![]() |
01/01/10 : Federale bijdrage electriciteit : + 50%
Met Nieuwjaar zorgt de Federaliteit
voor prijsaanpassingen wijd en zijd. U wordt uitgebeend maar 'k hoop welgemeend dat u een ezeltje hebt dat schijt. CD&V : Read our lips : No new taxes ! |
Citaat:
of hebben ze een rechtzaak ingeleid waarnaar ze dan binnen 6 jaar kunnen linken? |
Citaat:
Want die bestaat al voor meer dan 75% uit inningen gedaan door overheidsdiensten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed, dan zal ik nóg minder verbruiken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Al de rest moet of energie van hen overkopen om te verkopen, of word tegen gewerkt om zelf energie te kunnen opwekken. |
Eigenlijk, als je je eigen stroom zou kunnen opwekken, ben je verlost van die ondragelijke belastingslast.
Een combinatie van zonnepanelen, biogas en geothermisch moet perfect lukken in België. Nu nog uitvogelen wat het zou kosten. En dat de taksen de investering de moeite maken. |
Citaat:
Je maakt een vergistingstank van +/-250Liter inhoud met een menger in het midden Je zorgt voor een afsluitbare vul en ledigingsopening en een wateraftapkraan. Bovenaan zet je een gasbuis die naar je opvangsysteem gaat. Je zorgt dat er een overdrukklep op staat, zodat je installatie niet uit elkaar klapt. Daarna zorg je voor een verbinding tussen je opvangsysteem en je generator en kookfornuis. Het koelwater van je generator gebruik je voor het winnen van warm water en je cv. Daarnaast gebruik je dat zelfde koelwater om je vergistingsketel op hogere temperatuur te houden. Dit door een buizensysteem dat je rond je vergistingsketel laat lopen. Je pak die daarna in met warmte bestendig isolatie materiaal en doet er een mooie verpakking rond die je schildert En dan kan je nog je koelingslucht gebruiken voor verwarming. Op je uitlaat zet je een turbo generator . Hier vindt je cijfers over biogasopbrengsten http://forum.politics.be/showthread.php?t=133154 Ach ja, je opvangsysteem is eigenlijk niet meer dan een grote ballon die je met gas vult. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Je tank moet echter niet jaarlijks gekeurd worden als je onder de 7bar druk blijft. Je hebt wel een milieuvergunning nodig als je installatie zuiver dierlijke mest verwerkt en/of groter is dan 1m³ inhoud. Je kan de controle wetten dus omzeilen. Als je stroom aan het net wil verkopen, kom je natuurlijk niet onder de controles onderuit. Maar die worden dan gedaan door Igean. |
Citaat:
:angel: Zolang je er maar voordeel uit haalt :2gunfire: wacht tot de fiscus je snapt :clapping: Ten minste toch iemand die begrijpt dat je niet alles overal en aan iedereen zijn neus moet hangen. |
Citaat:
Tja, we zullen dan wel de politici hebben die we verdienen zeker ... ? :oops::oops::oops: |
Citaat:
Ik stel mij trouwens nog steeds alle dagen opnieuw de vraag, waarom wij in België zoveel ministers en besturen moeten hebben om een bevolking kleiner dan de gemiddelde wereldstad te besturen, die het dan stellen met slechts een stadsbestuur kleiner dan de gemiddelde gemeenteraad in dit land. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.stromtip.de/News/22158/Da...-VW-kommt.html |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat betreft die 5 jaarlijkse keuring voor kleinere generatoren/verbrandingsmotoren. Die begint pas van 10 kw. Mijn piekverbruik is 4.8 Kw. Ergo, de groep die ik nodig heb is helemaal zo groot niet. Nog beter, als ik een batterijgroep zet, dan kan de generator kleiner blijven dan 2 Kw, de pieken worden opgevangen door de accu's en tijdens dallast worden ze terug opgeladen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be