be