Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Toch straf é (https://forum.politics.be/showthread.php?t=13267)

illwill 3 mei 2004 23:50

Toch straf é dat bij programma's waar ze agenten volgen bij hun patroulle dat het voor 90% draaid rond marokanen of turken. Of filterd men bij deze programma's alle blanke mensen en hun problemen eruit misschien? :lol:

circe 4 mei 2004 06:00

Volgens mij is dat maar een "gevoel" hoor. :wink:

Herman Desmedt ©HD 4 mei 2004 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Volgens mij is dat maar een "gevoel" hoor. :wink:

Een "misleidende" perceptie

dorus 4 mei 2004 09:02

Puur toeval. Geen statistische waarde! :wink:

illwill 4 mei 2004 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus

Puur toeval? Elke avond opnieuw? Lol laat me niet lachen é.
Voor jou misschien geen waarde maar voor steeds meer Vlamingen wel gelukkig.

dorus 4 mei 2004 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus

Puur toeval? Elke avond opnieuw? Lol laat me niet lachen é.
Voor jou misschien geen waarde maar voor steeds meer Vlamingen wel gelukkig.

Emoticon niet gezien? :wink: :wink: :wink:

Gentenaar 4 mei 2004 14:06

Misschien tijd voor een programma over achtervolging van fiscale fraudeurs? Zien welke nationaliteit die hebben. Of is dat geen criminaliteit?

Bobke 4 mei 2004 14:06

Citaat:

Toch straf é dat bij programma's waar ze agenten volgen bij hun patroulle dat het voor 90% draaid rond marokanen of turken. Of filterd men bij deze programma's alle blanke mensen en hun problemen eruit misschien? :lol:

:idea: Dat komt omdat ze fotogenieker zijn.

Dixie 4 mei 2004 14:21

Citaat:

Toch straf é dat bij programma's waar ze agenten volgen bij hun patroulle dat het voor 90% draaid rond marokanen of turken. Of filterd men bij deze programma's alle blanke mensen en hun problemen eruit misschien?
hoe das ook nie waar he want de meeste slachtoffers zijn toch blank

franke fritz 4 mei 2004 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Misschien tijd voor een programma over achtervolging van fiscale fraudeurs? Zien welke nationaliteit die hebben. Of is dat geen criminaliteit?

geen slecht idee.
hangt volgens mij ook af in welke wijk ze de patroulle volgen.

iemand al zware voet gezien? dat zijn voornamelijk witte mensen. kunne we daaruit concluderen dat alle belgen doodrijders zijn?
ik betwijfel het

illwill 4 mei 2004 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar

Mij goed! Waarom zou dat geen criminaliteit zijn?

illwill 4 mei 2004 16:00

[size=6][size=24]WAAROM BEGINT MEN NU WEER MET ALLE TE ZEGGEN? IS ER IEMAND HIER DIE ALLE MIGRANTEN HEEFT BESCHULDIGD VAN IETS?[/size][/size]

S. 4 mei 2004 17:48

Citaat:

In dat soort programma's gaat het om een speciale soort van misdrijven (programma's over een ander soort misdrijven zouden andere daderprofielen opleveren), waarbij jongeren met deze achtergrond inderdaad oververtegenwoordigd zijn. Wat stel je voor deraan te doen?

Raf 4 mei 2004 17:53

Citaat:

Dat is omdat jij alleen ziet wat je wil zien.

illwill 4 mei 2004 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:

In dat soort programma's gaat het om een speciale soort van misdrijven (programma's over een ander soort misdrijven zouden andere daderprofielen opleveren), waarbij jongeren met deze achtergrond inderdaad oververtegenwoordigd zijn. Wat stel je voor deraan te doen?

En waar klaagt de burger volgens jou over dan?

Trouwens ik wist niet dat agenten die patroulleren enkel speciale interventies moesten doen? Welke agenten doen dan niet speciale soort interventies? OF welke feiten versta jij niet onder speciale misdrijven?

illwill 4 mei 2004 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Dat is omdat jij alleen ziet wat je wil zien.

En wat wil dat nu weer zeggen? :roll:

S. 4 mei 2004 19:49

Citaat:

Citaat:

Trouwens ik wist niet dat agenten die patroulleren enkel speciale interventies moesten doen? Welke agenten doen dan niet speciale soort interventies? OF welke feiten versta jij niet onder speciale misdrijven?

Verkeersmisdrijven, heling, prostitutie, drugshandel, openbare dronkenschap, sociale fraude, fiscale fraude of idiote burenruzies. Allemaal hebben ze net als 'kleine' criminaliteit een al dan niet direct nadelig effect op onze samenleving.

illwill 4 mei 2004 19:59

Citaat:

Citaat:

Verkeersmisdrijven, heling, prostitutie, drugshandel, openbare dronkenschap, sociale fraude, fiscale fraude of idiote burenruzies. Allemaal hebben ze net als 'kleine' criminaliteit een al dan niet direct nadelig effect op onze samenleving.

En denk jij dat deze feiten voor de onveiliheid zorgen?

Welke van de feiten in de programma's zijn dan kleine feiten? De overvallen? Vechtpartijen?

Drugshandel klein? Fiscale fraude klein?

:lol: :lol:

S. 4 mei 2004 20:08

Citaat:

Citaat:

Elk van de door mij aangehaalde feiten zorgt voor een grotere onveiligheid. Fiscale fraude bijvoorbeeld, zorgt ervoor dat de staat inkomsten verliest die gebruikt konden worden om te investeren in de politiediensten, het gerecht, achtergestelde buurten.

Ik vind het maar een vreemde redenering. Alsof er iets zou zijn als 'goede' en 'slechte' misdrijven.

illwill 4 mei 2004 20:23

Citaat:

Citaat:

Elk van de door mij aangehaalde feiten zorgt voor een grotere onveiligheid. Fiscale fraude bijvoorbeeld, zorgt ervoor dat de staat inkomsten verliest die gebruikt konden worden om te investeren in de politiediensten, het gerecht, achtergestelde buurten.

Ik vind het maar een vreemde redenering. Alsof er iets zou zijn als 'goede' en 'slechte' misdrijven.

Nee inderdaad die zijn er niet. Nogal logisch é.

Fiscale fraude zorgt inderdaad voor verlies van inkomsten maar indien men had willen investeren in veiligheid zal dit niet afhankelijk zijn van de hoeveelheid verliezen door fraude hoor. Dus zorgt helemaal niet voor het onveiligheidsgevoel kerel. Overvallen, carjackings, homejackings, verkrachtingen,... dat zijn de dingen die voor de onveiligheid zorgen omdat deze in de achtertuinen gebeuren van de burger snappie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be