![]() |
Iedereen die kan werken, moet werken
Volgens mij bestaat er ook zoiets als een recht op luiheid.
En het ziet er zelfs naar uit, dat alleen de luiheid de wereld zou kunnen redden. Zelfs de Arabische oliesjeiks investeren nu massaal in kernenergie, omdat ze de olie uiteindelijjk onder de grond gaan (moeten) laten zitten. |
Citaat:
Je mag lui zijn, maar kom dan niet zagen dat je crepeert van de honger :-) |
In tegenstelling tot Edison beschik ik maar over 0,5% genialiteit, daar staat dan weer tegenover dat ik levenslang al 44,5% zweet uitspaar.
|
Citaat:
Mijn bezwaren tegen creperen van de honger ben ik beginnen formuleren tijdens de vele jaren dat ik in een gevaarlijke en ongezonde onderbetaalde job gewerkt heb, toen ik door overmatige staatsbelastingen naar het stenen tijdperk belast werd. Het is wel waar, dat ik in de daarop volgende 15 jaar van gedwongen werkloosheid wél niet alleen een luiheids-ideologie ontwikkeld heb, maar ook een succesvolle gedwongen praktijk. Afijn, het is een vorm van sociaal dood zijn. Het grafschrift daarvoor zou kunnen zijn: Ik heb er gelegen dus blijf ik liggen. |
Citaat:
Is er dan geen plicht tot solidariteit ? Wie de luiheid beoefent tot in het ekstreme, is zeker niet solidair met mensen die kansloos zijn, zoals gehandikapten, zieken ... en zou een dergelijk vreselijk ekstremistische weigering tot solidariteit niet ergens strafbaar moeten zijn ? |
Natuurlijke selectie werkt niet meer echt als we mensen die bewust lui zijn gaan onderhouden.
|
voor mensen die te lui zijn om te werken is de ambtenarij uitgevonden
|
Citaat:
|
Werken is niet alleen een recht, het is ook een plicht. Alleen door te werken draait men mee in de maatschappij, en hoe meer mensen er werken en hun solidariteitscenten afdragen, hoe beter de maatschappij zal kunnen zorgen voor hen die niet kunnen werken: de arbeidsonbekwame gehandicapten en chronisch zieken, de ouderen, zij die tijdelijk geen geschikte arbeid kunnen vinden...
Zij die weigeren te werken hebben geen rechten op die solidariteitscenten. Zij weigeren immers hun rechtmatige plaats in de samenleving in te nemen door aan de arbeid te verzaken. Te lage lonen is een onrecht, maar werkonwilligheid is dat ook ! |
Mij kan het niet schelen wil je niet werken, dan ga je maar niet werken, maar dan moet je ook geen geld komen eisen op het ocmw, ga in een bos van de jacht leven of ga bedelen in de stad, maakt me niet uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Afin, soit, kortom: aangezien je de keuzemogelijkheden weer beperkt of idiotiseert: JA! |
Wie wil dat iedereen werkt, moet maar (helpen) zorgen, dat iedereen kan werken.
Dat is natuurlijk wat anders dan plattitudes verspreiden over mensen zonder werk laten verhongeren.. |
Zorgen dat iedereen gepast werk heeft, daar is niets mis mee, maar ik vind het wel fout dat men denkt dat men in de zetel mag gaan liggen en kan wachten op de overheid die dit regelt voor u....
Je moet er zelf achter zoeken. Je moet er zelf voor zorgen. En niet de schuld op anderen duwen als je niks vindt. Want in 99 % van de gevallen is er wel degelijk een oplossing. |
Toestanden zoals in België zijn revolutionair, met werkloosheidsgraden tot 35% in de Brusselse gemeenschap en meer dan 2O% in de Walen. Zelfs bij ons loopt dat op tot 1O%.
Het is een pure schending van de mensenrechten. Reken dan nog bij dat 7% van de werkenden onder de armoedegrens verdient, en dan weet je dat ons systeem van de vrije arbeidsmarkt zwaar faalt. |
Citaat:
Brussel: allochtonen. Wallonie: langdurig werklozen, generatiewerklozen..... Het zal niet voor iedereen den uitleg zijn, maar degenen die nu in de crisis hun baan zijn kwijtgespeeld, zullen wel terug werk vinden, en het zullen ook altijd dezelfde zijn die zonder zitten... |
En met dergelijke astronomische werkoosheidscijfers beweren de schaamteloze verkopers van arbeidsonwilligheidsclichés dan nog dat er voor iedereen werk is die wil werken...
|
Als we nu eens begonnen met huisvrouwen naar speciaal daartoe gebouwde fabrieken te drijven? Zoals in de tijd van those magnificent man in their first industrial factories?
|
Tegenwoordig is iedereen onderbetaald werk bezorgen echter zo eenvoudig niet meer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be