![]() |
Filerecord: 510 kilometer
http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extree...euwchaos.dhtml
Toch nog een positieve noot; we hebben een nieuw filerecord gevestigd! |
Vlamingen hadden maar niet Brussel zo hard moeten ontvluchten :d
|
Blokrijden lost dan toch niet alles op.
|
Man man .
Een dikke 2 uur gereden van Leuven naar mechelen ( normaal +- 30 min ) . Er valt 1 sneeuwvlokje uit de lucht en het land ligt plat . Gezellig tuffen tegen 20 op een baan die gewoon nat is ( geen sneeuw ) . En maar schijten in hun broeken da ze doen . Constant voor het minste op die freins zitten duwen . Da ze eens een paar cursuskes volgen of den trein nemen . Jongens toch |
Citaat:
In Nordrhein-Westfalen is het enkele graden kouder en lag nog meer sneeuw, maar daar waren geen noemenswaardige langere files als bij normale dagen. live: http://www.autobahn.nrw.de/olsim3_5/nrw.html ook: http://www.rp-online.de/panorama/deu...id_796855.html Op de drukste snelwegen door het roergebied A3, A40 en A52 waren hier daar korte files... Er zijn wel een paar verschillen met Be, ze strooien er wat doordachter en sneller op de hoofdwegen, en vooral iedereen is er "verplicht" met winterbanden te rijden (sinds winter 2006) In Be reed in 2005 amper 5% met winterbanden, zal wel ondertussen minstens 10% zijn... :-( http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GG6JTE48 ook: http://www.rp-online.de/bergischesla...id_796578.html sinds woensdagmorgen begonnen te strooien wegens kans op Blitzeis of snel aanvriezende regen op het bevroren wegdek. |
Citaat:
Daar krijgt men een boete als men niet aan de omstandigheden aangepast is. Hier verwacht men dat de omstandigheden zich aan hen aanpassen. |
Citaat:
Sommige geraken met hun "harde zomersloffen" hun inrit of oprit nog niet eens op... Daar komen nog een hoop paniekerige chauffeurs bij die eigenlijk een rij-bewijs niet waard zijn. Met winterbanden is het geen probleem ook het besneeuwde rijspoor snel vrij te rijden. Uiteraard houden de vele zomerbandrijders de winterbandrijders meestal op. |
Citaat:
Mwa, miss iet voor volgend jaar. |
En gemiddeld aantal inzittenden per auto, iets tussen 1 en 2. Al die lege achterbanken...
|
Citaat:
ik versta u volledig, hier rijden ze zelf zo als het begint te druppelen, dan moet het nog geneens regenen... t is natuurlijk wel normaal dat mensen in de sneeuw voorzichtiger rijden, maar ge moogt nog wel rijden natuurlijk. Deze morgen , nog iets gezien, moest het zo serieus nie geweest zijn ik had mij gewoon bescheurd van t lachen, ... Zo eenen in zijn golf GTI ke met al zijn vensters nog half dichtgevrozen, en ingepakt gelijk ne piloot uit WOI ge weet wel, dikke frak, muts, sjaal en dikke handschoenen aan, zo was die met den auto aan het kruipen, want rijden kon je dat nie meer noemen. jezus blijft dan thuis of gaat te voet he zeg. hoe kunt ge met zo n kleren aan nog met den auto rijden, al uw bewegingen zijn beperkt, ge ziet geen kloten (door uw ruiten, muts en sjaal... ) en dan gaan ze wat door het verkeer gaan crossen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In zwitserland strooien ze zout op de autostrades,... (ge zou mijn voituur eens moeten zien na een toerke door der sweitz... ) ik kan daar de rest van het jaar mee koken. ;-) |
Hoogst bizar dat de file langer is dan de diagonaal van Belgie, van oostende naar aarlon ?
dus zowat alles stond stil blijkbaar Nu het goeie van dit cijfer is dat je weet wat is de ERGSTE file die je kunt hebben, die is dus 510km ALs je dus 100km file hebt per dag, heef de overheid haar beleid 80% van de problemen opgelost... Nu nog focussen op die 20% |
Citaat:
Citaat:
|
Halve dag nodig gehad om overal naartoe te glibberen. Leve de strooidiensten van Crevits en haar voorzienigheid....
|
Citaat:
Vanaf bepaalde temperatuur - 10°C helpt het "klassiek zout" niet meer. Dan neemt men een andere mengeling van zout. Men moet ook rekening houden dat het gesmolten eis+zout niet terug aanvriest door verdunning (meer sneeuw= +water als zout), als de temperaturen nog verder kunnen dalen. http://de.wikipedia.org/wiki/Auftausalz zand en grind enz... wordt ook gebruikt, maar meer op secundaire wegen en specifiek op hellingen, valt onder de naam Streugut: http://de.wikipedia.org/wiki/Streugut Op vele secundaire wegen waar geen lijn- of schoolbussen rijden strooit men helemaal niet. Wel wordt er wel eens -op tijd*- geruimd/gefreesd als de sneeuw echt te dik ligt. (*vooraleer het een ijsvlakte wordt) Op een vast besneeuwde weg is het helemaal geen probleem met sneeuwbanden te rijden (als men het gewend is met aangepaste snelheid). Het voordeel is men ziet de sneeuw duidelijk overal liggen (ook ´s nachts); het is minder verraderlijk of verrassend als hier en daar besneeuwde stukken achter een bocht of..., of waar alweer verijsde stukken opduiken door weer aangevroren smeltwater door strooien; ijs of ijzel is nog moeilijker zichtbaar. De winterbanden"plicht" ttz enkel bij winterse neerslag in D sinds 2006, heeft al resultaten opgeleverd, Oostenrijk is D daarin gevolgd sinds 2008. In feite is dat een echte winterbandenverplichting want dat risico nemen de meeste mensen niet. Andere Europese landen hebben zelfs algemene winterbandenplicht in de wintermaanden, sommige landen enkel op aangeduide wegen : http://www.weltzeituhr.com/reise/Win...Schneek_15.jpg Noorwegen en Zweden: verplichting voor eigen inwoners, niet voor buitenlandse kentekens. Aja, diegenen die klagen dat het de strooidiensten zijn, hoeveel zouden er daarvan zijn die zelf strooien op hun aanliggende voetpaden in "hun straat" ? ;-) |
Citaat:
Zelfs al wilt iedereen z'n privacy opgeven en carpooling implementeren, de kans is klein dat je als collegas op niet-noemenswaardige afstand van elkaar af woont... |
Citaat:
|
Citaat:
Dus alleen pendelen met een hybride 1liter - biodiesel aangedreven 'ligwagen' |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be