Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gunter Lamoot stapt uit 'Man bijt Hond' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133326)

Abraxas 2 januari 2010 13:21

Gunter Lamoot stapt uit 'Man bijt Hond'

link

Na enkele klachtenbrieven stopt Gunter Lamoot met zijn rubriek 'De vraag van vandaag' in 'Man bijt hond'. Het is nog afwachten of hij werkelijk is gestopt of dat hij volgende week weer verschijnt.

Iedereen mag zijn mening hebben en die uiten maar waarom zijn er mensen die voor die twee (2!) minuutjes klank en beeld het nodig vinden om hiertegen te protesteren? Vinden zij het zo schandalig dat ze anderen hun pleziertje ervoor ontzeggen?

Na soortgelijke klachten is enkele jaren geleden 'Neveneffecten' enkele afleveringen vroeger dan gepland moeten stoppen. Zodra iets of iemand niet helemaal in de pas loopt en afwijkt van de eenheidsworst die dezer dagen op het scherm is te zien, wordt dat/die van het scherm gepest.

Wat kan tegen deze verzuring en intolerantie gedaan worden?

Sam M. 2 januari 2010 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas (Bericht 4521318)
link

Na enkele klachtenbrieven stopt Gunter Lamoot met zijn rubriek 'De vraag van vandaag' in 'Man bijt hond'. Het is nog afwachten of hij werkelijk is gestopt of dat hij volgende week weer verschijnt.

Iedereen mag zijn mening hebben en die uiten maar waarom zijn er mensen die voor die twee (2!) minuutjes klank en beeld het nodig vinden om hiertegen te protesteren? Vinden zij het zo schandalig dat ze anderen hun pleziertje ervoor ontzeggen?

Na soortgelijke klachten is enkele jaren geleden 'Neveneffecten' enkele afleveringen vroeger dan gepland moeten stoppen. Zodra iets of iemand niet helemaal in de pas loopt en afwijkt van de eenheidsworst die dezer dagen op het scherm is te zien, wordt dat/die van het scherm gepest.

Ik begrijp gewoon niet wat mensen ertegen kunnen hebben. Ik denk dat velen gewoon te dom zijn om dit soort humor te snappen.

Boontjes 3 januari 2010 00:04

Citaat:

link

FREEDOM OF SPEECH!!! Ook al stuurt men god en klein pierke naar de duivel-Vlaanderen wordt alsmaar enger- trouwens ook hier te merken...Misschien is emigreren naar Wallonië een oplossing (wat trouwens veel 'goede' Vlamingen doen...

Rudy 3 januari 2010 09:14

Waar ging die klacht eigenlijk over ?

kiko 3 januari 2010 09:32

Ik zou ook wel eens graag de exacte klacht(en) weten. Los daarvan, de enkele keren dat ik hem bezig gezien heb in Man bijt Hond, was hij niet speciaal grappig.

schaduw 3 januari 2010 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4522495)
Ik zou ook wel eens graag de exacte klacht(en) weten. Los daarvan, de enkele keren dat ik hem bezig gezien heb in Man bijt Hond, was hij niet speciaal grappig.

Inderdaad, zijn shows zijn goed, in zijn optredens in bvb de slimste mens is hij zeer grappig en ad rem. Maar in man bijt hond haalt hij duidelijk zijn mosterd bij John Cleeses How to irritate people :)
Heb hem in man bijt hond maar een keer of drie gezien vluchtig ergens hier of daar maar ik kan me inbeelden dat als je een dagelijkse man bijt hond kijker bent je je zak chips en bierflesje door het scherm smijt tegen het einde van de week.

freespirit 3 januari 2010 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4522495)

Doet er eigenlijk niet toe, Lamoot is ook niet mijn favoriete komiek. Het gaat hier om het feit dat de vrijheid van humor (of je nu van dat soort houdt of niet) weereens wordt aangevallen en ingeperkt. Er zijn tegenwoordig veel mensen met lange tenen. Azijndrinkers die in alles de ernst moeten zien of een gebrek aan inzicht in ironie hebben. Arm, arm Vlaanderen. Ondertussen verkleuterd en betutteld 'éen' verder, met misbaksels van programma's als 'Peter Live'. De creatie van een lekkere, georchestreerde gezelligheid. Oftewel brood en spelen zonder al te veel diepgang en kritiek. Maar de
Vlaamse Overheid noemt dat een familiezender. Als ik ooit in het buitenland ga wonen, zal ik althans niet onze openbare omroep missen (en de commerciële varianten nog minder). Een paar degelijke CANVAS-programma's niet te na gesproken.

alberto 3 januari 2010 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 4522506)
Doet er eigenlijk niet toe, Lamoot is ook niet mijn favoriete komiek. Het gaat hier om het feit dat de vrijheid van humor (of je nu van dat soort houdt of niet) weereens wordt aangevallen en ingeperkt. Er zijn tegenwoordig veel mensen met lange tenen. Azijndrinkers die in alles de ernst moeten zien of een gebrek aan inzicht in ironie hebben. Arm, arm Vlaanderen. Ondertussen verkleuterd en betutteld 'éen' verder, met misbaksels van programma's als 'Peter Live'. De creatie van een lekkere, georchestreerde gezelligheid. Oftewel brood en spelen zonder al te veel diepgang en kritiek. Maar de
Vlaamse Overheid noemt dat een familiezender. Als ik ooit in het buitenland ga wonen, zal ik althans niet onze openbare omroep missen (en de commerciële varianten nog minder). Een paar degelijke CANVAS-programma's niet te na gesproken.

Als er vrijheid is van humor, mag er ook vrijheid zijn van die humor aan te vallen en te bekritiseren.
Waarom Lamoot persé die brieven wilde voorlezen weet ik ook niet, mss kan hij moelijk met kritiek om en is hij daarom gestopt.

lombas 3 januari 2010 10:10

Citaat:

Doet er eigenlijk niet toe, Lamoot is ook niet mijn favoriete komiek. Het gaat hier om het feit dat de vrijheid van humor (of je nu van dat soort houdt of niet) weereens wordt aangevallen en ingeperkt. Er zijn tegenwoordig veel mensen met lange tenen. Azijndrinkers die in alles de ernst moeten zien of een gebrek aan inzicht in ironie hebben. Arm, arm Vlaanderen.

Niet voor het één of ander, maar als het werkelijk om "klachtbrieven" gaan - je bent ook vrij om te klagen.

Pech voor Lamoot als daar iets aan verbonden wordt. Het zogenaamde petitierecht bestaat hier al enkele honderden jaren.

kiko 3 januari 2010 10:20

Citaat:

Wat een overdrijvingen, mensen toch. Direct al "verkleutering" en "brood en spelen" in de mond nemen, tssss.

1. Tot zover ik weet is het wel Lamoot zelf die opstapt, dus kom niet af met slogans in de trant van "vrijheid van humor".

2. Waarschijnlijk zullen er al veel klachten geweest zijn, want als hij opstapt na slechts enkele negatieve opmerkingen, is hij nog een groter kind dan ik dacht.

3. Hou er ook rekening mee dat het een publiciteitsstunt kan zijn - ik hoop voor zijn geloofwaardigheid (of wat er van rest) echter van niet.

N-SA 3 januari 2010 14:42

Citaat:

link

Inderdaad, de kleinburgerlijkheid in Vlaanderen toont in deze weer haar gelaat.

Gunther Lamoot heeft het gezonde anarchisme, zoals er wel meer zou mogen zijn.

Queensburry 3 januari 2010 15:09

Ik zou ook wel een klachtenbrief naar Gunther Lamoot willen sturen, wegens een totaal gebrek aan humor. In de slimste mens dit jaar was het niveau van de professionele humoristen bijzonder laag. Alleen Urbanus was noch zieliger en humorlozer dan Lamoot.
Arm Vlaanderen.
Kom terug, Rik Torf, je houterige voorgekauwde oneliners zijn je vergeven en vergeten!

de kleine 3 januari 2010 15:21

Ik vond Gunther Lamoot wel grappig in Man Bijt Hond. Maar ach, ik ben volgens Herman Decroo ook maar een mentaal gehadicapte Vlaams-Nationalist.

Goldband 4 januari 2010 16:45

Citaat:

Doet er eigenlijk niet toe, Lamoot is ook niet mijn favoriete komiek. Het gaat hier om het feit dat de vrijheid van humor (of je nu van dat soort houdt of niet) weereens wordt aangevallen en ingeperkt. Er zijn tegenwoordig veel mensen met lange tenen. Azijndrinkers die in alles de ernst moeten zien of een gebrek aan inzicht in ironie hebben. Arm, arm Vlaanderen.

Niemand zegt dat Lamoot zijn humor niet mag hebben of zelfs uiten, alleen zijn er blijkbaar heel wat mensen die hem niet leuk vinden. Dan moet hij ook niet langer op Eén verschijnen. Als iemand zijn hotdogkraam failliet gaat omdat zijn broodjes beschimmeld zijn moet hij ook niet afkomen met 'vrijheid van handel!'.

Citaat:

Ondertussen verkleuterd en betutteld 'éen' verder, met misbaksels van programma's als 'Peter Live'. De creatie van een lekkere, georchestreerde gezelligheid. Oftewel brood en spelen zonder al te veel diepgang en kritiek.
Volledig mee eens: Peter Live is van een choquerend lage kwaliteit. Gewoon een bonte chiro-avond maar dan met meer geld (het onze, namelijk ;-)). Toch moet je je niet vergissen, ook de simpele Vlaming voelt dat dat programma keihard suckt. De georchestreerde gezelligheid werkt niet, de kijkcijfers zijn bedroevend.

Citaat:

Maar de Vlaamse Overheid noemt dat een familiezender.
De overheid is geen programmadirecteur hé en gelukkig maar.

Citaat:

Als ik ooit in het buitenland ga wonen, zal ik althans niet onze openbare omroep missen (en de commerciële varianten nog minder). Een paar degelijke CANVAS-programma's niet te na gesproken.
Same here. Ik geniet sinds kort van mijn digitale fuik: hier en daar wat programmeren en tegen vrijdagavond zit mijn netje vol met televisielekkernijen zonder dat ik er al die troep moet bijnemen.

vlijmscherp 4 januari 2010 16:49

het zal wel een stunt zijn.

bgf324 5 januari 2010 02:24

Niet grappig en zeer irriterend.

Herr Flick 5 januari 2010 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduw (Bericht 4522498)
Inderdaad, zijn shows zijn goed, in zijn optredens in bvb de slimste mens is hij zeer grappig en ad rem. Maar in man bijt hond haalt hij duidelijk zijn mosterd bij John Cleeses How to irritate people :)
Heb hem in man bijt hond maar een keer of drie gezien vluchtig ergens hier of daar maar ik kan me inbeelden dat als je een dagelijkse man bijt hond kijker bent je je zak chips en bierflesje door het scherm smijt tegen het einde van de week.

Ja heb hem daar ook maar een paar keer bezig gezien, en anders vind ik hem best wel een geinige kerel, maar hier was hij duidelijk lekker irritant bezig, zeker toen hij zelf over die klachtenbrieven bezig was...

Och Urbanus hebben ze ook ooit van de kwelbuis gehaald, Lamoot komt ook wel terug, ongetwijfeld om nog meer mensen te iriteren en in het kruis te schopen. :twisted:

Het blijft prime time televisie, waarin er veel "oukes", kinderen, etc... kijken en dan kunt ge u nu eenmaal niet alles permiteren, en het is ook al gene Canvas...

abou Anis 5 januari 2010 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4522907)
Ik vond Gunther Lamoot wel grappig in Man Bijt Hond. Maar ach, ik ben volgens Herman Decroo ook maar een mentaal gehadicapte Vlaams-Nationalist.

Klachten tot daar aan toe, maar dit soort beledigingen aan het adres van dhr. Lamoot vind ik er echt wel over.

Abraxas 5 januari 2010 20:06

Hij is terug

Steve_M 5 januari 2010 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas (Bericht 4526756)
Hij is terug

Allez, hij wou dus gewoon eens een lang weekend.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be