Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Reportage Leopold II heeft gevolgen bij Canvas (https://forum.politics.be/showthread.php?t=13325)

blankenberge 5 mei 2004 04:33

Reportage Leopold II heeft gevolgen bij Canvas

Philippe Van Meerbeeck, de verantwoordelijke voor het Canvasprogramma “Histories” is productiemanager af. Zijn uitzending van de (op vraag van … reeds uitgezuiverde) BBC-documentaire over de weldaden van Leopold II in de Congo is bij “hoge Belgische kringen” in het verkeerde keelgat geschoten. Heb je daar op de VRT al iets over vernomen? Stonden de kwaliteitskranten bol van protest op deze aanslag op de vrije meningsuiting? Hij kreeg zelfs geen “handje”… als je begrijpt wat ik bedoel.
Bron: VVB Kempen

John Stufflebeam 5 mei 2004 05:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blankenberge

Philippe Van Meerbeeck, de verantwoordelijke voor het Canvasprogramma “Histories” is productiemanager af. Zijn uitzending van de (op vraag van … reeds uitgezuiverde) BBC-documentaire over de weldaden van Leopold II in de Congo is bij “hoge Belgische kringen” in het verkeerde keelgat geschoten. Heb je daar op de VRT al iets over vernomen? Stonden de kwaliteitskranten bol van protest op deze aanslag op de vrije meningsuiting? Hij kreeg zelfs geen “handje”… als je begrijpt wat ik bedoel.

Kan je een link plaatsen naar dit VVB artikel?

ancapa 5 mei 2004 06:41

ja, dat doe je niet zonder gevolgen... ook al is het de waarheid en is die niet zo mooi of zelfs gruwelijk...

Jurgen Verstrepen weet er alles van... die werd drie keer weggepest, geboycot, wegens niet politiek correct of te gevoelig liggende thema's

bij vtm (jambers), kanaal 2 (zwart-wit), nu laatst libertytv (what's in a name :twisted: )

censuur in België begint ernstige vormen aan te nemen 8O en begint communistische tintjes te vertonen : enkel goed nieuws mag nog op tv om de mensen niet meer tegen het hoofd te stoten, depressief te maken, te verzuren... enz

Rr00ttt 5 mei 2004 07:23

Als ik al niet zo vaak van dit soort berichten zou hebben gelezen zou ik zeggen 'ongelofelijk...'

Tegendradigaard 5 mei 2004 08:47

Als dit waar is dan is dat weer een bewijs van het feit dat de media in dit land niet onafhankelijk is.

Typisch kenmerk van een dictatuur trouwens. Controleer de media en ge controleert het volk.

Hoe lang zeg ik al dat trouwens ? Dat we in een dictatuur leven.

Beman enz enz enz

Marco 5 mei 2004 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Als dit waar is dan is dat weer een bewijs van het feit dat de media in dit land niet onafhankelijk is.

Typisch kenmerk van een dictatuur trouwens. Controleer de media en ge controleert het volk.

Hoe lang zeg ik al dat trouwens ? Dat we in een dictatuur leven.

Beman enz enz enz

Een dictatuur, dat klopt. Het noemt de particratie.

De Media is altijd al links geweest. Ik herinner mij dat jaren geleden op de toen nog BRTN dat er een bericht was over een maatregel tegen werklozen. Elke langdurig werkloze had een brief gekregen waarin stond dat als ze niet binnen de maand werk hadden dat ze geen uitkering meer zouden hebben. De BRTN berichte dat het een “schande” was dat 40% van die groep ook hun uitkering zouden verliezen. Terwijl dat ik het net een “schande” vond dat 60% binnen de maand wél werk vond als “langdurige” werkloze, mist een beetje druk. Objectief hé.

Griffin 5 mei 2004 09:13

Citaat:

leuke onafhankelijke site... :roll: ik ben het artikel nergens tegengekomen. ik zag wel een paar andere grappige zaken... 8O echt lachen! :mrgreen: :P

Luddo 5 mei 2004 09:46

Citaat:

Blankenberge, dat is al oud nieuws en stond een paar weken geleden al in de gazet! Dat werd dan nog eens duidelijk hernomen in "t Pallieterke.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be