Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
(Bericht 4496788)
Er zitten nogal wat lapsi en interne contradicties in uw tekst.
Zeker heroïne wordt niet in ons land geproduceerd, maar komt nagenoeg volledig binnen via de Antwerpse haven. De 'handelaars' daar zijn over het algemeen gerespecteerde autochtone handelaars met een degelijke omzet, itt de allochtone meer marginale kleine garnalen die die heroïne verder verdelen. Vaak gebeurt dat onopvallend (zeker wanneer de klanten geen kleine garnalen zijn) en heeft 'de buurt' daar geen last van. Wanneer die heroïnehandel zich echter richt op kleinere, meer marginale gebruikers, dan - en schijnbaar alleen dan - is voor u het kot te klein. Bizar. Waarom pleit u niet gewoon voor het aanpakken van die import? Dat is zowat het enige wat je relatief makkelijk kan controleren. Containers kan je immers doorlichten, terwijl 'rare gasten' niet 'raar' hoeven te zijn om te dealen of te gebruiken.
Waar een ander zich ongemakkelijk bij voelt is normaliter geen basis om recht te spreken. Dan kunnen we zowat alles gaan verbieden, inclusief dit forum.
De door u beschreven fenomenen lijken me vooral van toepassing op consumenten van alcoholische dranken. Dan ook maar een nultolerantie tegen alcoholconsumptie?
|
Laat ons over een ding duidelijk zijn, voor mij mogen ze iedereen die in die handel zit pakken, van bovenlaag tot onderlaag, en alles wat daar tussen zit, waarom niet omwille van het feit dat zo een gebruiker zjin roes wil, want in princippe vind ik dat iedereen het recht heeft zichzelf omzeep te spuiten of te zuipen, te slikken of te smoren.
waarom wel dan , omdat heel die handel een grote maffieuse toestand is, die er niet voor terug schrikt mensen te vermoorden en dan heb ik het niet over gebruikers. Maar langs heel de lijn, van de sukkelaars die de plantjes in de grond steken, tot de kleine dealers die worden gewacked als ze in de weg lopen of dingen doen die ze niet mogen. Bovendien gaat het om meer dan alleen geld verdienen in de dopehandel. elke shot die gezet word, zorgt ervoor dat Pakistaanse terroristen, Libaneese terroristen, Rebellen in Zuid-Amerika en Afrika poen hebben om wapens te kopen.
En dan maar neuten over wapenindustrie,.... leg de drughandel lam en het is gedaan met wapens kopen en terroristje spelen.
Wat die "kleine criminaliteit" betreft, zatte busses in t straat mogen ze voor mij ook oppakken als die t varken uithangen.
Het is u misschien al opgevallen, ik ben voor een vrij streng beleid en ook toepasselijke straffen, zowel voor de grosisten als de kleine garnalen.
Wat Antwerpen betreft als draaispil voor de heroine trade, ja natuurlijk komt er een pak binnen via Antwerpen, maar er wordt ook gesmokkeld vanuit Spanje, heel veel vanuit Napels (opium trade via de Ndrangetta vanuit Napels samen met fake sjakosjen en alles wat niet te heet of te zwaar is. ) via de Turkse connectie, naar Afganistan en Pakistan, etc...
het komt echt via overal, naar overal, en morgen een Napolitaanse familie oprollen en de dag erna is er al een andere Don een handeltje aan het opzetten.