![]() |
betoging aan de Oegandese ambassade?
Net op radio 1:
Oeganda wil zijn anti-homowetten verstrengen, waarbij homo's de doodstraf kunnen krijgen. Familieleden die homo's niet aangeven kunnen drie jaar gevangenis krijgen. Dit zijn zeer zware schendingen van de mensenrechten. Een soort zwart Iran, dus. Moet er niet dringend een betoging georganiseerd worden aan de Oegandese ambassade? Moeten alle mensen die iets inzitten met mensenrechten niet dringend in actie komen? Stefan Van Ackere, minister van Buitenlandse zaken wordt geïnterviewd. Hij vindt dat we moeten afwachten, en kijken of die wetgeving werkelijk tot veroordelingen en discriminaties zal leiden. Hallooooooo???? Wachten tot er doden vallen? Wat een idioot is dat? |
Citaat:
Ik ben er zeker van dat het zal helpen. Enne vroeger was homo bij ons ook strafbaar en vlogen ze ook in de bak. |
Boycotten dat land!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vermoed op basis van je reactie dat je Uganda niet direct associeert met de misdaden van het LRA van Kony of die van het 'regeringsleger'. Er bestaat nochtans een goede (BBC?)documentaire over. mvg, Andy |
Citaat:
Daar zal men in Oeganda nogal flink van verschieten... Maar inderdaad, die strandjanet van buitenlandse zaken, die begrijpt niet dat anti-homo wetten opzich al een discriminatie zijn. Of misschien begrijpt hij dat wel en is hij gewoon een laffe hond. Of misschien hebt u wel gelijk en is de man gewoon een idioot eerste klas. |
Citaat:
Het probleem ligt hem daar in de (oorlogs)structuren: geweld, ontvoeringen en verkrachtingen van kinderen (of kinderen als seksslaafjes zo je wil) als oorlogswapens. De import van tv's aan banden leggen zal hen niet schaden. De import van wapens en munitie daarentegen... Indien vrede of mensenrechten het doel zijn dan zullen de VS ook hun steun aan Museveni moeten stilleggen, en dat zie ik zo snel nog niet gebeuren. Edit: berichten als deze doen me vermoeden dat de VS bezig zijn met een campagne voor 'regime change' in Uganda, maar degelijke bronnen voor die assumptie heb ik nog niet. |
Citaat:
Terwijl er verder met geen woord gerept wordt over de mensenrechten in de dictaturen die braafjes in de westerse pas lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit: de toestand in Kenya ken ik evenwel niet. Daar spreek ik mij dan ook niet over uit. |
Citaat:
Zo normaal ben je niet bezig hoor als homo. Al eens gezien hoeveel er verwijfd bij lopen de dag van vandaag? Of zie je dat niet meer...uit gewoonte van het te zien? Je kan daar over discussiëren tot aliens een basis op aarde hebben, maar dat veranderd er toch niks aan. |
Citaat:
@Andy: natuurlijk niet. Maar hun invloed reikt verder dan anti-homowetten. Ze zijn aan een serieuze opmars bezig en dat heeft zijn invloed op vanalles en nog wat. Maar ik volg je analyse. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En bij ons is het er nog niet zo lang uit. Dus als er verticaal geklasseerd dient te worden...dan zijn het de homo praatjes over wetjes en weetjes. |
Citaat:
|
Citaat:
Als u overigens een essentialistische redenering wil opzetten die dit soort van pseudo-antropologische gronden claimt, dan raad ik u aan eens te gaan zien naar de wetgevingen in culturen voordat Europa in de zestiende eeuw haar katholicisme en wetgeving ging exporteren. Dan en alleen dan kan het aantal culturen dat homoseksualiteit verbiedt of bestraft een argument zijn voor andere essentialisten (mensen die geloven dat homoseksualiteit normaal of abnormaal is). Ik reken mezelf alvast niet tot die groep. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be