Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Plezant is anders: naamlozen terroriseren Deurne (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133311)

Depth of Field 1 januari 2010 20:05

Plezant is anders: naamlozen terroriseren Deurne

Citaat:

De schrik zit er goed in bij de bewoners van de De Gryspeerstraat. Afgelopen maand stapelden de incidenten zich op. Niemand durft te getuigen uit vrees voor vergelding.
“Het zijn hier toestanden zoals in Chicago”, denkt een handelaar. “Enkele jaren geleden gebeurde hier al een rel met bloedvergieten. Er is sindsdien niets veranderd, integendeel. Klanten hebben schrik en blijven weg. Mijn omzet is sterk gedaald. Heel wat mensen verhuizen. Het onveiligheidsgevoel is hier ongetwijfeld erg groot.”

Onlangs blokkeerde een bende tieners de tramsporen met een hek van de gemeente en begon daarop de tram met sneeuwballen te bekogelen.

...

De bewoners en handelaars vermoeden dat het steeds dezelfde jongeren zijn die de buurt terroriseren. “Wie naar de politie stapt, krijgt een steen door zijn raam of lekgestoken banden aan zijn auto. Niemand durft buiten te komen als het donker is. Er wordt zelfs met stenen naar onze honden gegooid.

Bobke 1 januari 2010 20:11

De tram met sneeuwballen bekogelen, je zou je van minder onveilig voelen.

Carnivore 1 januari 2010 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4520786)

u vergeet -moedwillig?- dat 'sneeuwbal' een relatief begrip is.

NoTuma 1 januari 2010 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field (Bericht 4520781)

Citaat:
De schrik zit er goed in bij de bewoners van de De Gryspeerstraat. Afgelopen maand stapelden de incidenten zich op. Niemand durft te getuigen uit vrees voor vergelding.
“Het zijn hier toestanden zoals in Chicago”, denkt een handelaar. “Enkele jaren geleden gebeurde hier al een rel met bloedvergieten. Er is sindsdien niets veranderd, integendeel. Klanten hebben schrik en blijven weg. Mijn omzet is sterk gedaald. Heel wat mensen verhuizen. Het onveiligheidsgevoel is hier ongetwijfeld erg groot.”

Onlangs blokkeerde een bende tieners de tramsporen met een hek van de gemeente en begon daarop de tram met sneeuwballen te bekogelen.

...

De bewoners en handelaars vermoeden dat het steeds dezelfde jongeren zijn die de buurt terroriseren. “Wie naar de politie stapt, krijgt een steen door zijn raam of lekgestoken banden aan zijn auto. Niemand durft buiten te komen als het donker is. Er wordt zelfs met stenen naar onze honden gegooid.

Het probleem is dat je anoniem geen klacht kunt indienen, de beklaagde zal altijd weten wie er klacht indient...deze naam staat gewoon op het pv vermeld, dien je toch anoniem klacht in wordt er niets met die klacht gedaan, enkel toegevoegd aan een dossier...ik kan die mensen begrijpen dat ze dan liever gewoon zwijgen...

andev 2 januari 2010 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4520786)

Zo lang er geen verrijker een sneeuwbal tegen zijn smoel krijgt zeker?
Erg, heel erg dat mensen in dergelijke straten met de schrik op hun lijf moeten leven, en daar zo goed als hulpeloos moeten tegenaan kijken!
En verder mag er niet gezegd worden wat er met dat gespuis zou moeten gebeuren zeker?

RitterVongreim 2 januari 2010 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma (Bericht 4520820)
Het probleem is dat je anoniem geen klacht kunt indienen, de beklaagde zal altijd weten wie er klacht indient...deze naam staat gewoon op het pv vermeld, dien je toch anoniem klacht in wordt er niets met die klacht gedaan, enkel toegevoegd aan een dossier...ik kan die mensen begrijpen dat ze dan liever gewoon zwijgen...

Inderdaad!! Van deze jongeren krijg ik ook schrik!
Met hun kaalgeschoren hoofden, agressie uitlokken ntegenover de bewoners, oude vrouwtjes neerslaan om drugs te kunnen kopen!!
Als ze alleen zijn gaat bhet nogf, maazr wannerer hun skinhead vriendjes erbij ziin..
Mensen ik heb echt schrik!!

Klanten blijven weg.....

En het Vb sponserd dit krapuul!!

Ver gekomen met Deurne...

.

Mcnab 2 januari 2010 23:17

Gisteren teveel gezopen zeker?

daiwa 2 januari 2010 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab (Bericht 4522228)
Gisteren teveel gezopen zeker?

:lol:

Pelgrim 3 januari 2010 12:35

Dat krijg je natuurlijk in een stad waar de burgemeester en de antiburgemeester vooral bezig zijn met zichzelf.

Xenophon 3 januari 2010 13:49

Citaat:

Achwat, als dit met VB'ers gebeurt vindt iedereen het ok. Nu Noord afrikanen het doen is het plotseling iets slecht.

Alles blijkt relatief dus.

alice 3 januari 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4522772)
Achwat, als dit met VB'ers gebeurt vindt iedereen het ok. Nu Noord afrikanen het doen is het plotseling iets slecht.

Alles blijkt relatief dus.

Wat is dat nu voor een idiote reactie!
Je gebruikt geen geweld en sneeuwballen gooien is leuk wanneer dit niet omslaat in agrssie tegen openbaar verkeer, hulpdiensten of bewoners, je bent toch niet opgevoed voor holbewoners hoop ik?

andev 3 januari 2010 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RitterVongreim (Bericht 4522195)
Inderdaad!! Van deze jongeren krijg ik ook schrik!
Met hun kaalgeschoren hoofden, agressie uitlokken ntegenover de bewoners, oude vrouwtjes neerslaan om drugs te kunnen kopen!!
Als ze alleen zijn gaat bhet nogf, maazr wannerer hun skinhead vriendjes erbij ziin..
Mensen ik heb echt schrik!!

Klanten blijven weg.....

En het Vb sponserd dit krapuul!!

Ver gekomen met Deurne...

.

Mocht jij je eigen nonsens geloven moet je je toch laten verzorgen hoor!
En oppassen voor de voortdurende bendes skinheads die de straten overal onveilig maken!

Steve_M 3 januari 2010 17:10

Ik ben daar in de buurt opgegroeid. Het zat daar 20 jaar geleden al vol (blank en bruin) krapuul, het zit er nu blijkbaar nog steeds vol krapuul. Als de flikken zich al op straat vertoonden, dan reden ze snel weg als er iets gebeurde, tenzij ze een of andere tiener met een kapot fietslicht konden tegenhouden. Dan waren ze de grote man. Geen wonder dat de situatie dan helemaal naar de kloten gaat.

Xenophon 3 januari 2010 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4522897)
Wat is dat nu voor een idiote reactie!
Je gebruikt geen geweld en sneeuwballen gooien is leuk wanneer dit niet omslaat in agrssie tegen openbaar verkeer, hulpdiensten of bewoners, je bent toch niet opgevoed voor holbewoners hoop ik?

Wat voor onnozelheid is dat nu weer, "je gebruikt geen geweld"?

Al eens een krant opengeslagen of eens naar een nieuws gezien?

Xenophon 3 januari 2010 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4523101)
Ik ben daar in de buurt opgegroeid. Het zat daar 20 jaar geleden al vol (blank en bruin) krapuul, het zit er nu blijkbaar nog steeds vol krapuul. Als de flikken zich al op straat vertoonden, dan reden ze snel weg als er iets gebeurde, tenzij ze een of andere tiener met een kapot fietslicht konden tegenhouden. Dan waren ze de grote man. Geen wonder dat de situatie dan helemaal naar de kloten gaat.

Voila, het probleem zit hem bij de corrupte flikken.

Mcnab 3 januari 2010 18:13

Het probleem zit hem bij de talloze margi families zonder normen en waarden die zoveel kweken dat ze op de duur een gehele buurt terorriseren.

Mcnab 3 januari 2010 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4523149)

Ben jij zo'n gozer die wat hij op tv ziet gaat naspelen in het echt?

Steve_M 3 januari 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4523151)
Voila, het probleem zit hem bij de corrupte flikken.

Corrupt, dat weet ik niet. Liever lui dan moe, dat is een feit. En dan komen sommige grote lichten hier nog een grote mond opzetten dat de burger zelf maar moet ingrijpen. Welnu, ik heb een voorstel: geef mij elke maand 1500 euro, een pistool, een matrak, een pepperspray en de toelating ze te gebruiken, dan zal ik zelf ingrijpen. Anders verwacht ik dat de flikken ingrijpen als dat nodig is. We betalen daar immers genoeg voor. Tot dusver heb ik slechte ervaringen met zowel zelf ingrijpen als met de flikken bellen.

alice 3 januari 2010 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4523149)

Natuurlijk, ik schreef ook niet dat geweld niet voorkomt, wel dat de norm is dat je geen geweld gebruikt, of ziet u dit als reden, "omdat het in de krant staat" uw buurman op je gezicht mag kloppen?Wat zit je dan de slimmerik uit te hangen?;-)

andev 3 januari 2010 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab (Bericht 4523178)
Het probleem zit hem bij de talloze margi families zonder normen en waarden die zoveel kweken dat ze op de duur een gehele buurt terorriseren.

En velen van dat soort weten dat ze moeten beschikken over kinderen of er zo vlug mogelijk een stel maken - ze hebben toch niets anders te doen- want dan zijn ze voor jaren ongenaakbaar! En ons kindergeld moet maar rondgegooid worden dat het een lieve lust is...
Ze begrijpen waarschijnlijk zelf niet hoe een land als het onze dergelijke stommiteiten organiseert! We vragen er om om bedrogen en bestolen te worden aan de lopende band!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be