Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Omstreden handboek geeft tips voor doden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132650)

djimi 15 december 2009 12:08

Omstreden handboek geeft tips voor doden

http://knack.rnews.be/nieuws/wereld/...icle43803.html

Omstreden handboek geeft tips voor doden van niet-Joden

15/12/2009 09:12

...

Sinds de verschijningsdatum, enkele weken geleden, vliegt zijn moordhandboek Toraht Ha Melech (De koning van de Thora) van de Israëlische rabbijn Yitzhak Shapiro de deur uit. Het wordt zelfs aanbevolen door verscheidene prominente rabbijnen.

Volgens Shapiro, de voorzitter van de Talmoedhogeschool 'Od Yosef Chai' in de illegale Joodse nederzetting Yitzhar, op de Westelijke Jordaanoever, is het antwoord op de vraag welke niet-Joden mogen worden vermoord eenvoudig.

...

'Gojim' die het land voor zichzelf opeisen, die helpen om Joden te vermoorden, die schadelijke blasfemie verspreiden, of die door hun meningsuiting de soevereiniteit van Israël verzwakken, zijn een bedreiging voor het vaderland. En dus mag je ze doden, zelfs als zij niet verantwoordelijk zijn voor de bedreigende situatie.

Hij gaat nog een stap verder: "Zelfs (niet-Joodse) baby's en kinderen mag je doden, als duidelijk is dat zij zullen opgroeien en ons bedreigen, en als je een slechte leider kunt dwingen om zijn wrede acties te staken door zijn kinderen te vermoorden."

Het boek veroorzaakte een golf van verontwaardiging en afgrijzen in religieuze Israëlische kringen. Rabbijn Hank Skirball, de voorzitter van Hiddush, een organisatie die religieuze vrijheid en gelijkheid nastreeft, meent dat Shapiro's boek slechts het standpunt van de ultrarechtse, extreemreligieuze Joden vertegenwoordigt.

"Ik denk dat de meeste Joden het niet ernstig nemen", zegt hij. "Het geeft Joden verregaande vrijheden om mensen met wie ze het oneens zijn te vermoorden. Dit is in strijd met de Joodse wet en het grondbeginsel van Pikuach Nefesh, het principe om menselijk leven te redden."

...

Volgens recente rapporten van de Israëlische mensenrechtenorganisatie Btselem is er een verontrustende stijging van het gebruik van gewapend geweld van Joodse kolonisten tegen Palestijnen en Palestijnse eigendommen, met de bedoeling hen angst aan te jagen of te bestraffen.

Wekelijks zijn er incidenten waarbij Palestijnen worden geslagen of mishandeld, olijfboomgaarden worden ontworteld en huizen in brand gestoken. Groepen kolonisten betonen openlijk hun steun aan deze acties.

...

-------------------------------------------------------------------------------------

De vetgedrukte passages vind ik méér dan zomaar 'verontrustend', de rest is dat echter niet veel minder.

Moet tegen de verspreiding van dat 'handboek' iets worden ondernomen, en zo ja, w�*t?

Is het al voldoende kritische stemmen een breder platform aan te bieden, en is dat zonder gevaar?

M�*g op dat handboek wel kritiek worden geleverd?

Stellen diegenen die hier in deze draad komen discussiëren zich nu bloot aan eventuele wraak-acties door de volgelingen/adepten van de heer Shapiro?

Ik ben benieuwd.

straddle 15 december 2009 13:01

Goed dat je eindelijk ook eens de keerzijde van de medaille blootlegt. Spijtig dat het moet duren tot Knack er eens iets over zegt.

Het mag dan wel extreem gedachtengoed zijn wat je hier blootlegt, desalniettemin filtert het intussen wel door naar de brede (joodse) maatschappij in wat mildere vorm. Je zal wel merken dat - op de keper beschouwd - eerlijke en onderbouwde kritiek geven op de door u genoemde zaken veel gevaarlijker is dan het overvloedig kakken en kotsen op de islam en de profeet, zoals dat op dit forum gebeurt.

djimi 15 december 2009 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4493905)
Goed dat je eindelijk ook eens de keerzijde van de medaille blootlegt. Spijtig dat het moet duren tot Knack er eens iets over zegt.

Het mag dan wel extreem gedachtengoed zijn wat je hier blootlegt, desalniettemin filtert het intussen wel door naar de brede (joodse) maatschappij in wat mildere vorm. Je zal wel merken dat - op de keper beschouwd - eerlijke en onderbouwde kritiek geven op de door u genoemde zaken veel gevaarlijker is dan het overvloedig kakken en kotsen op de islam en de profeet, zoals dat op dit forum gebeurt.

Dat zijn toch twee activiteiten die ik bij voorkeur in het daartoe speciaal ontworpen 'kleine kamertje' verricht.

Verder hoeft u echt niet te denken dat ik een zionist zou zijn, of veel begrip kan opbrengen voor terroristen, aan welke kant die zichzelf ook mogen situeren.

Lees er de discussies over 'Gaza' van eind 2008/begin 2009 maar eens op na.

Johan Bollen 15 december 2009 16:07

Ik vraag me af hoe de reakties zouden geweest zijn moest de situatie omgekeerd geweest zijn, iemand die schrijft hoe je Joden hoort te doden of hun kinderen in plaats van te gaan stemmen. Nu is het in het beste geval slechts een of andere 'extremist' die we niet te serieus moeten nemen blijkbaar.

Ik lees dat in Israël het fundamentalisme in opkomst is met bv. de implementatie van rabijnse gerechtshoven. Israël zou op weg zijn een soort van theocratie te worden, een spijtige evolutie die het extremisme zal aanwakkeren en de mensenrechten niet ten goede zal komen vrees ik.

backfire 15 december 2009 16:15

Dit bewijst alleen maar dat fundamentalisme (vooral religieus aangevuurd) langs elke zijde verachterlijk is.

djimi 15 december 2009 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4494164)
Dit bewijst alleen maar dat fundamentalisme (vooral religieus aangevuurd) langs elke zijde verachterlijk is.

Bleef het daar maar bij!

Veel erger is dat het ook erg gevaarlijk blijkt te zijn, om niet te zeggen dodelijk.

En in 'moeilijke tijden' nog eens erg aantrekkelijk bovendien.

Als homo sapiens sapiens begint te panikeren ziet het er alleszins niet erg pluis uit.

Bertie 15 december 2009 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4494164)

Ja ook langs de atheïstische zijde: vorige jaar in de Amerikaanse staat Californië (en dit jaar in Maine) hebben homo's de oorlog verklaard op hetero's en zijn nu al een jaar bezig met gewelddadige acties. Net als de bovengenoemde rabbijnen gebruiken de homo-gangsters ook uitgebreide handleidingen, zwarte lijsten, kaarten en allerlei andere materiaal. Zelfs de FBI is ingeschakeld tegen deze groeiende geweld van homoseksuele terroristen
.

djimi 15 december 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4494413)
Ja ook langs de atheïstische zijde: vorige jaar in de Amerikaanse staat Californië (en dit jaar in Maine) hebben homo's de oorlog verklaard op hetero's en zijn nu al een jaar bezig met gewelddadige acties. Net als de bovengenoemde rabbijnen gebruiken de homo-gangsters ook uitgebreide handleidingen, zwarte lijsten, kaarten en allerlei andere materiaal. Zelfs de FBI is ingeschakeld tegen deze groeiende geweld van homoseksuele terroristen
.

U heeft daar ongetwijfeld betrouwbare bronnen voor.
Het zou wel fijn zijn mocht u die ons even willen opgeven.

Dank u voor de moeite,

djimi

Bertie 15 december 2009 18:50

Zal de Joodse gemeenschap duidelijker naar buiten gaan treden? Zullen de opperrabbijnen van de Belelux (én uiteraard spreekbuis nr.1 Michael Freilich van Joods Aktueel) hun verantwoordelijkheid nemen en dergelijk actie in de bezette gebieden afkeuren? I'm not holding my breath.

Bertie 15 december 2009 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4494417)
U heeft daar ongetwijfeld betrouwbare bronnen voor.
Het zou wel fijn zijn mocht u die ons even willen opgeven.

Dank u voor de moeite,

djimi

Hier is een reportage van Chuck Norris over de recente geweldadige actie van homofielen in Californie en de bijbehorende nieuwe trend: geweld en terrorisme worden beschouwd als legitieme strijdmiddelen.

djimi 15 december 2009 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4494464)
Hier is een reportage van Chuck Norris over de recente geweldadige actie van homofielen in Californie en de bijbehorende nieuwe trend: geweld en terrorisme worden beschouwd als legitieme strijdmiddelen.

OK, dat is dan toch al 'iets'.

Is Chuck Norris de énige bron?

Zijn er misschien al gerechtelijke procedures opgestart?

Xenophon 15 december 2009 21:16

Die homo's gaan nog verschieten als den Chuck zich gaat moeien, het zal rap gedaan zijn.

Pietje 15 december 2009 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4494464)

als je een acteur wilt citeren, citeer dan tenminste een goede acteur.

Xenophon 15 december 2009 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4494606)
als je een acteur wilt citeren, citeer dan tenminste een goede acteur.

Noem er is ene Pietje?

Die beter is dan den Chuck bedoel ik.

Johan Bollen 15 december 2009 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4494614)
Noem er is ene Pietje?

Sean Penn bijvoorbeeld.

Pietje 15 december 2009 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4494614)
Noem er is ene Pietje?

Ik moet heel erg lang zoeken om een acteur te vinden die slechter is dan Norris.

Johan Bollen 15 december 2009 23:00

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4494413)
Ja ook langs de atheïstische zijde: vorige jaar in de Amerikaanse staat Californië (en dit jaar in Maine) hebben homo's de oorlog verklaard op hetero's en zijn nu al een jaar bezig met gewelddadige acties.

Xenophon 15 december 2009 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4494655)
Sean Penn bijvoorbeeld.

Allez Johan, blijf ernstig.

Xenophon 15 december 2009 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4494658)
Ik moet heel erg lang zoeken om een acteur te vinden die slechter is dan Norris.

Allez Piet, alle Vlaamse "akteurs" zijn allemaal al slechter...

kgeefgenefok 16 december 2009 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4494896)
Allez Piet, alle Vlaamse "akteurs" zijn allemaal al slechter...

Deze francofone strandjanet vergeten? ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be