![]() |
Hij was maar een neger
|
Wat is daar nu godverdomme grappig aan? Ik ben je simpel gelach kotsbeu, maat. Echt, je onnozel gedoe hier begint me serieus tegen te steken. Ik vraag me af of jij ooit al eens echt mensen in miserie hebt moeten helpen, mensen die niks meer te verliezen hebben behalve hun vrijheid en hun leven, en dat van hun geliefden. Mensen die gevlucht zijn uit hun thuisland voor marteling en dictatuur, bijvoorbeeld. Mensen die een jaar of langer in bossen geleefd hebben, ondergedoken uit angst. Dan zou je niet zo lachen, denk ik.
Luister hier eens naar en bekijk de beelden eens goed. Eens kijken of je het nog grappig gaat vinden. Ik vermoed dat je het zal afdoen als een onnozel propagandalied, maar ventje, het is godverdomse keiharde realiteit voor heel wat mensen. http://www.youtube.com/watch?v=Lv73i...eature=related |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
|
Ben niet zeker dat ik de bedoeling van de thread begrijp, maar zo ja, vind ik deze ook mooi:
Randy Newman - Short People |
Het was maar een neger... is dat zoiets als Body Count - Born Dead?
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier is echt niets mis mee. Dan hebt ge nog van die vrouwelijke freudianen met dikke tetten die denken dat ze heel de zaak kunnen oplossen, maar in feite stopt ge gewoon met denken. Stopt ge daarom met leven? Neen. |
Citaat:
|
Ik ben maar een neger. Is dat geen boek van Jef Geraerts.Matsumno was de hoofdrolspeler. Ik heb dat moeten lezen in het 2-de middelbaar als ik mij nog goed herinner.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
't Liep tegen Kerstmis, hij zocht in de stad
Of iemand voor hem soms een kamer nog had Maar waar hij ook kwam, even keek men hem aan Dan schudde men 'nee', en dan kon-ie weer gaan refren': Hij was maar 'n neger, zo'n zwarte Zoiets haal je niet in je huis Omdat je 't noodlot dan tartte Want die zwarten zijn immers niet pluis Hij zag door de ramen de kerstbomen staan Met glinst'rende bellen en lichtjes eraan Hij hoorde gezang, ozo vroom en devoot Terwijl men voor hem alle deuren goed sloot refren' In 't kerkje dat noodde, daar knielde hij neer Bij 't ruw-houten kribje, van ons Lieve Heer Toen vroeg-ie zich af of dat kindje zo klein Alleen maar voor blanken geboren zou zijn |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be