Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Koning voetbal regeert (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133008)

De Prof 22 december 2009 10:47

Koning voetbal regeert

Vandaag sla ik de krant open, en wat zie ik bij de sport: een grote foto van een 'prachtig' groen veld, terwijl er elders pakken sneeuw ligt.
De grasmat "verwarming" draait op volle toeren en ook de "water sproeiers" geven volop van katoen om het veld niet te laten uitdrogen.

Oké, we leven in een vrij en rijk land, en ieder doet men zen geld wat hij wil.

Maar ik krijg het er toch soms van op de heupen, niet van die "vrijheid" nee, maar wel van de "schooitijd" nu.
Het is kersttijd, en ja dan zijn ze er, de NGO's we zullen die 'simpele' menskens nog eens op hun gemoed gaan spelen.
De media, met de VRT op kop, slaan je om de oren om toch maar geld te geven voor allerhande ellende in ons land en ver daar buiten.
Ja, men voert Koning Albert op, en zelfs de eerste minister is er van 'aangedaan' dat er mensen in deze barre winter buiten moeten slapen.
Dagelijks krijgen we die beelden te zien van asielzoekers en daklozen.

En dan ineens zie ik daar koning voetbal in de gazet staan, tientallen mensen die voetbalvelden sneeuwvrij maken, en op andere velden draait de moderne techniek ervoor op.

Dan denk ik toch, ja de klimaatopwarming, de huidige ellende van onze arme mensen, die asielzoekers...wat is nu prioritair?
Durven onze politici, en onze politiek correcte wereld, die contrast tegenover elkaar plaatsen?

Mensen die buiten moeten slapen op een bevroren grond van - 15, terwijl mss 100 m verder een voetbalveld 'lekker' warm gehouden wordt tot +12 graden.

fernand 22 december 2009 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 4503833)
Vandaag sla ik de krant open, en wat zie ik bij de sport: een grote foto van een 'prachtig' groen veld, terwijl er elders pakken sneeuw ligt.
De grasmat "verwarming" draait op volle toeren en ook de "water sproeiers" geven volop van katoen om het veld niet te laten uitdrogen.

Maar ik krijg het er toch soms van op de heupen, niet van die "vrijheid" nee, maar wel van de "schooitijd" nu.
Het is kersttijd, en ja dan zijn ze er, de NGO's we zullen die 'simpele' menskens nog eens op hun gemoed gaan spelen.
De media, met de VRT op kop, slaan je om de oren om toch maar geld te geven voor allerhande ellende in ons land en ver daar buiten.
Ja, men voert Koning Albert op, en zelfs de eerste minister is er van 'aangedaan' dat er mensen in deze barre winter buiten moeten slapen.

En dan ineens zie ik daar koning voetbal in de gazet staan, tientallen mensen die voetbalvelden sneeuwvrij maken, en op andere velden draait de moderne techniek ervoor op.

Dan denk ik toch, ja de klimaatopwarming, de huidige ellende van onze arme mensen, die asielzoekers...wat is nu prioritair?
Durven onze politici, en onze politiek correcte wereld, die contrast tegenover elkaar plaatsen?

Mensen die buiten moeten slapen op een bevroren grond van - 15, terwijl mss 100 m verder een voetbalveld 'lekker' warm gehouden wordt tot +12 graden.

ge moet uw prioriteiten kennen he! de schooiers waren de rijkste mensen. kijk maar naar de roma villa's in roemenië. en wij hier ons blauw betalen.

Blauwzwart 22 december 2009 11:33

Voetbal, wielrennen, schansspringen, kerstconcerten, festivals... Allemaal afschaffen ?
En dan zeker ook de restaurants en cafés dicht op Kerst en oudejaar, want dat vreten en zuipen is pas helemaal decadent ?

Stop eens met die zelfkastijding en gun de mensen nog een beetje levensplezier. Het leven is meer dan werken en belastingen betalen alleen (voor wie werkt en belastingen betaalt).
Asielzoekers krijgen trouwens ook sport- en cultuurcheques, dus gaan ze soms zelf naar het voetbal.

Herr Oberst 22 december 2009 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart (Bericht 4503903)
Voetbal, wielrennen, schansspringen, kerstconcerten, festivals... Allemaal afschaffen ?
En dan zeker ook de restaurants en cafés dicht op Kerst en oudejaar, want dat vreten en zuipen is pas helemaal decadent ?

Stop eens met die zelfkastijding en gun de mensen nog een beetje levensplezier. Het leven is meer dan werken en belastingen betalen alleen (voor wie werkt en belastingen betaalt).
Asielzoekers krijgen trouwens ook sport- en cultuurcheques, dus gaan ze soms zelf naar het voetbal.

2

omaplop 22 december 2009 12:03

En dan maar zagen over het milieu!!!

Waarom dan ook niet de snelwegen verwarmen??,dan kan men zonder problemen verder rijden.

Hier slaagt men er zelfs niet in om de tram- en treinwissels ijsvrij te houden, maar een voetbalveld wel!!

Xenophon 22 december 2009 14:17

Voetbal en cyclecross is heel belangrijk. Ze houden de domme Vlaming bezig, anders zou die nog beginnen nadenken over hoe het er in dit walgelijke land aan toegaat.

En dat kunnen we niet hebben...

forzaflandria 22 december 2009 16:20

Koning Albert. Koning Voetbal. Koning Auto.
Het aantal koningen in ons landje vermenigvuldigt zich snel als je het moet geloven.
Zolang het de belastingbetaler niet is die er voor moet opdraaien.

Dixie 22 december 2009 16:39

Citaat:

5 a 6 clubs die verwarming hebben en deze ZELF betalen wat is nu jouw probleem8O

smokey 22 december 2009 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4504160)
Voetbal en cyclecross is heel belangrijk. Ze houden de domme Vlaming bezig, anders zou die nog beginnen nadenken over hoe het er in dit walgelijke land aan toegaat.

En dat kunnen we niet hebben...

idd !!!!!!!!!!!!

Busse87 22 december 2009 20:20

Stel dat die voetballertjes uitschuiven en pijntjes gaan hebben in de sneeuw . Dat mag toch niet gebeuren zeker....

Wat is het beste kwa kostprijs ? Een uitschuifbaar dak of een verwarmde grasmat ?

Txiki 22 december 2009 20:31

Als al die voetballers nu eens 5% van hun loon zouden geven aan één van die "schooiende" ngo's?

Jedd 22 december 2009 23:11

Citaat:

op dat voetbalveld zullen anders wel 22 geïmporteerde spelers staan die dankzij het spelletje aan de brousse weten te ontsnappen

De Prof 22 december 2009 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart (Bericht 4503903)

Ge begrijpt het niet hé!
Ik zeg:

Niet het vrije rijke leventje stoort me, wel het 'geschooi' bij de gewone man, dat men een geweten aankweekt.
En ook, DURFT de media koning voetbal de vinger wijzen in deze.

Jazeker 23 december 2009 05:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4505241)
op dat voetbalveld zullen anders wel 22 geïmporteerde spelers staan die dankzij het spelletje aan de brousse weten te ontsnappen

Ik had gehoopt dat je als klimaat-mens verdomd kwaad zou worden als men een voetbalveld gaat verwarmen.

lombas 23 december 2009 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4505241)

Zalig. Respect voor je droogheid.

:-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be