Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Een nieuwe anti-Palestijnse muur? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133034)

porpo 23 december 2009 11:21

Een nieuwe anti-Palestijnse muur?

Egypte is begonnen met de bouw van een tien kilometer lange ondergrondse muur op de grens met de Gazastrook ... (verder lezen)

Sus Iratus 23 december 2009 11:23

Ook Egypte is blijkbaar dat uitschot daar meer dan beu. Een teken aan de wand.

DonQuiSjot 23 december 2009 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4505625)

Ik denk dat de wereld het Zionistische uitschot meer dan beu aan het worden is !

porpo 23 december 2009 11:32

Dat is wel erg, maar alles is gerechtvaardigd zolang het maar gaat om het beschermen van de imperialistische belangen in het Midden-Oosten. Egypte is nu eens de neo-kolonie van de VS, dus niets is vreemd hier.

Imperialism, Zionism & the resistance

Sus Iratus 23 december 2009 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot (Bericht 4505628)
Ik denk dat de wereld het Zionistische uitschot meer dan beu aan het worden is !

Dat wellicht ook, maar dat is een compleet andere discussie en heeft verder niets te maken met die muur die Egypte aan het bouwen is.

Savatage 23 december 2009 11:42

Citaat:

Begrijpelijk als je weet dat die Palestijnen het normaal vinden om raketten in het rond af te vuren op onschuldige burgerdoelwitten in hun buurlanden. Ik hoop dat ze zoveel mogelijk ommuren.

Mahalingam 23 december 2009 12:11

De Egyptenaren doen maar moeilijk. Nu moeten ze bij het tunnelen ook nog eens met snijbranders door die muur heen. Allemaal extra werk en dat scheelt in de winst. Vandaar die demonstratie van aandeelhouders in de Hamas Tunnelling Inc.
Citaat:

Enkele honderden Hamas-aanhangers hebben maandag aan de grens tussen Egypte en de Gazastrook geprotesteerd tegen de ondergrondse stalen muur, die Egypte in het grensgebied aan het bouwen is.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/La...tegen-muur.htm
Dat er Palestijnen zijn is best wel handig voor het agiteren tegen Israel, maar zonder zou ook wel kunnen (zeker religieus gezien).

driewerf 23 december 2009 12:14

Citaat:

Egypte was het eerste Arabische land dat een vredesverdrag tekende met israel. Het haalde daarmee zich de woede van de andere Arabische landen op de hals. Ik vermoed dat hier eerder de raison d' état geldt, met alle cynisme dat dit met zich meebrengt, dan het wel of wee van de Palestijnen (of van de eigen bevolking).

Dajjal 23 december 2009 17:28

Niemand wil de Palestijnen.

Jozef Ostyn 23 december 2009 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4506184)

Ik vrees dat dit juist is.

Akufen 23 december 2009 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4505649)
Begrijpelijk als je weet dat die Palestijnen het normaal vinden om raketten in het rond af te vuren op onschuldige burgerdoelwitten in hun buurlanden.

Quoted for ignorance.

liberalist_NL 24 december 2009 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot (Bericht 4505628)

Ik ken Chinezen die niet eens weten waar Israël ligt en wat voor land het is. Het is een piepklein landje dat slechts bij moslims en een handjevol andere Jodenhaters op de radar voorkomt.

liberalist_NL 24 december 2009 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4506184)

Kijk naar de puinhoop die ze van Libanon hebben gemaakt. Een land met een rijke historie in een kleine periode gedegradeerd tot Sharia-aan-Zee.

straddle 24 december 2009 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4506905)
Kijk naar de puinhoop die ze van Libanon hebben gemaakt. Een land met een rijke historie in een kleine periode gedegradeerd tot Sharia-aan-Zee.

Wie maakt die puinhoop in feite? Het MO was geen puinhoop voor de zionisten er aanbelanden. Sephardische Joden en arabieren leefden er in vrede met elkaar, zonder muur, zonder apartheid.

liberalist_NL 24 december 2009 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4506916)
Wie maakt die puinhoop in feite? Het MO was geen puinhoop voor de zionisten er aanbelanden. Sephardische Joden en arabieren leefden er in vrede met elkaar, zonder muur, zonder apartheid.

Zoals Hertog al zei, kwamen die tegenstellingen pas met de economische crisis van de jaren '30. Zionisten kwamen daarvoor ook al en van hun instroom profiteerden ook Palestijnen, economisch gezien.

Ik ben alleen niet geïnteresseerd om verder off-topic te gaan. Het gaat nu om de Egyptische muur.

straddle 24 december 2009 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4506919)
Ik ben alleen niet geïnteresseerd om verder off-topic te gaan. Het gaat nu om de Egyptische muur.

Ach, die Egyptische muur. Allemaal pleisters op een houten been die dingen. Ziet gij nu echt niet in dat het probleem met al die plakmiddelen nooit ten gronde opgelost zal worden, tenzij de zionisten eens in eigen hart gaan kijken?

Zoniet komt er een derde WO, dat ziet toch iedereen. De boel is al ontploft in Rusland/de voormalige soviet unie in het verleden, daarna in Europa, en nu in het MO (en de VS is ook goed opweg naar de ondergang sinds de zionisten er de plak beginnen te zwaaien).

Waarom zijn die muren nodig? Zeg me dat eens? Hoe zou dat nu toch komen zeg?

Sus Iratus 24 december 2009 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4506946)

Waarom waren de Chinese Muur en de Limes van de Romeinen nodig? Inderdaad, om hordes agressieve, op verovering beluste barbaren die kwaad in de zin hadden, buiten te houden. Zo ook hier.

straddle 24 december 2009 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4506974)
Waarom waren de Chinese Muur en de Limes van de Romeinen nodig? Inderdaad, om hordes agressieve, op verovering beluste barbaren die kwaad in de zin hadden, buiten te houden. Zo ook hier.

Je bedoelt dan de khazaren ashkenazi uit oost europa, die tot het jodendom bekeerden en naar palestina afzakten maar geen enkele historische binding met het gebied hadden... wie is nu eigenlijk de veroveraar?

liberalist_NL 24 december 2009 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4506946)
Ach, die Egyptische muur. Allemaal pleisters op een houten been die dingen. Ziet gij nu echt niet in dat het probleem met al die plakmiddelen nooit ten gronde opgelost zal worden, tenzij de zionisten eens in eigen hart gaan kijken?

Zoniet komt er een derde WO, dat ziet toch iedereen. De boel is al ontploft in Rusland/de voormalige soviet unie in het verleden, daarna in Europa, en nu in het MO (en de VS is ook goed opweg naar de ondergang sinds de zionisten er de plak beginnen te zwaaien).

Ik zeg niet dat de muur zal helpen. Ik zeg dat ik de bouw ervan begrijp.

driewerf 24 december 2009 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4506905)

druzen - falangisten - Israëli's - Hezbollah - Amerikanen: allemaal onbestaande in Liberalist zijn geschiedenis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be