Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Vindt u bodyscans een noodzaak op alle luchthavens? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133252)

Sidharta 30 december 2009 11:54

Vindt u bodyscans een noodzaak op alle luchthavens?

Ondanks het Europese verbod ,wil Nederland nu toch bodyscans gaan invoeren op vluchten naar de VS.
Ik vind dat alle Europse luchthaven zo'n scan moeten invoeren.
citaat de Morgen:

Nederland krijgt bodyscans na mislukte aanslag
Nederland gaat op korte termijn alle passagiers op Nederlandse luchthavens standaard controleren met een bodyscan. Justitieminister Hirsch Ballin heeft daarover gisteravond telefonisch gesproken met Janet Napolitano, de Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid. De bewindsman geeft hoge prioriteit aan de veiligheid van passagiers en wil een zo snel mogelijke invoering van de bodyscans op Europees niveau.

Een meerderheid in het parlement staat achter Ballin. Zowel de christen- en sociaaldemocratische regeringspartijen CDA en PvdA, als de rechtsliberale VVD in de oppositie, vinden dat veiligheid boven privacy gaat.

Vluchten naar VS
Hirsch Ballin wil in eerste instantie op korte termijn met Wahsington regelen dat passagiers op alle vluchten van en naar de Verenigde Staten kunnen worden gecontroleerd met een bodyscan. Maar op langere termijn zouden reizigers op alle vluchten van en naar Nederland door een bodyscan moeten voordat ze aan boord gaan.

D'ARTOIS 30 december 2009 18:04

Het hele veiligheidsaspect aan de gate is een lachertje en sinds de '70er jaren niet veranderd. Ook toen had Securicor het contract in handen. Enfin, de nodige meldingenuit via de media hebben intussen laten zien dat er van ee serieuze controle geen sprake is. Men zet niet gekwalificeerd personeel in en ook een vliegtuig kan niet al te lang aan de gate blijven staan.

Het punt is dat de westerse wereld weigert tge accepteren dat er grote groepen Moslims zijn die er niet voor terugdeinzen hun eigen leven om te ruilen tegen het opblazen van een vliegtuig. Kwestie van opvoeding, scholing en religie.
Amerika zal ermee moeten leren leven het meest gehate land in de wereld te zijn. Idereen verguist het land, te beginnen bij hun eigen waandenkbeelden �* la Hollywood. In vliegerskringenroepen ze al om 'profiling' - maar wie gaat dat doen?
Het wordt zo langzamerhand een lachwekkende operette.

skaldis 30 december 2009 18:16

Ik ben voorstander van gefouilleerd worden door mooie vrouwen. Wanneer je het vliegtuig binnenstapt ipv een vriendelijk knikje eens goed vastgepakt worden :D

D'ARTOIS 30 december 2009 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4518042)
Ik ben voorstander van gefouilleerd worden door mooie vrouwen. Wanneer je het vliegtuig binnenstapt ipv een vriendelijk knikje eens goed vastgepakt worden :D

Dat, Skaldis, zal niemand tegenspreken. Wat ik alleen wilde memoreren is dat alles wat richting USA gaat onderwerp is van een voorbereiding voor de gaskamer zonder vergast te worden.
Wil je het meest gehate land terwereld een bezoek brengen dan heeft dat zekere consequenties voor je welzijn. Ofwel je loopt een ernstig risico te worden opgeblazen, ofwel heb je een uitermate onprettige dagreis.
Het een of het ander. Wie daarvoor kiest, niet mekkeren. Je kunt ook gezellig thuis blijven zonder al deze ongewenste problemen.

Andro 30 december 2009 21:01

Stoort mij totaal niet.

D'ARTOIS 30 december 2009 21:39

1e in de rij voor gate 13 .....

Infowarrior 30 december 2009 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4518282)
Stoort mij totaal niet.

Kan ik me inbeelden gezien je Avatar.:roll:;-)

Bobke 31 december 2009 00:12

Wie daar met alle geweld naar toe wilt moet het er maar bijnemen.

Johan Bollen 31 december 2009 00:51

Ik ben benieuwd of er uitzonderingen gemaakt zullen worden voor zogezegde lage risicogroepen die niet langs de scan moeten. Als die mijns inziens populistische maatregel er komt moet het tenmiste voor iedereen zijn, ook eerste en royal class, en álle religies en niet religies.

We willen geen aanslag door een Obamakloon toch?;-)

En als het op alle vluchten (naar de VS) moet dan ook de privévluchten.

filosoof 31 december 2009 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4518584)
Wie daar met alle geweld naar toe wilt moet het er maar bijnemen.

Want jij denkt dat éénmaal de apparatuur aangekocht (180.000$ /stuk las ik) die enkel voor de vluchten richting VS gebruikt zal worden?

filosoof 31 december 2009 01:16

De CIA heeft honderden Stingers uitgedeeld aan de Taliban voor gebruik tegen de USSR. Stevig en nauwkeurig materiaal dat door een puber kan bediend worden.
Ik zie die dingen of een copie ervan één van deze dagen nog wel eens terug opduiken in het verlengde van de opstijg- en landingsbanen van burgervliegvelden. Veel eenvoudiger dan iemand met een bom door een controle te loodsen en nog een redelijke overlevigskans voor de daders.

Al die mislukte aanslagen en controles zullen vooral een angstpsychose onderhouden.

vesivius 31 december 2009 11:42

Wanneer u naar "het meest gehate land ter wereld" wil reizen moet u de body scan er maar bij nemen. Maar zelfs als hij op alle vluchten wordt uitgevoerd zal dit mijn reisgedrag niet veranderen liever naakte piet dan dode piet.
En wat die (Amerikaanse)stingers betreft dat is al meer dan 10 jaar geleden en die zullen nu wel opgebruikt zijn. Als terroristen ze willen gebruiken dan zullen ze zich wel bevoorraden op de wereldmarkt.
Zolang er fundamentalistische moslims bestaan zullen we nooit meer veilig zijn niet op een vliegtuig, een boot, het openbaar vervoer of op massa bijeenkomsten.

I amsterdam 31 december 2009 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vesivius (Bericht 4519070)
Wanneer u naar "het meest gehate land ter wereld" wil reizen moet u de body scan er maar bij nemen. Maar zelfs als hij op alle vluchten wordt uitgevoerd zal dit mijn reisgedrag niet veranderen liever naakte piet dan dode piet.
En wat die (Amerikaanse)stingers betreft dat is al meer dan 10 jaar geleden en die zullen nu wel opgebruikt zijn. Als terroristen ze willen gebruiken dan zullen ze zich wel bevoorraden op de wereldmarkt.
Zolang er fundamentalistische moslims bestaan zullen we nooit meer veilig zijn niet op een vliegtuig, een boot, het openbaar vervoer of op massa bijeenkomsten.

Zolang Europa niet in staat is om zijn veiligheid goed te regelen ,blijven deze problemen bestaan.

Txiki 31 december 2009 12:12

Ach, het is gewoon de eerste knauw in dat Europese verbod. Wees gerust, op termijn komen er in alle luchthavens zo'n bodyscans. Maar eerst moet de bevolking nog wat bang gemaakt worden. In de media regent het berichten van mensen die hier of daar zonder al teveel problemen binnen of buiten geraakt zijn. Greenpeace is alvast één nuttige idioot geweest hiervoor.

Sidharta 31 december 2009 12:18

[quote=Txiki;4519111]Ach, het is gewoon de eerste knauw in dat Europese verbod. Wees gerust, op termijn komen er in alle luchthavens zo'n bodyscans. Maar eerst moet de bevolking nog wat bang gemaakt worden. In de media regent het berichten van mensen die hier of daar zonder al teveel problemen binnen of buiten geraakt zijn. Greenpeace is alvast één nuttige idioot geweest hiervoor.[/QUOTE

Waarom doe je zo moeilijk over een bodyscan?
Dacht je nu echt dat luchthaven-personeel massaal naar je blootje gaat zitten kijken?

Txiki 31 december 2009 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4519120)
Waarom doe je zo moeilijk over een bodyscan?
Dacht je nu echt dat luchthaven-personeel massaal naar je blootje gaat zitten kijken?

Doe ik moeilijk? Zet die scans er gewoon als ze er toch moeten komen, maar stop de show errond.

Den Ardennees 31 december 2009 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4519160)
Doe ik moeilijk? Zet die scans er gewoon als ze er toch moeten komen, maar stop de show errond.

Dat is wel zo, maar het zijn weer es bepaalde instanties zoals de EU die er problemen over maken. Jan met de Pet zit daar totaal niet mee in, die wil gewoon zijn reis overleven.

Dus ja: invoeren die handel, en stoppen met zagen over privacy.

Jaani_Dushman 31 december 2009 14:00

Wees bang, mensen, wees bang. :-|

Francientje 31 december 2009 14:02

Bang zijn? Onzin.
Lees dit.
http://www.thestar.com/news/world/ar...about-security

Den Ardennees 31 december 2009 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4519242)
Wees bang, mensen, wees bang. :-|

ik snap mensen met uw mening niet

het klopt: het is fout om "brand" te roepen als er niets aan de hand is, maar het is gewoon misdadig om NIET "brand" te roepen in een overvolle cinema als er duidelijk vuur en rook is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be