Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Minder verkeersdoden in 2002 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=13332)

S. 5 mei 2004 10:16

Omdat het niet altijd slecht nieuws moet zijn...

Citaat:

BRUSSEL - Er vielen in 2002 1.315 verkeersdoden op de Belgische wegen. Dat is 12 procent minder dan in 2001 en elf procent vergeleken met 2000 (1.470). Het aantal doden is gedaald bij alle weggebruikers, behalve bij de motor- en bromfietsers.
Verder lezen kan op http://www.standaard.be/nieuws/binne...MF05052004_011

Tegendradigaard 5 mei 2004 10:26

Waarom waren die superboetes dan nog nodig eigenlijk ? als het aantal doden toch al aan het dalen was ?

Bobke 5 mei 2004 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Waarom waren die superboetes dan nog nodig eigenlijk ? als het aantal doden toch al aan het dalen was ?

Omdat de staatsschuld nog niet aan het dalen was. :wink:

S. 5 mei 2004 10:29

Volgens mij zijn het niet enkel de superboetes, maar de verhoogde aandacht voor verkeersveiligheid in het algemeen die voor deze forse daling hebben gezorgd.

Tegendradigaard 5 mei 2004 10:30

Of om de Steve zijne gratis politiek te betalen.

Bobke 5 mei 2004 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.
Volgens mij zijn het niet enkel de superboetes, maar de verhoogde aandacht voor verkeersveiligheid in het algemeen die voor deze forse daling hebben gezorgd.

Inderdaad, de verhoogde aandacht voor verkeersveiligheid en een grotere pakkans kan veel leed besparen.

Tegendradigaard 5 mei 2004 10:56

Ik zou zelfs zeggen aandacht is de belangrijkste oorzaak om doden te vermijden.

Maar hoeveel chauffeurs lezen hun krant niet, poetsen hun tanden, scheren zichzelf en eventueel medepassagiers (over dezelfde kam), zitten te telefoneren enz en geven dus geen aandacht op de rest van de weg.

Aandacht aandacht moet er zijn. zoals vroeger in de klas.

Laudi 5 mei 2004 12:47

Citaat:

Ik zou zelfs zeggen aandacht is de belangrijkste oorzaak om doden te vermijden.

Maar hoeveel chauffeurs lezen hun krant niet, poetsen hun tanden, scheren zichzelf en eventueel medepassagiers (over dezelfde kam), zitten te telefoneren enz en geven dus geen aandacht op de rest van de weg.

Aandacht aandacht moet er zijn. zoals vroeger in de klas.

Zeer juist , er moet aandacht zijn voor de bewustwording bij de chauffeurs , juiste training , opleiding , enz ... niet de veel te zware repressie die stevaert en anciaux hebben ingevoerd !!

TomB 5 mei 2004 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Zeer juist , er moet aandacht zijn voor de bewustwording bij de chauffeurs , juiste training , opleiding , enz ... niet de veel te zware repressie die stevaert en anciaux hebben ingevoerd !!

Mogen we die redenering doortrekken naar andere gebieden waar problemen bestaan en de conclusie trekken dat we betere opleidingen, jeugdwerkingen etc nodig hebben in de ruige buurten van de grootsteden, of is daar repressie wel een antwoord?

Bollinasius 5 mei 2004 15:49

Citaat:

Als het aantal leden van het Vlaams Blok toch aan het stijgen is, waarom dan nog campagne voeren ? :lol:

Quicky 5 mei 2004 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Omdat de staatsschuld nog niet aan het dalen was. :wink:

Zalig :P

franke fritz 5 mei 2004 17:51

je kan niet streng genoeg zijn in het verkeer. ook al redden de superboetes maar 1 leven, dan nog vind ik dat de moeite.
een superboete is nog steeds te betalen, een mensenleven niet.

dorus 5 mei 2004 18:51

Als je als gehandicapte uw kaart vergeet te plaatsen ben je een doodrijder!!!!!!

Leve Anciaux!!!!

Peace 5 mei 2004 18:55

In Nederland zijn vorig jaar ondanks alle mogelijke maatregelen het aantal verkeersslachtoffers weer toegenomen.

Dimitri 5 mei 2004 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
In Nederland zijn vorig jaar ondanks alle mogelijke maatregelen het aantal verkeersslachtoffers weer toegenomen.

De 1066 in 2002, en ook de 1088 in 2003, zijn nog altijd een stuk minder dan de 1315 in België in 2002. Nederland heeft dan nog een stuk groter wegennet en 1,6 keer zoveel inwoners.
Overigens is de aandacht voor verkeersveiligheid wat afgenomen door de nadruk op openbare veiligheid, maar ik denk dat men nu wel weer wakker geschud is.

C uit W 5 mei 2004 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laudi

Mogen we die redenering doortrekken naar andere gebieden waar problemen bestaan en de conclusie trekken dat we betere opleidingen, jeugdwerkingen etc nodig hebben in de ruige buurten van de grootsteden, of is daar repressie wel een antwoord?

Ja, breng die mensen beschaving bij, laat ze afstappen van die achterlijke islam en het zal beteren.

Bobke 5 mei 2004 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
je kan niet streng genoeg zijn in het verkeer. ook al redden de superboetes maar 1 leven, dan nog vind ik dat de moeite.

Als je streng wilt zijn in het verkeer dan moet u de pakkans opvoeren niet de boetes.
Liefst mét rijbewijs met strafpunten.
Voor vermogende mensen is ook een superboete met weinig pakkans niet echt afschrikkend.
Voor iemand die met moeite de eindjes aan elkaar kan knopen is één superboete een regelrechte ramp.
Ik neem aan dat vermogende mensen niet meer recht hebben om mensen omver te rijden.

Bollinasius 5 mei 2004 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz

Als je streng wilt zijn in het verkeer dan moet u de pakkans opvoeren niet de boetes.
Liefst mét rijbewijs met strafpunten.
Voor vermogende mensen is ook een superboete met weinig pakkans niet echt afschrikkend.
Voor iemand die met moeite de eindjes aan elkaar kan knopen is één superboete een regelrechte ramp.
Ik neem aan dat vermogende mensen niet meer recht hebben om mensen omver te rijden.

De sociale ongelijkheid los je niet op met boetes ! Laten we pleiten voor hogere lonen/uitkeringen :lol: dan zijn de boetes niet te hoog

Tegendradigaard 5 mei 2004 22:32

Waarom geen gratis superboetes ?

Bollinasius 5 mei 2004 22:35

Citaat:

Waarom geen gratis superboetes ?

Ze zijn gratis voor wie er geen maakt :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be