![]() |
Economische wonderen
Check this out.....
Nederland toch geen wonder zoals sommogen ons hier willen doen geloven ? http://online.wsj.com/article/SB1262...%3Dinteractive PS. Had in Europa moeten staan maar daar is geen economische afdeling. |
Economische wonderen
Citaat:
Onderschat Belgie niet.Met zijn electrische auto,wordt dat toch economisch wel een wonder,betreffende de gasuitstoot.Maar ja,niemand sant in eigen land,nietwaar???:-):-):-)na de mislukte top toch een nadenkertje,zou ik denken...8-)8-)8-)Waarom moeten het altijd Nederlanders zijn.Mag eens voor één keertje:Eigen volk eerst???8-)8-)8-) |
Citaat:
Electrische auto en gasuitstoot ? |
electrische auto,s
Citaat:
Electrische auto's zijn properder in gebruik,wordt er toch geschreven... De enige die er momenteel mee rondrijdt,en gekend is,is Andrea van der Maet. |
Wel rare bedriegende grafieken/kaart : op de kaart staat Nederland als groter risico als België en als je dan de grafieken bekijkt doet Nederland het steeds beter als het Europees gemiddelde, België daarentegen slechter ??
Volgens mij hebben ze België en Nederland per ongeluk omgewisseld op die kaart. |
Citaat:
Ik was ook verbaasd omdat ik hier altijd maar lees over het Nederlands economisch wonder. |
Citaat:
overigens, medium-risk is jullie van harte gegund, beste zuiderburen. |
Citaat:
|
Citaat:
Staatsschuld als % GDP Begrotingstekort Werkloosheid Economische groei op vrijwel al deze aspecten doet België het slechter dan Nederland (muv groei, want dat ligt zo dicht bij elkaar dat ik het verschil niet zie) Wat rechtvaardigt volgens jou dan dat Nederland 'high-risk' is? want dan kunnen we er iets van leren en ons land verbeteren. |
Aangezien het bij jou een beetje stil blijft, het komt volgens de EU door de vergrijzing. Die gaat Nederland kennelijk harder raken dan België of een aantal andere landen.
|
Citaat:
Hoe ga je de "vergrijzing" aanpakken ? |
Citaat:
vergrijzing aanpakken is een lastig iets. Het land op het niveau van Afrika brengen kan helpen, maar of we daar met zn allen gelukkig van worden is vers 2. ik denk meer in de richting van het goed faciliteren van gezinnen met 2 kinderen of meer, door goede opvangmogelijkheden voor werkende ouders, belastingvoordelen en dergelijke. De vruchtbaarheidsratio van 1,7 (voor Nederland, maar ook Europa het gemiddelde) is gewoonweg niet voldoende om de bevolking in stand te houden. 2,1 is een soort noodzakelijk gemiddelde aantal kinderen per vrouw om de bevolking in stand te houden en hele vreemde bevolkingspiramides te voorkomen. Veel mensen schrikken nu terug voor de 'last' van kinderen. Terwijl 1 of 2 kinderen voor veel gezinnen hartstikke leuk is, is dit demografisch rampzalig. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be