![]() |
Gelukkig Nieuwjaar!
Aan al mijn forumgenoten uit De Nederlanden wens ik een voorspoedig jaar 2010.
|
Arubanen inbegrepen ?
|
gelukkig Nieuwjaar De Nederlanden
|
Bonne Année la Belgique !
|
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen!
|
Gelukkig nieuwjaar aan iedereen in de Nederlanden en daarbuiten!
En aan de Vlaamse politici veel moed zodat ze zich niet laten doen en zeker geen prijs gaan betalen voor BHV. En aan de Waalse politici verantwoordelijkheidsbesef zodat ze dit land met hun weigering om te hervormen niet verder de dieperik in trekken. |
Citaat:
Zelfs Olijke Bart is zo comfortabel geïnstalleerd dat hij zijn eigen schilderijen al op zijn bureau heeft hangen. ;-) |
Citaat:
Maar ook u wens ik een gelukkig nieuwjaar toe hoor. En veel vernieuwde inzichten in de Belgische politiek 8-)! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wens iedereen een voorspoedig, gezond en succesvol jaar. |
Ik wens iedereen, ook de Belgicisten ,veel persoonlijk geluk in 2010.
De Vlamingen wens ik het beste voor Vlaanderen. ![]() ![]() |
gelukkig nieuwjaar aan iedereen
|
Citaat:
|
Iedereen ,veel geluk en wijheid toegewenst.
Het nieuwe jaar, geeft nieuwe kansen. |
Citaat:
Mijn wens voor het nieuwe jaar Laten we in 2010 minder vertaald Frans gebruiken en meer Nederlands. |
Citaat:
Het valt me op dat Vlamingen over het algemeen slecht Nederlands spreken. Vaak is het vertaald Frans. Met een mooi woord noemen ze het "tussentaal" of "verkavelings Vlaams", maar in feite is het" plat Nederlands" ,zoals vroeger ook in Nederland vaak "plat" werd gesproken. |
Citaat:
Er zitten inderdaad invloeden van Frans en Engels in, maar zoals er al verschillende keren is geschreven: Open staan voor andere culturen en er van leren is een goede zaak.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk komt dat door het slechte onderwijs in Belgie. In Nederland verdwijnt het plat Nederlands steeds meer omdat er steeds meer jongeren hoger onderwijs volgen en meer communiceren buiten hun streek. Ook voor het zoeken van een goed baan is het spreken van ABN een voorwaarde. In Vlaanderen zal dat in de toekomst ook zo zijn ,dat je met plat Nederlands of verkavelings Vlaams, niet meer overal kunt solliciteren. |
Even mezelf corrigeren. ^_^
Vlaams is niet de correcte term blijkbaar. Vandale.nl omschrijft het als Belgisch vb: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be